Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #1 Skrevet 24. mars 2013 Jeg hadde et utbrudd for over ti år siden- og det var jævlig, mildt sagt. Etter den gang var det tegn til ikke så lenge etter, og da fikk jeg bare resept og tok piller så skjedde det ikke mere. Er det slik at utbrudd etter det første ikke vil være på langt nær så jævlig (står så på bl.a lommelegen)- eller er det noen som har andre erfaringer? Vurderer om jeg skal ringe lege i morgen og be om resept, men det er fryktelig skamfullt:(Og jeg ønsker ikke å måtte ta gu! Anonym poster: cea275f852cbf196218faff5d8baae90
Gjest Skrevet 24. mars 2013 #2 Skrevet 24. mars 2013 Bedre å ha tabletter i bakhånd enn å bruke stålbørsten i ren deperasjon hvis utbruddet kommer?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #3 Skrevet 24. mars 2013 Jeg hadde et utbrudd for over ti år siden- og det var jævlig, mildt sagt. Etter den gang var det tegn til ikke så lenge etter, og da fikk jeg bare resept og tok piller så skjedde det ikke mere. Er det slik at utbrudd etter det første ikke vil være på langt nær så jævlig (står så på bl.a lommelegen)- eller er det noen som har andre erfaringer? Vurderer om jeg skal ringe lege i morgen og be om resept, men det er fryktelig skamfullt:(Og jeg ønsker ikke å måtte ta gu! Anonym poster: cea275f852cbf196218faff5d8baae90 Det første er 1000 ganger værre en senere utbrudd, men de er ikke direkte behagelige de heller, så kan være greit å ha tabletter i bakhånd ;-) Anonym poster: 42864a3b961b04c61aa9de21cad61dd9
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #4 Skrevet 24. mars 2013 Kosthold, kosthold og kosthold for å unngå utbrudd.... i tillegg til å redusere stress, selvfølgelig. Lysin evt i kombinasjon med betaglukaner tar de fleste herpesutbrudd og kan også virke forebyggende. Anonym poster: e603f95d09bdfdd0a72deb6c36eb3326
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #5 Skrevet 24. mars 2013 hehe,godt poeng- og godt sagt;PMeen- kan det være mulig å ringe legen,forklare situasjonen og bare få resepten? Anonym poster: cea275f852cbf196218faff5d8baae90
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #6 Skrevet 24. mars 2013 Har utbrudd hver andre mnd. Ble smittet for 14 år siden av typen min. Spiser sunnt og stresser lite, får utbrudd alikevel Anonym poster: 4e08b81bb82ad2330a7a2ac32b8b8349
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #7 Skrevet 24. mars 2013 kosthold?Den var ny for meg..Hva da tenker du på? Stress vet jeg virker inn, men det er desverre ikke alt stress en har kontroll over:( Prøver så godt jeg kan å ikke stresse men.. Anonym poster: cea275f852cbf196218faff5d8baae90
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #8 Skrevet 24. mars 2013 oi,så ofte nr 6..Det hørtes fryktelig kjipt ut!Går du på tabletter jevnlig da- eller er det ingen hensikt? Anonym poster: cea275f852cbf196218faff5d8baae90
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #9 Skrevet 24. mars 2013 kosthold?Den var ny for meg..Hva da tenker du på? Stress vet jeg virker inn, men det er desverre ikke alt stress en har kontroll over:( Prøver så godt jeg kan å ikke stresse men.. Anonym poster: cea275f852cbf196218faff5d8baae90 Det å finne ut om man f.eks. har mangler ift vitaminer og mineraler. Det å ikke spise for mye raske karbohydrater. Og for noen hjelper det å spise ift blodtype-kostholdet. Kjempeviktig at mage-tarmsystemet fungerer optimalt, for det er der vi tar opp næringen. Derfor kan det være lurt å jevnlig ta tilskudd med gode tarmbakterier. Mengden sukker i en 0,5 l cola vil f.eks. gjøre at immunforsvaret er redusert i fem timer etterpå. Det er noe som få tenker over! Hvis man da slurver med kostholdet og samtidig stresser for mye, sover for lite osv.... da har man oppskriften på nye utbrudd. Min erfaring er at de som legger om kostholdet sitt slipper utbrudd eller får snillere utbrudd enn tidligere. Hvis de kjenner at et utbrudd likevel er på vei så vet de som regel hva de har gjort som har utløst det (f.eks. stress i uke, dårlig kosthold og så en tur på fylla i helga). Men tar de Lysin med det samme de kjenner de første symptomene så greier de som regel å hindre at det slår ut Anonym poster: e603f95d09bdfdd0a72deb6c36eb3326
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #10 Skrevet 24. mars 2013 Lysin, er det reseptbelagt?fikk aco... Et eller annet sist! Anonym poster: cea275f852cbf196218faff5d8baae90
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #11 Skrevet 24. mars 2013 Noen som vet om lysin er resept? Anonym poster: cea275f852cbf196218faff5d8baae90
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #12 Skrevet 24. mars 2013 Dere med herpes..Bruker dere kondom ved sex?Hva med munnsex? Grunnen til at jeg spør,er at etter at det ble slutt med typen kom det fram at han har herpes og går på tabl hver dag for dette..Vi brukte ikke kondom,men til nå (4mnd siden) har jeg ingen symptomer.. Han hadde ikke utbrudd når han var sammen med meg. Anonym poster: f9c7cd8991a1dba2ab7c42be998a626a
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #13 Skrevet 24. mars 2013 Lysin kan kjøpes på helsekosten. Anonym poster: e603f95d09bdfdd0a72deb6c36eb3326
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #14 Skrevet 24. mars 2013 Takk når 13:) Nr 12: du kan være smittet selv om du ikke har merket noe, og han ikke hadde merkbare utbrudd-dessverre:/ jeg fikk utbruddet lenge etter at jeg hadde sex med han som smittet meg! Anonym poster: cea275f852cbf196218faff5d8baae90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå