Gå til innhold

Dere perfekte super-mødre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... som alltid har barna hjemme når dere har fri, aldri har behov for alenetid og aldri har unger som heller vil være i bhg enn hjemme med DEG- hva gjør dere for å få unger som leker og koser seg hjemme uten konflikter med hverken foreldre eller søsken??!! Jeg må bare innrømme det at vi ikke alltid får det til, og jeg gleder meg til bhg-levering i morgen. I går var de med på husvask, handling og pizzabaking. I dag var det skitur og lek ute, og vi har for så vidt kost oss alle sammen MEN det er mye krangling mellom 2- og 5- åringen, og med baby på noen uker er vi voksne rett og slett dauslitne! Så i morgen blir det bhg til tross for at det er påske-uke. Riktignok skal mannen på jobb, men jeg er jo hjemme så egentlig burde jeg jo ha dårlig samvittighet for å ha dem i bhg... Men i stedet for å rakke ned, moralisere og fordømme: kan ikke dere komme med noen gode tips i stedet? Gjerne for meg i min situasjon: med baby på noen uker samt en 2- og en 5- åring.

Anonym poster: b1f7a67754887d0dca620db7f0fdb613

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjør hva du synes er best. Ingen barn har det vondt i barnehagen eller hjemme (håper jeg!). De trenger kan skje ikke være hele dagen i barnehagen fra åpning til stenging? Men du vet hva som er best for dere :) det er jeg sikker på :D

Skrevet

Jeg holder gjerne ungene hjemme, om jeg har anledning.

Og det er aldeles ikke konfliktfritt!

Ettåringen og treåringen krangler så busta fyker! Og ja, jeg blir gørrsliten av og til!

De leker selvsagt fint også, og kan underholde seg selv i timer. Men det er jo sånn det er å ha unger...?

Er så heldig at de tar kveld mellom 19 og 19.30, så da får vi litt voksentid og avslapping.

Men om du er høygravid med to små så skjønner jeg godt du sender dem i barnehagen.

Tenker ikke negativt om folk som velger barnehagen, jeg bare koser meg hjemme med mine små når jeg kan:-)

Skrevet

Jeg holder gjerne ungene hjemme, om jeg har anledning.

Og det er aldeles ikke konfliktfritt!

Ettåringen og treåringen krangler så busta fyker! Og ja, jeg blir gørrsliten av og til!

De leker selvsagt fint også, og kan underholde seg selv i timer. Men det er jo sånn det er å ha unger...?

Er så heldig at de tar kveld mellom 19 og 19.30, så da får vi litt voksentid og avslapping.

Men om du er høygravid med to små så skjønner jeg godt du sender dem i barnehagen.

Tenker ikke negativt om folk som velger barnehagen, jeg bare koser meg hjemme med mine små når jeg kan:-)

Hehe, aner ikke hvordan jeg fikk det til at du er gravid. Mulig jeg leste at dere ventet baby om noen uker;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mine er 8 og 5, og krangler konstant. Jeg er i tillegg gravid og mer eller mindre sengeliggende. Eldste har adhd og er meget krevende. Mitt tips er: ha tålmodighet!! Før kunne ikke mandag komme fort nok, nå skulle jeg ønske at den varte lengre. Jeg har erfart at mitt humør smitter over før jeg får sukk for meg. Med en dose tålmodighet og forståelse for eldste sin hverdag så går egentlig alt knirkefritt:) og ja, de har påskeferie:)

Skrevet

Jeg er ikke en av de perfekte supermødre og synes det er utrolig bra at vi kan levere barn i bhg.ved behov. Og når barna trives i bhg.er det jo et godt tegn på at de har det bra der. Men det betyr ikke at de mistrives hjemme. Jeg hadde nok ikke mestret hverdagen lett dersom jeg hadde hatt 3 barn med den aldersforskjellen, hadde uten tvil levert de to største i bhg.

Anonym poster: 7dcf6214cf70a51c58f2e76a40d5e5b9

Skrevet

En måte å bli en supermor er å gå fra mannen. Da får en masse egentid når ungene er hos bf. Egentiden kan brukes til å fikse huset, møte venner, realisere seg selv og drive med egne hobbyer.

Når en så først har barna, vil man for sitt bare liv kompensere for den tiden man ikke har hatt dem. Derfor holdes de hjemme så mye de kan, man stimulerer og kompenserer og er supermamma..

Det er en måte å gjøre det på.

Muligens ikke en måte jeg ville ha valgt om jeg kunne unngå det men..

Anonym poster: 794bd6b8d615e54e43959791b5ad5d2b

Skrevet

Hvorfor ha flere barn når du ikke fikser to engang?

Anonym poster: c20e58365e19c5353374d83b7dee4345

Gjest vinterbrud
Skrevet

En måte å bli en supermor er å gå fra mannen. Da får en masse egentid når ungene er hos bf. Egentiden kan brukes til å fikse huset, møte venner, realisere seg selv og drive med egne hobbyer.

Når en så først har barna, vil man for sitt bare liv kompensere for den tiden man ikke har hatt dem. Derfor holdes de hjemme så mye de kan, man stimulerer og kompenserer og er supermamma..

Det er en måte å gjøre det på.

Muligens ikke en måte jeg ville ha valgt om jeg kunne unngå det men..

Anonym poster: 794bd6b8d615e54e43959791b5ad5d2b

Egentida er mellom ti og cirka seks en dag i helgen og det samme dagen etter.Da slapper jeg av og ordner i huset.Mitt barn er hjemme fra sfo fordi sfo er stengt.

Skrevet

Hvorfor kalle innlegget "Dere perfekte super-mødre..."? Folk blir bare forbanna da, og ingen identifiserer seg men det. Tydelig at du har mindreverdighetskomplekser, i hvertfall.

Anonym poster: a7e16c4a1f3af4689cc8fc0d72b69dd0

Skrevet

Du har en baby på noen uker. Legg vekk den dårlige samvittigheten og bli kjent med det nye familimedlemmet. Så kan 2 og 5 åringen kose seg i barnehagen :)

Her er det litt etter dagsformen min som avgjør om barna blir hjemme fra barnehagen eller ikke. Her er det heller ikke så idyllisk når alle er hjemme samtidig og ihvertfall ikke over lengere tid.

Skrevet

Jeg er ingen perfekt supermor, men jeg er en av de som ikke skjønner foreldre som nedprioriterer barna sine (les: har de i barnehagen når de selv har fri, eller har de i barnehagen 40 timer pr uke).

Men en ting jeg ikke skjønner her er hvorfor du har valgt å få tre barn når du ikke klarer å takle dem?

Anonym poster: d4a9ab1cacc6646997a3ce2c5225e56e

Skrevet

... som alltid har barna hjemme når dere har fri, aldri har behov for alenetid og aldri har unger som heller vil være i bhg enn hjemme med DEG- hva gjør dere for å få unger som leker og koser seg hjemme uten konflikter med hverken foreldre eller søsken??!! Jeg må bare innrømme det at vi ikke alltid får det til, og jeg gleder meg til bhg-levering i morgen. I går var de med på husvask, handling og pizzabaking. I dag var det skitur og lek ute, og vi har for så vidt kost oss alle sammen MEN det er mye krangling mellom 2- og 5- åringen, og med baby på noen uker er vi voksne rett og slett dauslitne! Så i morgen blir det bhg til tross for at det er påske-uke. Riktignok skal mannen på jobb, men jeg er jo hjemme så egentlig burde jeg jo ha dårlig samvittighet for å ha dem i bhg... Men i stedet for å rakke ned, moralisere og fordømme: kan ikke dere komme med noen gode tips i stedet? Gjerne for meg i min situasjon: med baby på noen uker samt en 2- og en 5- åring.

Anonym poster: b1f7a67754887d0dca620db7f0fdb613

For overskriften din og tonen din var jo ikke nedrakkende, moraliserende og fordømmende...

Hadde du spurt for et år siden ville jeg sagt ikke få flere barn enn du evner å ta deg av, men det er jo for sent nå.

Anonym poster: 93a116e1e525c19ca496cffa65b94398

Skrevet

Jeg er supermor jeg da :) barna først! Alltid ! Idiotisk si man ikke går tatt seg inn.. Legger dere ikke ungene før dere? Og jeg har et barn som våkner kvelder og natt( løser d med samsoving på natta) får likevel alenetid/ tid med mannen. Men nei jeg får ikke glodd på tv 4 timer i strekk hver kveld..... Om folk skrudde av den boksen der ville de plutselig hatt masse tid til ekstra ting.

Anonym poster: 39c6f9d09df1799fd0e54a8ef8e5fb57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...