Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #1 Skrevet 24. mars 2013 Det må da være det største selvbedraget! Selvsagt har ikke barn det bra om mor og far er deprimert og ulykkelig og da er det foreldrenes plikt å endre situasjonen. Men jeg ser at det ofte blir brukt som et argument for at man har barna maxtid i barnehagen, ved bruk av barnevakt i tillegg til lange dager i bhg/SFO, ved mye tid brukt på egen hobby og barnløse ferier. Da mener jeg det er feil og man ser stadig foreldre som setter seg selv foran barnets beste og gjemmer seg bak denne frasen. De er også flittige brukere av at kvalitet er bedre enn kvantitet. Jeg tror ofte at for barna er det vel så viktig å være rundt foreldrene så å absolutt gjøre noe med de hele tiden. Det er godt å bare vite at mamma og pappa er et lite rop unna Anonym poster: 33d2cec694a909c244562a66e2555345
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #2 Skrevet 24. mars 2013 Jeg er enig i både overskriften og deg, jeg Men jeg tror at mange bruker det du skriver i overskriften som en unnskyldning til å være egoistiske etter at de har blitt foreldre, at de ønsker å fortsette sitt frie liv og at barna bare skal være en bonus når det passer dem. Slike foreldre kjøper seg ofte for mye fritid. Og da er det ikke bra! Jeg tror også at barna har det best med foreldre som ønsker å være der for dem, som er nær så mye som det er praktisk mulig. Det er viktig med alenetid innimellom, men ikke i så stor grad at barna blir forsømt ift foreldretid. Og så tror jeg det er viktig å huske at vi er forskjellige, at så lenge man ikke blir "ekstrem", så er det ulike ordninger som kan fungere bra for de ulike familiene. Barn har rett på å føle seg trygge på at foreldrene er der for dem, de skal ikke føle seg til bry - eller bare få "kvalitetstid" når det passer foreldrene. Livet består ikke bare av "kvalitetstid", det består mest av alt mulig annet som er livet.... Anonym poster: dc89a5cc95b7eca3f785485d2e4c3664
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå