Gå til innhold

ang pressetid- over en time=økt fare for senkomplikasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min presset i 1 1/2 time før baby kom ut. I etterkant har hun hørt om en baby som fikk påvist lett cp som ble oppdaget pga barnet ikke klarte trø på foten skikkelig å hå som 2 åring. Dette kunne visst ha en sammenheng. . Nå er hun nervøs. Serlig siden babyen hadde dårlig skår da han kom ut. Noen med erfaringer rundt dette?

Anonym poster: 2e985ba39db2f984d9e1a67c79d49d5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og gå som 2 åring*

Anonym poster: 2e985ba39db2f984d9e1a67c79d49d5d

Skrevet

nei

Anonym poster: 555e906b76a7c0dca848f0cf8274fe82

Skrevet

Jeg presset i fem kvarter, og min datter har ingen skader eller problemer. Er fire år nå. Men har også hørt i ettertid at dersom pressingen tar mer enn en time, skal det vurderes om barnet må hjelpes ut. Jeg vet ikke hva følgene av lang pressetid kan være.

Anonym poster: b701d93a2f4479261eb951ad5e95ae7c

Skrevet

Da det nærmet seg en time til meg, sa jordmora at nå måtte babyen snart komme seg ut ,ellers måtte jeg få hjelp.Det var motivasjon nok til å få han ut etter 1 time og et kvarter:)

Så jeg tror nok de har en slags deadline på en time,også pga at babyen blir stresset.

Anonym poster: ca1bd4a55084d8f745db695689ebb03a

Skrevet

Jeg hadde ikke så lang presse tid, dvs jeg hadde pressrier fra 4 cm men fikk ikke presse. Men, det ble styrtfødsel så det tok ikke lenger tid enn litt over en time.til jeg fødte på 8. Jeg fikk presse da fordi hjertelyden både min og barnet sin ble dårlig, fikk også beskjed om at hvis han ikke kom på de neste tre riene måtte de hjelpe ham ut . Han kom ut som stjerne kikker og har seinskader i nakke og rygg og har kiss kid syndrom. Er nå tre år og går fremdeles til behandling for det.

Det kommer av at han kom som stjerne kikker og at pressriene begynte før åpningen var stor nok. Men jeg har aldri hørt om cp som følge av presse tid. Er ikke.det en sykdom i sjelettet da?

Anonym poster: c67d1962257103a8a445453d6fdcf694

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...