endaengang Skrevet 24. mars 2013 #1 Skrevet 24. mars 2013 Er det forskjell på egenmelding og sykmelding når det gjelder dette? Jeg har fast stilling i hjemmesykepleien. Nå står jeg foran jobbehelg i påsken. Helligdagstillegg alle dagene. Jeg har tatt ut 16 egenmeldingsdager pga sykdom som har gått ut i dag. I morgen må jeg til legen og får sykmelding. Mister jeg helligdagstillegget?
Fire småtroll Skrevet 24. mars 2013 #2 Skrevet 24. mars 2013 Hos oss er det sånn at de første 16 dagene får vi lønn fra arbeidsgiver etter hva vi er satt opp til å jobbe, men etter det tar nav over og da får man utbetalt gjennomsnittlig månedslønn. Så i din situasjon ville arbeidsgiver oppgitt til nav hva jeg i snitt tjener hver måned og jeg ville fått den summen i sykepenger fra nav. Jeg ville da gått glipp av helligdagstillegget. Tror ikke du får betalt etter hva du skulle jobbet fra nav, du får det sykepengegrunnlaget du har bygget deg opp før du ble syk.
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 28. mars 2013 #3 Skrevet 28. mars 2013 Mulig det kommer an på om du får vanlig lønn eller om nav tar over. Jeg er sykmeldt og får helligdagstillegget. Er innenfor arbeidsgiverperioden, men hadde fått den uansett. Arbeidsgiver forskutterer lønna mi. Når jeg hadde permisjon fikk jeg alle tillegg gjennom hele året ut fra ordinær turnus.
snøsnø Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Du får alt som er avtalt så vidt jeg husker. T-trinn skal du uansett ha.
1881 Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Men 16 dager egenmelding hvordan får du til det? Min arbeidsplass er ia bedrift og vi kan maksimalt ta ut 8 dager i strekk som egenmelding. Men såfremst du er satt opp på vakter i påsken og er blitt syk så skal du ikke miste tilleggene dine, men langtidsykemeldte skal ikke stå oppført i helligdagsturnus og få helligdagstillegg med mindre vaktene faller naturlig inn i turnusen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå