Gå til innhold

Hvor lenge ammer du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste her at noen ammer toåringen sin... Syns det er på grensen jeg alså!

Anonym poster: 1acefa47be3ee67e5cfaece6c655130a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet 7 mnd da ville ikke babyen mer. Siste måneden var det bare 1 gang på natt jeg ammet.

Anonym poster: 21e3d884c350a25b4b229353d64f0803

Skrevet

Har tre barn. Alle har blitt ammet til rundt 1,5 år.men på slutten var det bare på kveldstid.

Anonym poster: 8e5bb914946f2663e3324198ec95a69c

Skrevet

Ammet i 1 år, da var vi lei begge to. Men har ikke så sterke følelser om hva andre gjør egentlig...

Anonym poster: cb2cd163ca0003c1045499002f41b77a

Skrevet

Første til 6 mndr

Andre til 9 mndr

Og tredje- ammes fortsatt- ble 2 i januar. Men- kun på kvelden og har gjort det siden han var 7 mnd og måtte starte i barnehage.

På grensen- til hva da?

Enten avventer han seg selv snart- eller vi tar en runde på det. Trodde aldri selv jeg kom til å amme ut over 18 mndr. Men slik ble det denne gangen.

Skrevet

Jeg har heller ikke så sterke følelser for hva andre gjør. Første ammet jeg til han var 14 mndr. Yngste kommer jeg vel til å amme en stund til, ettersom han er snart ett år, og overhode ikke har gitt tegn til å ville slutte. Hadde han ikke vært særlig opptatt av det, hadde jeg nok begynt å avslutte etter han var året. Jeg syns det er spesielt å se toåringen som blir ammet, men etter å ha blitt mamma til han her siste, så må jeg kanskje bite i meg det.. Jeg ammer dessuten sjelden så andre ser det uansett, så dere skal slippe å bli støtt :D.

Anonym poster: 72cea06e7ac2008f2312084686fb98f4

Skrevet

Jeg hadde ikke planlagt å amme mer enn 1 år, men det passet ikke å avslutte da. Barnet slet med sykdom, utredning og søvnvansker og derfor fortsatte hun med amming helt til 2 år. Dog bare hjemme og som tillegg til vanlig mat fra 1 år. Pediater sa at det var veldig bra for henne både fysisk og psykisk. Jeg synes folk skal få gjøre det som er rett for dem a uten at andre skal mene så mye om dette. For noen er det riktig å gi erstatning fra første stund og for andre er der riktig å amme lenge.

Skrevet

Tenkte å amme jenta mi til hun er ca ett år. Både gruer og gleder meg....Noen ganger er det frustrerende at hun er så avhengig av meg. Men samtidig er det litt godt. Veldig kos å amme : )

Anonym poster: c7e3344e669ef680574d371aa8ca1c77

Skrevet

Ammet minsten til han var.....hold dere fast, 2,5 år... han fikk på morran, en liten sup midt på dagen og kvelden. I tillegg så kom han opp i senga på natta. Ammet ikke så andre så det når han var så stor. Men hendte han gjorde et stort nummer av å komme bort, brette ut, ta en sup for så å gå vekk. De som var til stede syns det var morro. Så da fortsatte han med det.

Han nekta btw å ta flaska også.

Anonym poster: f911a7493f4563676fa020da898f28c2

Skrevet

Til 11 mnd. Skulle gjerne holdt på lenger, men da var det tomt for melk :(

Skrevet

Første til ca 7 mnd, da ville han ikke mer. Får se med neste. Begynner å jobbe etter 6 mnd, så spørs om det blir litt flaske og litt amming etterhvert.

Anonym poster: 05b0bacf7f44c6f132243d4c24affc00

Skrevet

Eldste ble aldri ammet, mellomste ville ikke lengere enn 8-9 mnd, og kjente selv det var greit da. Så får vi se hvor lenge minste vil, men jeg tenker at max 1,5 år holder selv om WHO anbefaler amming til minst 2 år hvis man får det til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...