Gå til innhold

Noen familier som drikker Fun light?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi drikker aldri saft, det er en uting for tennene. Vi holder oss stort sett til Pepsi Max.

Anonym poster: b2f5f80ff29c8ccf3caa6494c2e2626d

Du er mindre smart.

Anonym poster: 41ed6fb3d3f95ee39b5856183f94e419

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi drikker aldri saft, det er en uting for tennene. Vi holder oss stort sett til Pepsi Max.

Anonym poster: b2f5f80ff29c8ccf3caa6494c2e2626d

Du er mindre smart.

Jeg vet ikke hvem som er mindre smart jeg. Humor har du ihvertfall ikke :)

Skrevet

Vi drikker Fun fordi det er GODT! Fins mye verre ting der ute å bekymre seg for :D Kos dere med safta folkens :D

Anonym poster: eeb8df10723cf4c42af600a824d8d1b3

Skrevet

jeg drikker fun light hver dag til middag. Noen ganger vann det kommer ann på hva jeg spiser. barnacfår også et glass, men det er sjelden de drikker så mye av det ellers er vann . tøstedrikk hos oss. drikker faktisk brus bare i helga nå. før var det max hver dag :-D jeg er ikke så hysterisk. kan også drikke solbærsirup i blant.

Skrevet

Eldstejenta har fått det for seg at hun er overvektig så hun drikker fun light, resten av oss drikker hjemmelagd saft.

Eneste du må tenke på er aspatam som du absolutt ikke har godt av, jenta mi drikker ett glass til frokost (istedenfor juice/smoothie) og ett glass til middag istedenfor hjemmelaget saft.

Hvorfor drikker dere saft til frokost og til middag?? Aldri hørt om vann?

Ikke rart at jenta er overvektig....

Anonym poster: ba8c536eedfa1340dc703ea5e38aa4ce

Les oppatt er du snill.

Står vitterlig juice/smoothie til frokost og saft til middag.

Hun har normal bmi, hun bare har fått det for seg at hun er feit noe som forøvrig ikke er helt unormalt for tenårings jenter.

Skrevet

Eldstejenta har fått det for seg at hun er overvektig så hun drikker fun light, resten av oss drikker hjemmelagd saft.

Eneste du må tenke på er aspatam som du absolutt ikke har godt av, jenta mi drikker ett glass til frokost (istedenfor juice/smoothie) og ett glass til middag istedenfor hjemmelaget saft.

Hvorfor drikker dere saft til frokost og til middag?? Aldri hørt om vann?

Ikke rart at jenta er overvektig....

Jeg tror ikke man blir overvektig av kun det, men jeg stusser også på at dere ikke drikker vann. Det er en uting å lære barna å drikke saft til måltider. Er det fordi at dere selv ønsker det?

Anonym poster: c4f632620fa220c667d1483d6d9580a1

Vi drikker mye vann mellom måltidene.

Drikker melk til frokost og kvelds, hjemmelaget juice/smoothie til frokost og hjemmelaget saft til middag.

De får ikke søt drikke mellom måltidene.

Hun er ikke overvektig, har snakket med helsesøster om dette og hun har normal bmi, det er helt normalt at jenter i tenårene får det for seg at de er feite.

Skrevet

Du som synes at ungen må få saft på skolen da lunka plastvann smaker dritt. Det går fint an å fylle flaska halvt med vann kvelden før, sette den i fryseren og fylle opp med vann om morningen. Da har man kaldt og godt vann hele dagen.

Og nei, vi drikker ikke fun light :)

Helt sikkert. Syns vann på drikkeflasken smaker plastikk. Det syns ungene også. Det ene barnet må få i seg min et halvliter helst mer de timene han er på skolen grunnet tabletter han tar og da velger jeg saft for da drikker han opp. Tror neppe han får spolert helsen sin pga dette.

Anonym poster: c2042b35e90f6d94054b192d63b766f6

Prøvd å fryse ned vann med litt agurk og sitron i?

Det er knallgodt :-)

Skrevet

Drikker saft eller melk til målitder her i huset. Utenom drikker vi vann. Guttungen får kanskje juice eller saft til frokost. Skolemelk på skolen. Han har med seg en halv liter vann som han drikker. Så er det saft til middag og det er siste måltid her i huset. Blir ikke mer enn 2 glass saft da på lillegutt. Jeg synes det er simpelt med vann til maten. Godt når man er tørst men synes ikke det er spesielt festlig til middagen.

Vi blander litt på safttypene fun light eller gøy. Eller kanskje husholningssaft.

Vokste selv opp på saft. Jeg brakk meg av rent vann. Gutten min synes vann er ok men han har ikke lyst på det til mat.

Anonym poster: cade73efcac17e31349eb2a65d6303aa

Du tenker ikke på tennene til gutten din, skjønner jeg.

De pusses da godt morgen og kveld. Har selv aldri hatt hull og drakk som sagt kun saft og juice og brus i oppveksten. Har hvite og sterke tenner. Så den der må du lenger ut på landet med. 2 glass med saft daglig er ikke farlig. Dersom man smådrikker litt og litt. En slurk her og en slurk der varer syreangrepet lengre. Men til et måltid på 15 minutter. Nei dra til sjøs hysteriske kvinnemenneske

Det er ikke gitt at ungen arver dine tenner. Dust!

Da får jeg bare være dust. Rart at hverken tannpleier eller skolehelsesøster reagerer når han forteller at han drikker 2 glass saft daglig. De sier bare at det er kjempebra at han drikker vann utenom måltider. Da er vel de duster og da? Som mener dette er helt greit. Jeg står fortsatt på min mening. Du er et hysterisk kvinnemenneske.

Tviler STERKT på at en tannlege sier at det er bra med 2 glass saft om dagen. Den må du lengre ut på landet med.

Hvorfor tviler du på det? Frokost er første måltid og hva gjør man etter frokost? Pusser tennene. Middag er siste måltid og hva gjør man etter siste måltid? Pusser tennene.

Og hva gjør man når man pusser tennene etter å ha drukket sure drikker som saft, brus og juice? Jo, man pusser bort emaljen som har blitt myk pga syren.

Nå vet jeg ikke hvordan dere gjør det, men vi pusser tennene før frokost.

Til kvelds er det melk og det skal ikke være skadelig å pusse tennene etter å ha drukket dette.

Det vi har fått beskjed om på odentologen er at en ikke skal pusse tennene etter å ha drukket syrlige drikker eller etter f.eks. spying. Da skal en heller bruke tannskyllemiddel.

Skrevet

Jeg synes det er godt med Funlight eller annen saft og farris. Den nye Granateplesaften var god.

Anonym poster: 9accf17f1930a1ca7e4fcea4a8c69f83

Skrevet

Her i huset er det melk (evt smoothie eller juice) til frokost, vann som tørstedrikk og farris til middag. Veldig sjeldent vi har saft, men det er egentlig ikke bevisst. Jeg er ikke oppvokst med det selv, så det faller meg ikke naturlig...

Anonym poster: 5b029f004f755b10a455909b0aa37132

Skrevet

Drikker saft utrolig sjelden, men skal det være saft blir det den vi har og det er Fun søtet med stevia.

Skrevet

Gutten min på 17 mnder drikker den saften ja.

Selv drikker jeg heller vann ettersom jeg ikke er så glad i saft.

Skrevet

Gutten min på 17 mnder drikker den saften ja.

Selv drikker jeg heller vann ettersom jeg ikke er så glad i saft.

Du vet at barn ikke skal ha aspartam, og da spesielt ikke barn under tre år?

Skrevet

Min sambo, altså barnas far gir ungene her saft uansett ! Det er noe jeg irriterer meg grønn over og hver gang jeg tar opp at jeg syns ungene får for mye saft, så blir han fly forbanna, mener jeg er hysterisk osv. (Jeg liker ikke saft, men han er "oppvokst" på saft, men han drikker mye vann alikevel altså...). Så jeg nesten håper at tenna til ungene får seg en smell så han kan høre det derfra og jeg stå på linja og si "hva var det jeg sa"... Jeg når inne fram til han på dette punktet, for hva er alternativet ? At jeg flytter fra sambo ????? Av meg får de vann de gangene gubben er på jobb og han jobber skift

Anonym poster: 7a9edf8fab938c5ad720fb385c422cdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...