LanzaroteJenta Skrevet 23. mars 2013 #1 Skrevet 23. mars 2013 Ah... Påske... For meg er påsken: Hytte på fjellet. Skigåing. Påskeegg og ubegrenset tilgang på smågodt og annet usunt. Solo og kvikklunsj. Slalombakker med lukt av grillede pølser. Kortspill og Trivial Pursuit. Sene kvelder og peiskos. I år er påsken: Svigermor på besøk (Bestemmer da hva vi skal spise og når vi skal spise. Om vi skal ut eller om vi skal bli hjemme. Når man skal sove siesta, og når man bør våkne. Ja.. U get my drift..) Graviditetshormoner på bærtur (Vi snakker grining 3-4 ganger om dagen og lite tålmodighet med stakkars 1,5 åringen) Tidvis kvalme og breking over do. Hjemlengsel og Norgessavn God påske, a! (Skal slutte å klage så fort babyen er ute - dvs September...Oh, joy)
seigdamererbest Skrevet 24. mars 2013 #2 Skrevet 24. mars 2013 Ah... Påske... For meg er påsken: Hytte på fjellet. Skigåing. Påskeegg og ubegrenset tilgang på smågodt og annet usunt. Solo og kvikklunsj. Slalombakker med lukt av grillede pølser. Kortspill og Trivial Pursuit. Sene kvelder og peiskos. I år er påsken: Svigermor på besøk (Bestemmer da hva vi skal spise og når vi skal spise. Om vi skal ut eller om vi skal bli hjemme. Når man skal sove siesta, og når man bør våkne. Ja.. U get my drift..) Graviditetshormoner på bærtur (Vi snakker grining 3-4 ganger om dagen og lite tålmodighet med stakkars 1,5 åringen) Tidvis kvalme og breking over do. Hjemlengsel og Norgessavn God påske, a! (Skal slutte å klage så fort babyen er ute - dvs September...Oh, joy) I hear you!! Har så hjemlengsel i påsken, drömmer om kvikklunsj og laaaaang skitur... Men her er det ingen fjell og gå tur på, ikke det samme og gå rundt og rundt i en flat 5 km löype og påskehekser kommer på dören i dag. Påskehekser?????? Takk og pris er svigerbeistet lang borte ;-)
Gjest amandine Skrevet 24. mars 2013 #3 Skrevet 24. mars 2013 Ah. Påske. Akkurat nå ligger jeg i sengen og hører mannen sove, og ungene spiser frokost med svigers. Jeg later som jeg sover en stund til:-)
Gjest sug lut Skrevet 24. mars 2013 #4 Skrevet 24. mars 2013 Nå har jeg akkurat kommet inn fra en drøy times morgentur til skogs, opp åsen og innover vannet, usedvanlig lekkert om jeg må få si det selv - altså skogen, med noen kalde og strålende sol og helt stille, jeg er ikke usedvanlig lekker sånn på morratur, snarere litt uteliggerpreg (strikkelue i nesehøyde, bolejakke og sliten treningsbukse). Så jeg føler veldig med dere som ikke har tilgang på riktig påske...her skal man til fjells uti uka med full pakke sjokolade og appelsiner og bortoverski og forhåpentligvis fred og fordragelighet i hele storfamilien.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 24. mars 2013 #5 Skrevet 24. mars 2013 Her blir det hjemmepåske med trilleturer på snøfrie veier og lengselsfulle blikk mot snødekte fjell. Men Kvikklunsj og appelsin smaker godt i lavlandet også, så minsten og jeg har planer om å bruke nærområdet godt. Langtidsvarselet lover bare sol og gode dager, så jeg regner med å være påskebrun og blid når mannen kommer hjem fra 14 dager på havet sånn rett over påske.
mamman til to gutter Skrevet 24. mars 2013 #6 Skrevet 24. mars 2013 Ah... Påske... For meg er påsken: Hytte på fjellet. Skigåing. Påskeegg og ubegrenset tilgang på smågodt og annet usunt. Solo og kvikklunsj. Slalombakker med lukt av grillede pølser. Kortspill og Trivial Pursuit. Sene kvelder og peiskos. I år er påsken: Svigermor på besøk (Bestemmer da hva vi skal spise og når vi skal spise. Om vi skal ut eller om vi skal bli hjemme. Når man skal sove siesta, og når man bør våkne. Ja.. U get my drift..) Graviditetshormoner på bærtur (Vi snakker grining 3-4 ganger om dagen og lite tålmodighet med stakkars 1,5 åringen) Tidvis kvalme og breking over do. Hjemlengsel og Norgessavn God påske, a! (Skal slutte å klage så fort babyen er ute - dvs September...Oh, joy) I hear you!! Har så hjemlengsel i påsken, drömmer om kvikklunsj og laaaaang skitur... Men her er det ingen fjell og gå tur på, ikke det samme og gå rundt og rundt i en flat 5 km löype og påskehekser kommer på dören i dag. Påskehekser?????? Takk og pris er svigerbeistet lang borte ;-) Vi pleide å gå påskekjerringer da vi var små Tror det var søsteren min som hørte om det på radioen en gang og hvis vi tegnet kort vi kunne gi bort, så fikk vi lov å gå til de helt nærmeste å gi dem bort Tror mamma ga etter så vi hadde noe å gjøre når det var dårlig vær i påsken... Vi gikk skjærtorsdag.
seigdamererbest Skrevet 24. mars 2013 #7 Skrevet 24. mars 2013 Ok, så i mangel på påskefjell, skiturer, kvikklunsj etc etc etc så har jeg og jentene bakt boller, tatt imot alle påskeheksene og gitt de sjokolade, laget snöhare ute og hatt......påskesauna! :-D
Gjest Nerdens'mus Skrevet 24. mars 2013 #8 Skrevet 24. mars 2013 Vært en liten tur på hytta til svigermor i dag. Junior stortrivdes i snyen de jukset og stekte pølser inne, men pytt pytt. Gubben mener min familie jukser fordi vi bruker hytte med strøm. Trivelig var det i hvertfall. Ser poenget med hytte som er bare 20 min kjøring unna, men liker nå å kunne parkere ved hytta istedet for å gryne i snø et kvarter.
ms.Pond Skrevet 24. mars 2013 #9 Skrevet 24. mars 2013 (endret) Vi har vært på setra i dag, i strålende solskinn og med varm solvegg. Hjemmebakte sveler med prim, kaffe og toddy, solbriller og drypp fra takskjegget. Akkurat sånn en påskedag skal være, må jeg si Junior har kjørt snøscooter for første gang i sitt liv, og jeg tror det ga mersmak, i alle fall hørtes det sånn ut på de overlykkelige hvinene jeg hørte foran meg Det er jammen ikke bare fælt å bo på en snødreven plass, så lenge det hører med egen seter! Endret 24. mars 2013 av mama foodie
Patetica fåkksi Skrevet 24. mars 2013 #10 Skrevet 24. mars 2013 Påsken hos meg betyr; Jobb mandag, tirsdag og onsdag. Det vokser som bare faen hjemme hos meg, og jeg har nå flere tomatplanter på størrelse med en godt over gjennomsnitts lang penis, flere urter som bugner ut av pottene sine, og ymse andre busker og planter. I hengen har de solt seg på balkongen og vi har kost oss veldig. Tre dager med jobb nå så blir det fem dager med plantekos! JAA!! Ja, også har jeg pult som en påskehare/kanin. Og spist påskegodt. Og brukt den gule prikkete påskegodtskåla jeg fikk av deg i fjor, Sug!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå