Gå til innhold

Å bade sammen med barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke greia! Hvorfor skal man dusje/bade sammen med barna sine? Jeg kommer fra et hjem hvor det er ok og helt naturlig å "svinse i nettoen", men vi har aldri badet eller dusjet sammen. Det er da ikke vannmangel heller ?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dusjer og bader alene, og det har jeg alltid gjort (med ett og annet besøk av mannen da;).

Hvorfor skal man bade sammen med barna? Sier ikke at det er noe galt i det altså (opp til en viss alder selvsagt),men jeg kan ikke skjønne hvorfor. For å spare vann?

Skrevet

Dusjer sammen med barna på 2 og 5 år. De klær av seg selv å kommer inn i dusjen når vi dusjer. 9 åringen dusjer seg selv. Merker når de begynner å bli for store.

Anonym poster: c290af007bd69c2cfad6e7ab7a667985

Skrevet

Jeg skjønner ikke greia! Hvorfor skal man dusje/bade sammen med barna sine? Jeg kommer fra et hjem hvor det er ok og helt naturlig å "svinse i nettoen", men vi har aldri badet eller dusjet sammen. Det er da ikke vannmangel heller ?!?

Fordi det er koselig? Jeg vil gjerne ha dusjen i fred, men det hender titt og ofte at min snart åtteåring kommer løpende opp og vil dusje sammen med meg. Noen ganger sier jeg at vil dusje i fred, noen ganger synes jeg det er greit. Pappa og åtteåringen dusjer sammen nesten hver morgen.

Anonym poster: 677250ee39dcf50370822110f7234c2f

Skrevet

Jeg badet sammen med mamma og noen ganger tante til jeg var rundt 8-9. Tenkte liksom ikke over det før jeg nevnte det på skolen, og guttene i klassen kalte mamma pedo. Tydeligvis har folk forskjellig innstilling til sånt... Vet ikke hvor mye jeg kommer til å bade med barna, for jeg husker tante lo godt av at badevannet ble gult. :P

Anonym poster: 21e539684cd4a8fc6f1f00898f3e605c

Skrevet

Dytt, jeg lurer på hvorfor han dusjet med niesen

Anonym poster: c536e4d40fe16daff708db5fedd2a5b7

MEn slapp av, da menneske... Han har vel et naturlig forhold til kropp, og hvis hun syns det var ok og var trygg på onkelen sin, hva er problemet? En på ni år er fortsatt et barn!

Anonym poster: 05bcc3375fcc1a6bf4bc44c2bbd8451c

Skrevet

Jeg er selv ikke så glad i å vise meg naken for andre enn mannen (og folk og dyr som ikke skjønner forskjell på med og uten klær) så når ungene nærmer seg 3-4, kjenner jeg at jeg prøver å skjule meg litt. Men jeg vil ikke være den som får ungene til å bli usikre på sin egen kropp osv, så jeg prøver å late som ingenting, og jeg tror også det er en verdi i at de lærer at voksne kropper er annerledes enn barns og at de også kommer til å forandre seg en gang.

Anonym poster: 9a9a3d45be54746eafe8b17063dd0f9f

Skrevet

Hvor lenge er det greit at en mor bader sammen med sin sønn, eller en far med sin datter?

Da mener jeg hjemme i stort badekar og naken

Anonym poster: 488e4c88877cd31d2d76a3a727611ebd

Her komme ungene snikende samme hvem av oss som bader. Eldste er 8. Ser ikke noe problem med det. Skal bli deilig å få badekaret i fred etter hvert, men så lenge de liker å bade sammen med oss er det greit.

Anonym poster: 2fba8f64dba00cbd46399cb0ae54f53a

Skrevet

Jeg og min bror badet av og til med pappa, husker ikke hvor lenge, men var sikkert 4-5 år. Tror vi gjorde det fordi mamma skulle slippe å bade oss bestandig og min far synes vel det var greit å slå to fluer i en smekk og ta et bad selv samtidig. Han er veldig avslappet ift nakenhet. Tror ikke så mange menn hadde turt å gjort noe sånt i våre dager...

Anonym poster: 7d8b5e942fbd0253eadf401744310c6c

Skrevet

Jeg synes det begynner å bli ubehagelig å gå på do og dusje med toåringen på badet, så for meg er allerede grensa nådd for at jeg ikke hadde ønsket å bade eller dusje sammen med henne. Snart får hun ikke være med når jeg er på do eller dusjer heller, med mindre jeg må på offentlig toalett eller noe samtidig som jeg må passe på henne.

Anonym poster: 2bcc8bff3e7e42a55da7917ce368a96b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...