Gå til innhold

Halsbrann i uke 11? What?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt så tidlig?

Er så ille at jeg tror jeg må ut å kjøpe halsbrann tabletter :-(

Anonym poster: 511ed240a8c6e30e205fde1ebb877c22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hadde halsbrann så lenge kvalmen varte og fordøyelsen streiket.

Anonym poster: b821893084e05dab83a0d0a6e14c62e4

Skrevet

Har hatt det siden dag en omtrent jeg.

Skrevet

Halsbrann var det første tegnet på graviditet hos meg. Varte fra jeg var rundt 4 uker til tulla var født. Hadde med meg gaviscon i fast og flytende form og linc uansett hvor jeg befant meg.

Skrevet

Men kan man ikke bruke Novaluzid ved halsbrann i svangerskap? Link og Gaviscon smaker jo så pyton :-(

Hi

Anonym poster: 511ed240a8c6e30e205fde1ebb877c22

Skrevet

Novaluzid tilsvarer Link

Det du ikke kan bruke er de som fungerer best, feks Zantac, Pantoprazol, Nexium, Pepcidduo etc.

Kun Link (den har vel gått ut), Novaluzid, Gaviscon, Titralac. Mange spiser Love Hearts i store mengder :-)

Jeg var fryktelig plaget med magesyre sist svangerskap. Hadde så mye sure oppstøt at jeg fikk problemer med at maten ikke gikk ned i spiserøret, stoppet opp. Fryktelig ubehagelig, kastet ofte opp igjen før jeg kunne fortsette med middagen (lovely)

Melk var det eneste jeg kunne drikke på slutten uten å angre etterpå

Heldigvis gikk planene over så fort jenta var ute!

Skrevet

Helt vanlig.

Det kommer jo av en "brokk" på lukkemuskelen mellom magesekk og spiserør og det skyldes at hormonene i kroppen løsner på alt som er.

Prøv å spis en rå gulrot, det funker forbausende bra, eller er jo halsbrann en veldig fin unnskyldning for å spise vaniljeis til kvelds da ;)

Anonym poster: a623c7e73247030a156e8f0b8132e6e3

Skrevet

Har hatt halsbrann fra helvete siden uke 10, er nå uke 36 og ikke noen forandring.

Men den nye Link tyggegummien og Galieve tabletter funker MYE bedre enn den forferdelige Gaviscon for meg i hvertfall.

Et glass lettmelk eller sjokomelk tar også de værste toppene før sengetid synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...