Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #1 Skrevet 23. mars 2013 Hva syns dere om å skulle ha døgnåpne barnehager? Anonym poster: bb0c6cec4134af1db4feb89a07133a1f
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 23. mars 2013 #2 Skrevet 23. mars 2013 Som alenemor hadde det nok vært praktisk med tanke på at det ville åpnet seg et større arbeidsmarked om jeg også kunne jobbet turnus, men og det er et stort MEN: Jeg tviler på at jeg ville benyttet meg av det. Men det hadde vært fint å hatt muligheten dersom man ikke får dagjobb, uten helgevakter.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #3 Skrevet 23. mars 2013 Jeg syns ikke noe om det selv, men skjønner jo dette med dere som jobber turnus. Jeg er bare redd mange ville utnyttet det. Hi Anonym poster: d1fb1c54b12b27434238d0b5bf9afe7e
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 23. mars 2013 #4 Skrevet 23. mars 2013 Jeg syns ikke noe om det selv, men skjønner jo dette med dere som jobber turnus. Jeg er bare redd mange ville utnyttet det. Hi Anonym poster: d1fb1c54b12b27434238d0b5bf9afe7e Jeg ville aldri valgt det frivillig og ville heller ikke utnyttet det, men det hadde vært fint som en nødløsning dersom jeg ikke skulle få dagjobb.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. mars 2013 #5 Skrevet 23. mars 2013 Det hadde jeg hatt bruk for da mine gikk i barnehagen, da jeg jobber turnus og mannen skift. Jeg vet ikke hvordan noen skulle kunne utnytte det på en negativ måte, det må jo fremdeles være makstid på oppholdstid.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #6 Skrevet 23. mars 2013 Helt sykt, folk får tilpasse seg barna sine. Anonym poster: 11607399619a86518ec456c560126232
Gjest ronja røverdatter Skrevet 23. mars 2013 #7 Skrevet 23. mars 2013 Jeg skjønner ikke denne redselen for at folk skal utnytte alt. Skal vi tenke sånn bør vi jo slutte med det meste. Og skulle det nå så være at noen "utnytter" døgnåpne barnehager, så er det vel kanskje godt at disse barnehagene finnes og kan ta vare på ungene da.
Appelsinpiken Skrevet 23. mars 2013 #8 Skrevet 23. mars 2013 Jeg jobber skift, og det ville ført til at tuppa ville fått mindre timer i barnehagen, og kortere dager enn hva hun vil få når jeg begynner på igjen i 100%. Så jeg er absolutt for. Selv om den var døgnåpen, ville jo der vært en makstid uansett, så ser ikke hvordan noen kan utnytte det?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #9 Skrevet 23. mars 2013 Om å skulle ha?? Det finnes faktisk døgnåpne bgh i Norge. Det finnes to i stavanger, den ene er privat drevet. I oslo finnes det mange. Og det funker ikke å utnytte disse barnehagen da en må levere turnus til begge foreldre. Det er et godt tilbud til de som trenger det. Anonym poster: 3a3a99fa06a953164a5fd2c6d4b3a79e
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #10 Skrevet 23. mars 2013 Om å skulle ha?? Det finnes faktisk døgnåpne bgh i Norge. Det finnes to i stavanger, den ene er privat drevet. I oslo finnes det mange. Og det funker ikke å utnytte disse barnehagen da en må levere turnus til begge foreldre. Det er et godt tilbud til de som trenger det. Anonym poster: 3a3a99fa06a953164a5fd2c6d4b3a79e Jeg er fullt klar over at de finnes, men er ikke så mange enda. Og som jeg skrev så skjønner jeg at det er mange som har behov for det. Anonym poster: d1fb1c54b12b27434238d0b5bf9afe7e
Gjest Nerdens'mus Skrevet 23. mars 2013 #11 Skrevet 23. mars 2013 Syne det er ei flott løsning så lenge det praktiseres maxtid.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #12 Skrevet 23. mars 2013 Barnehagen min mamma jobber i i Sverige har åpent 06-22. Er ingen som utnytter det, man har jo ikke lov ha å barne der mer en et maks-antall timer uansett. Mange alenemødre som jobber som sykepleiere, leger og i butikk som får et mye enklere liv på den måten! Anonym poster: e68d88bc77b23138c2e28c69c1cbd4b9
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #13 Skrevet 23. mars 2013 Jeg skjønner ikke helt hvordan det løser problemet til de som jobber turnus. Om foreldrene for eksempel jobber natt. Da er barnet i barnehagen på natten og sover. Det hentes på morgenen når mor/far er ferdig på jobb. Problemstillingen da er vel at barnet er klar for en ny dag mens foreldrene må sove pga nattjobbingen. Så jeg skjønner ikke helt. Anonym poster: f343828c2adcf75ab2af0eeb7afda6a1
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #14 Skrevet 23. mars 2013 Jeg lurer også på hva dere skal gjøre når barnet begynner på skolen? Da er det gammel nok til å være hjemme alene? Hi Anonym poster: d1fb1c54b12b27434238d0b5bf9afe7e
Februargullet2013 Skrevet 23. mars 2013 #15 Skrevet 23. mars 2013 Hadde i alle fall vert uaktuelt for min del
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 23. mars 2013 #16 Skrevet 23. mars 2013 Jeg lurer også på hva dere skal gjøre når barnet begynner på skolen? Da er det gammel nok til å være hjemme alene? Hi Anonym poster: d1fb1c54b12b27434238d0b5bf9afe7e Da bor vi forhåpentligvis nærmere familie Jeg krysser fingrene!
DaTuMa Skrevet 23. mars 2013 #17 Skrevet 23. mars 2013 Det er jo forsket på dette, konklusjonen ble jo at de som går i døgnåpne barnehager har kortere dager enn de i vanlig barnehage. Da jenta mi var liten og jeg jobbet kveldsvakt måtte jeg levere henne senest kl 9 i barnehagen pga kjernetid. Selvom jeg ikke begynte før kl 15 på jobb. Hadde jo vært mye bedre å levere kl 14 og bli hentet kl 18 feks av far som allerede har handlet og laget middagen klar. Mens isteden ble dagen 9-1630. Vente på middagen skal lages mens far ikke kan gi full oppmerksomhet
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #18 Skrevet 23. mars 2013 Jeg søkte inn barna mine i en slik bhg i oslo for ja de finnes. Skjønner ikke hva folk mener med at folk skal utnytte det. Barna får ikke lov å være der 24 timer i døgnet bare fordi de har åpent 24 timer. Det er en max på timer i om dagen/uka som skal overholdes om de er dag dag, kveld eller natt. Jeg søkte barna mine inn på kun dag avdeling da siden jeg ikke hadde annet behov men det hjelper virkelig de som har to foreldre i skift som ikke passer helt sammen eller aleneforeldre i yrker hvor de må jobbe skift Anonym poster: 94e96c30bf8b11111d7e4f7ecea5b2fa
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #19 Skrevet 23. mars 2013 Hvordan blir det da hvis foreldrene slutter kl 23 på kvelden? Legger barna seg i barnehagen og blir vekket senere da? Blir noen levert til leggetid og hentet morgenen etter hvis foreldrene jobber hele natten? Høres litt spesielt ut, men det er sikkert bra for de som har behov for det. Ser ikke noen prinsipiell forskjell på det å være hjemme med foreldrene sine om formiddagen i stedet for ettermiddagen, bortsett fra at det å legge seg for natten i barnehagen kanskje ikke er helt heldig. Anonym poster: fbb63ab12bcc195c215a23c9f14c69ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå