Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #1 Skrevet 23. mars 2013 Syns påsken bare blir stress og forventninger. Det er bare snakk om hytter og turer til alpene og ski. Vi har ikke økonomi til å bruke tusenvis på en hytte på fjellet i noen dager. Vi har nytt hus og der går pengene. Vi skal ta noen dagsturer. Ellers bare være hjemme. Det er flott vær og ungene kan løpe ut i jakke og sko og leke. Men når vi sier dette er det jo omtrent døden for andre. Her skrytes det av alt man skal og å være hjemme må være døden. Er det det da? Anonym poster: c253bcd4cab055061396a8dda7d3f74d
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #2 Skrevet 23. mars 2013 Vi er helt blakk i påska, i tillegg har jeg under 2 uker til termin. Så her blir det bare kvalitetstid med ungene hjemme, og kanskje en liten tur til bassenget. Men nå er jeg ikke norsk og har ikke oppvokst med dette påskehysteriet, presset osv så bryr meg ikke så mye om at vi ikke har mulighet til det i år. Anonym poster: b1075435a8e7b30f26d938858e5d6b40
Gjest Skrevet 23. mars 2013 #3 Skrevet 23. mars 2013 Kjære vene, blås nå i hva andre skal og kos deg med dine opplevelser med familien. Skal selv være hjemme i påsken og hygge meg med familien.
Fomle84 Skrevet 23. mars 2013 #4 Skrevet 23. mars 2013 Nei det er det ikke. Ikke alle som har hytter å reise til. Vi pleier også å ver hjemme, finner alltid på noe kjekt uansett Sender jentene på hytta noen dager med besteforeldrene og en dagstur på fjellet med faren så vi får en fin påske uansett
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #5 Skrevet 23. mars 2013 Jeg tror nok heller det er du som føler på det. Hvorfor tenker du så mye på hva andre kanskje tenker om deg? De tenker nok mye mindre på deg og hva du skal gjøre enn det du tror. Anonym poster: 769ad2c48975e26dd30f4dce3ff4e5cb
Lurt Skrevet 23. mars 2013 #6 Skrevet 23. mars 2013 Jeg elsker hjemmepåske jeg da, gå til sjøen og grille pølser, gjøre ting hjemme, ta en dagstur til hytta på Hvaler osv. Jeg er oppvokst med å dra på fjellet i påsken, men kjenner at det er ikke det jeg har mest lyst til i påsken, er liksom litt ferdig med vinter når påsken kommer Men i år skal vi ha en tradisjonell påske på fjellet, gjør dette mest for barna sin skyld. Så vet du, jeg misunner deg som bare skal kose deg hjemme i år
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #7 Skrevet 23. mars 2013 Har også merket meg at "alle" skal hit og dit i inn- og utland i påsken - og forsåvidt i alle andre ferier utenom sommerferien, også. Vi reiser riktignok for å besøke foreldrene mine, som bor en dagsreise unna, og som derfor prioriteres i lengre friperioder, men hvis ikke hadde vi vært hjemme og satset på små dagsturer på fjellet. Kan ikke huske at vi noen gang dro på ferie i påsken da jeg var liten. Hvordan har folk forresten råd til alt sammen? To biler, hus, hytte og minst en utelandstur hvert år? Føler det er det som er normen i nabolaget her, iallefall, som er et ganske vanlig rekkehusfelt. Både jeg og mannen jobber (om enn ikke med særlig høy lønn), lever nøysomt og har faktisk ikke bil, men skjønner ikke hvordan vi skulle ha fått til noe sånt...;-) Anonym poster: 8c05067971b69dd45caa7fac42a5c50d
stearin Skrevet 23. mars 2013 #8 Skrevet 23. mars 2013 Vi skal bare dra på besøk til en i familien, men det blir en tur vi bruker minimalt med penger på (vi er fattig - de er fattig). Ingen dyre utflukter med barna, blir trolig kun trilleturer og leking i hagen. Muligens en liten fisketur, men det er ikke i forbindelse med påske, altså mulig vi tar det etter påske. Men så markerer jeg ikke påske særlig mye heller. Vi skal heller ikke reise noen plass i sommer. Kanskje vi tar en tur til samme person i familien, økonomiene våre matcher og vi kan ikke ta oss råd til dyre ting. Men ferieturer blir nok ikke realitet for meg og min datter før jeg har fått meg samboer eller fast jobb med god lønn. Er i etableringsfasen og må prioritere sparing før slike ting. Dessuten er det jo masse morsomt å finne på uten penger også, vi har jo fin natur i Norge
stearin Skrevet 23. mars 2013 #9 Skrevet 23. mars 2013 Og dessuten, når det først er fri fra skoler og barnehager og jobb, hvorfor stresse så voldsomt? Gjør man ikke nok av det i hverdagen? Nei, slapp av og kos dere hjemme. DET er ordentlig ferie det
Elsker livet Skrevet 23. mars 2013 #10 Skrevet 23. mars 2013 Jeg er så utrolig lei av snø, ski og fjell når påsken kommer at jeg er veldig fornøyd med å slippe hytteturer. Vi har ingen faste planer ennå, holder det åpent og ser det an. Vi vurderer å ta noen dager hos mine foreldre. Alternativet er å være hjemme ellers så har vi to vennepar med åpen invitasjon til hyttene deres. Men jeg har egentlig ikke så lyst, er lei av vinter. Har heller lyst å ta på meg joggeskoene og vaske vinduer om temperaturen hadde vært litt høyere. Men merker lite til det presset om den perfekte påske.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #11 Skrevet 23. mars 2013 Hadde mine venner reagert som det der hadde jeg seriøst tenkt gjennom hvilke folk jeg omgås med! Vi skal også være hjemme i påska. Jeg har snart eksamen og må sende poden rundt til besteforeldrene noen timer om dagen. Neste helg skal vi kose oss skikkelig med påskeegg som påskeharen har gjemt i hagen. Gleder meg Anonym poster: 980cb3dbe329e032a559fb2c835d6265
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #12 Skrevet 23. mars 2013 Jeg forstår ikke hvor dette påskepresset dere føler på kommer fra? Her lager vi litt pynt sammen og pynter hus. Ellers er det påskeegg, påskelam, latskap og en og annen skitur. Det er jo bare kos. Anonym poster: d9ec9592a1c36a2c18df9bbde8e6dbc9
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. mars 2013 #13 Skrevet 23. mars 2013 Her koser vi oss hjemme i hele påsken, skal grille ute om det blir vær nok for det, se om det kommer noe familie, så tar vi en hel ake dag med ungene.. Alltid likt meg best hjemme i påska, heller hjemme å kose seg, enn å stresse rundt for å nå familie, fjellturer osv osv
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #14 Skrevet 23. mars 2013 Dette presset setter du på deg selv! Det er faktisk ikke så mange i norge som har hytte/reiser bort selv om det føles sånn. kan du ikke bare ha litt guts og ryggrad til å være stolt av å ha en hjemmepåske?Det er jo innholdet i påska som gjelder, ikke at man på død og liv MÅ bort! Anonym poster: 485cc4ec725775600398c78f49b39680
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #15 Skrevet 23. mars 2013 Vi har ingen planer i påska, jeg jobber frem til onsdag, idag måtte jeg dra tidligere hjem fra jobb pga sykt barn. Så håper ikke vi andre blir smittet. Besøk og bursdagsfeiring i morgen blir avlyst, men godt det ikke var for noen her i huset. Jeg er vant med å feire påska på hytta, det blir det nok ikke i år. Endel som jobber, så da tror jeg ikke vi andre gidder. Er jo pappa som ordneer med å skru på vann og ordne alt slikt og siden han ikke skal dit, tror ikke vi andre vi gidder (eller vi er ikke så flinke på alt det med å gjøre hytta køar for ny sesong) også er det endel snø enda også, hytta er ved sjøen og der skal det ikke være snø Men hytta er 20min unna, så får vi lyst så er det ikke lang reisevei. Ungene ble spurt om de ville på fjellet med farmor, men det ønsket de ikke. De ville være hjemme og slappe av, leke med venner og kose seg utn store planer. Så ikke bare oss voksne som syns det er godt utn store planer i påska. Anonym poster: 775a44720924661831cf161a084534bc
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #16 Skrevet 23. mars 2013 Jeg tror også det er du selv som kjenner på "presset". Vi har god økonomi, og mannen min er veldig glad i å gå på ski. Vi vurderte å leie en skikkelig fin hytte på fjellet, men da det ble meldt "påskevær" med snø her vi bor, ble vi like gjerne hjemme. Jeg har ikke noe problemer med det, men det er kanskje fordi vi har råd til å gjøre noe annet hvis vi hadde hatt lyst? Anonym poster: 2429d04ff2255bfd96026bc6dd47daa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå