Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #1 Skrevet 23. mars 2013 Mistenker det kan bli foreslått i avtale med barnelege, men er litt usikker... Vil gjerne høre erfaringer og hvordan søvmønsteret var i utgangspunktet. Anonym poster: 66a20cc0a641f5d81ac04aea995b9fcb
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #2 Skrevet 23. mars 2013 Ville aldri brukt det på mine barn http://www.tv2.no/gmn/norske-barn-dopes-i-soevn-med-allergimedisin-3522232.html Anonym poster: b6e9f09c92e27f544e13a4bf691435a3
Krisa71 Skrevet 23. mars 2013 #3 Skrevet 23. mars 2013 Datteren min fikk det da hun var 10 mnd, før jeg ble tatt på alvor og de fant ut at hun var syk. Nettene forløp seg slik at hun sov 1 time, skrek i 2, sov 30 min, skrek i 1 time osv osv, så det ble minimalt med søvn på alle. Hun sov ca dobbelt så mye iløpet av en natt de gangene hun fikk vallergan, men var utslått og grinete dagen etter. Var ikke ofte hun fikk det, men noen ganger måtte vi få sove litt. Når hun fikk diagnosene og fikk hjelp i forhold til dette, ble søvnen normal også. Jeg jobber med barn med spesielle behov og noen der får vallergan med god effekt, og ingen hangover dagen etter, så det er individuellt hvordan barnet vil reagere på det.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #4 Skrevet 23. mars 2013 Tror ikke du vil være så bastant i uttalelsene om du har det som denne familien her for tiden. Det har gått så langt nå at vi må vurdere det før familien for alvor begynner rakne. Vurderer prøve og se om det blir foreslått. Barnet har vært slik siden fødsel nå. Anonym poster: 66a20cc0a641f5d81ac04aea995b9fcb
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #5 Skrevet 23. mars 2013 Datteren min fikk det da hun var 10 mnd, før jeg ble tatt på alvor og de fant ut at hun var syk. Nettene forløp seg slik at hun sov 1 time, skrek i 2, sov 30 min, skrek i 1 time osv osv, så det ble minimalt med søvn på alle. Hun sov ca dobbelt så mye iløpet av en natt de gangene hun fikk vallergan, men var utslått og grinete dagen etter. Var ikke ofte hun fikk det, men noen ganger måtte vi få sove litt. Når hun fikk diagnosene og fikk hjelp i forhold til dette, ble søvnen normal også. Jeg jobber med barn med spesielle behov og noen der får vallergan med god effekt, og ingen hangover dagen etter, så det er individuellt hvordan barnet vil reagere på det. Hvilken diagnose da? Anonym poster: 66a20cc0a641f5d81ac04aea995b9fcb
Krisa71 Skrevet 23. mars 2013 #6 Skrevet 23. mars 2013 Hvor gammelt er barnet ditt, og hvordan er nettene..? Jeg vet akkurat hvordan dere har det, det er mer enn grusomt når man ikke får sove ordentlig over tid. Er barnet utredet med tanke på at det kan være noe som forstyrrer søvnen i form av plager og div?
Krisa71 Skrevet 23. mars 2013 #7 Skrevet 23. mars 2013 Datteren min fikk det da hun var 10 mnd, før jeg ble tatt på alvor og de fant ut at hun var syk. Nettene forløp seg slik at hun sov 1 time, skrek i 2, sov 30 min, skrek i 1 time osv osv, så det ble minimalt med søvn på alle. Hun sov ca dobbelt så mye iløpet av en natt de gangene hun fikk vallergan, men var utslått og grinete dagen etter. Var ikke ofte hun fikk det, men noen ganger måtte vi få sove litt. Når hun fikk diagnosene og fikk hjelp i forhold til dette, ble søvnen normal også. Jeg jobber med barn med spesielle behov og noen der får vallergan med god effekt, og ingen hangover dagen etter, så det er individuellt hvordan barnet vil reagere på det. Hvilken diagnose da? Anonym poster: 66a20cc0a641f5d81ac04aea995b9fcb Hun hadde hydrocephalus (vannhode) og reflux til nyrene ( lukkemuskelen mellom blære og urinleder funket ikke slik at det strømmet urin tilbake til nyret når hun tissset, dette ga smerter og infeksjoner). I dag er hun snart 16 år og helt frisk og fin :-)
Tired mama Skrevet 23. mars 2013 #8 Skrevet 23. mars 2013 (endret) Vet hvor jævlig det er med søvnmangel!! Har hatt to barn som ikke er gode sovere. I desperasjon prøvde vi Vallergan til eldstemann da han var liten. Det fungerte IKKE på han! Det gjorde han mer hyper på natta og med skikkelig hangover dagen etter. Det ble med den ene natten for å si det sånn! Vi har også slitt med søvnen til minstemann. Man tror man skal bli innlagt på psykiatrisk etter lang tid uten søvn! Og man krangler mer med mannen sin og familien holder rett og slett på å gå i oppløsning! Tro meg, jeg vet hvordan du har det! Uansett, Vallergan fungerer fantastisk på minstemann! Tidligere kynne gan våjne opptil 10 ganger hver natt. Og gjerne morgen kl 5. Sier seg jo selv at han har fått for lite søvn da og er grinete hele dagen. Nå gir vi han Vallergan noen netter innimellom, og da våkner han kun en gang, får melk, og kan gjerne sove lengre enn til kl. 5. Med det resultat at han et uthvilt og i godt humør på dagen. Han har heller aldri fått hangover. Så, min erfaring er at Vallergan virker forskjellig på barna. Dere må nesten bare prøve og se. Skal sies at det er med tungt hjerte vi gir han det. Men vi har dessverre sett oss nødt til å gjøre det i perioder for at ikke familien skal rakne... Endret 23. mars 2013 av Tired mama
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #9 Skrevet 23. mars 2013 Hvor gammelt er barnet ditt, og hvordan er nettene..? Jeg vet akkurat hvordan dere har det, det er mer enn grusomt når man ikke får sove ordentlig over tid. Er barnet utredet med tanke på at det kan være noe som forstyrrer søvnen i form av plager og div? Er et år nå. Våkner 10 ganger kanskje, kan være våken 1-3 timer pr natt, ofte må vi bare starte dagen i 4 tiden. Sover Max 1,5 time i strekk. Er blid og glad, men trøtt om dagen. Normal dagsøvn og lett å legge for kvelden. Har prøvd det meste av råd nå. I våkenperiodene står han i senga og jeg legger han ned. Slik kan vi holde på i en-to timer. Evt prøver jeg legge han i senga, men samme uansett. Han prøver legge seg til men det går bare ikke. Så blir han sint. Tror ikke det feiler noe fysisk. Anonym poster: 66a20cc0a641f5d81ac04aea995b9fcb
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #10 Skrevet 23. mars 2013 Hvor gammelt er barnet ditt, og hvordan er nettene..? Jeg vet akkurat hvordan dere har det, det er mer enn grusomt når man ikke får sove ordentlig over tid. Er barnet utredet med tanke på at det kan være noe som forstyrrer søvnen i form av plager og div? Er et år nå. Våkner 10 ganger kanskje, kan være våken 1-3 timer pr natt, ofte må vi bare starte dagen i 4 tiden. Sover Max 1,5 time i strekk. Er blid og glad, men trøtt om dagen. Normal dagsøvn og lett å legge for kvelden. Har prøvd det meste av råd nå. I våkenperiodene står han i senga og jeg legger han ned. Slik kan vi holde på i en-to timer. Evt prøver jeg legge han i senga, men samme uansett. Han prøver legge seg til men det går bare ikke. Så blir han sint. Tror ikke det feiler noe fysisk. Anonym poster: 66a20cc0a641f5d81ac04aea995b9fcb
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #11 Skrevet 23. mars 2013 Det er en hang- over fra helvete med de. En kamerat prøvde de selv ,før han gav de til sin sønn. Og han har aldri vært så tung i kroppen noen gang. Bomull i munn og hode og sinnsykt trøtt og ukonsentrert. Han følte seg rett og slett helt forferdelig. De gikk i søpla ..... Vær snill å tenk på hva dere putter i ungene. Ja vi har hatt vår mengde med søvnmangel med begge jentene og jeg forstår at dere er på randen. Søvn gjør det med oss. Eller mangel på sådan. Anonym poster: 7b175c56b5c0307bded1706f5e015e35
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #12 Skrevet 23. mars 2013 Nå spør jeg ikke om hvilken erfaring kompisen din har heller, da. Gidder ikke at ungen min skal få hang over etc. Men tror vi dessverre ser oss nødt til å prøve. Mannen min er ukependler og vi jobber begge to. Vi har dessverre ikke så mye nettverk til avlastning heller. Anonym poster: 66a20cc0a641f5d81ac04aea995b9fcb
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #13 Skrevet 23. mars 2013 Nå spør jeg ikke om hvilken erfaring kompisen din har heller, da. Gidder ikke at ungen min skal få hang over etc. Men tror vi dessverre ser oss nødt til å prøve. Mannen min er ukependler og vi jobber begge to. Vi har dessverre ikke så mye nettverk til avlastning heller. Anonym poster: 66a20cc0a641f5d81ac04aea995b9fcb så drit i å spørre om noe da , hvis ikke du vil ha synspunkter.Hvis ikke du gidder at ungen din får hangover, så bør du la være å gi han sovepiller. Anonym poster: 7b175c56b5c0307bded1706f5e015e35
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #14 Skrevet 23. mars 2013 Nå spør jeg ikke om hvilken erfaring kompisen din har heller, da. Gidder ikke at ungen min skal få hang over etc. Men tror vi dessverre ser oss nødt til å prøve. Mannen min er ukependler og vi jobber begge to. Vi har dessverre ikke så mye nettverk til avlastning heller. Anonym poster: 66a20cc0a641f5d81ac04aea995b9fcb så drit i å spørre om noe da , hvis ikke du vil ha synspunkter.Hvis ikke du gidder at ungen din får hangover, så bør du la være å gi han sovepiller. Anonym poster: 7b175c56b5c0307bded1706f5e015e35 Du vet tydeligvis ikke at vallergan er allergimedisin, og jeg spurte om erfaringer med barn, ikke med kompisene til folk. Anonym poster: 66a20cc0a641f5d81ac04aea995b9fcb
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #15 Skrevet 23. mars 2013 Har brukt Vallergan med god effekt, ungene våknet 5-10 ganger hver natt (tvillinger) i en periode på ca 10 mnd. Da holdt vi som foreldre på å bryte sammen. Ungene var ca 1,5 år. De fikk 2 ml Vallergan de to første nettene, sov mye bedre. Men litt hangover, prøvde så å gi 1ml to netter. Sov like godt og fikk kke hangover. Etter 4 netter ble det stopp på alle oppvåningene. Anonym poster: ea5d445a029c00bfe564a8c77fb8fa30
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #16 Skrevet 23. mars 2013 Min sønn fikk det da han var ett år. Han sov mellom 4-6 timer i døgnet, da inkludert ca en time på formiddagen. Vi prøvde å kutte formiddagsluren, men det gikk ikke. Jeg tok det opp med legen min, og vi fikk vallergan. Han fikk det hver kveld i ca 6mnd. Pappa sa jeg fikk det da jeg var liten. Det skal også sies at min sønn fikk diagnosen adhd da hn var 7 år, så kanksje det hadde noe med det å gjøre... Jeg kan se på bildene av sønnen min at han var trøtt og sløv i øynene, men merket ikke noe på han... Anonym poster: fd6ebfdf5881497a63d6375f12b616b1
Tired mama Skrevet 23. mars 2013 #17 Skrevet 23. mars 2013 Nå spør jeg ikke om hvilken erfaring kompisen din har heller, da. Gidder ikke at ungen min skal få hang over etc. Men tror vi dessverre ser oss nødt til å prøve. Mannen min er ukependler og vi jobber begge to. Vi har dessverre ikke så mye nettverk til avlastning heller. Anonym poster: 66a20cc0a641f5d81ac04aea995b9fcb så drit i å spørre om noe da , hvis ikke du vil ha synspunkter.Hvis ikke du gidder at ungen din får hangover, så bør du la være å gi han sovepiller. Anonym poster: 7b175c56b5c0307bded1706f5e015e35 Vallergan er ikke akkurat sovepiller da. :-)
Gidder ikke! Skrevet 23. mars 2013 #18 Skrevet 23. mars 2013 Jeg vil bare komme med min egen erfaring når det gjelder hangover. Jeg tar i perioder Vallergan når jeg sover dårlig og får veldig hangover om jeg tar to tabletter (20 mg). Tar jeg en, sover jeg litt mindre tungt, men som regel er det nok og da merker jeg ingenting til det dagen etter, bortsett fra at jeg er litt ekstra trøtt den første timen etter at jeg har stått opp. Til barn er det vel flytende og i ml vil jeg tro, og man starter med så lite som mulig. Jeg ville absolutt prøvd hvis jeg var dere, kanskje det funker med liten mengde og at det ikke vil gi hangover? Uansett verdt et forsøk! Jeg tror at søvnmangel over lang tid er mye farligere enn å velge Vallergan over en liten periode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå