Gå til innhold

Trenger hjelp ang huskjøp!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

Trenger noen synspunkter jeg.

Vi kjøpte enebolig som vi flyttet inn i januar i fjor. Huset er 30 år gammel, og alt må pusses opp sakte men sikkert. Det er 150 kvm. Oppussingen blir storarbeid, og vi må også ta ute etterhvert. Jeg er ikke en person med grønne finge, og er ikke så fan av hagearbeid, og vi har mye hage.

Jeg har sett en tomannsbolig som jeg har såååå lyst på. Det er 101 kvm, og fra 2011. Det var nydelig der, ingenting må gjøres. Prismessig er tomannsboligen i utgangspunktet hundre tusen billigere enn hva vi kjøpte eneboligen for.

Er det dumt å kjøpe seg ned fra enebolig?? er det noen som kan si hva de ville gjort?? håååper noen kan hjelpe meg!!

Anonym poster: 90d4f7504b177e5f8800350fa0bd737f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere ikke taper penger på huskjøp, hadde jeg gjort det! Ikke vits i å bo et sted dere ikke vil.

Skrevet

Hvis dere ikke taper penger på huskjøp, hadde jeg gjort det! Ikke vits i å bo et sted dere ikke vil.

Så det er ikke dumt å gå fra enebolig til tomannsbolig? og 50 kvm mindre plass? jeg er så redd jeg aldri blir fornøyd eller enig med meg selv.. Men takk for synspunkt <3

Skrevet

Nja, du skal jo først og fremst bo der! Det viktigste er å ha det bra i boligen sin. Antar det er et ganske langsiktig prosjekt uansett. Økonomisk vinner dere nok mest på sikt ved å kjøpe eneboligen og gradvis oppdatere den. Sånn generelt- jeg har jo ikke sett objektene :-)

Skrevet

Jeg personlig kunne ikke tenke meg tomannsbolig, men det er fordi jeg allid har bodd i leilighet eller i firmannsbolig og er så sinnsykt lei av å bo så tett oppå andre.

Klarer dere å pusse opp? Har derepenger til å leie noen? Om dere ikke kan eller har penger så burde dere bare selge før huset synker i verdi

Anonym poster: a0f1e3172084cb680d1516b356d67196

Skrevet

Hei :-)

Trenger noen synspunkter jeg.

Vi kjøpte enebolig som vi flyttet inn i januar i fjor. Huset er 30 år gammel, og alt må pusses opp sakte men sikkert. Det er 150 kvm. Oppussingen blir storarbeid, og vi må også ta ute etterhvert. Jeg er ikke en person med grønne finge, og er ikke så fan av hagearbeid, og vi har mye hage.

Jeg har sett en tomannsbolig som jeg har såååå lyst på. Det er 101 kvm, og fra 2011. Det var nydelig der, ingenting må gjøres. Prismessig er tomannsboligen i utgangspunktet hundre tusen billigere enn hva vi kjøpte eneboligen for.

Er det dumt å kjøpe seg ned fra enebolig?? er det noen som kan si hva de ville gjort?? håååper noen kan hjelpe meg!!

Personlig vil jeg aldri gått tilbake til tomannsbolig, men det er hver sin smak.

Der blir jo dyrt da å skifte bolig på nytt, ny runde med megler og salg, ny dokumentavgift, nye tinglysninger osv.Prisforskjellen på 100 000 forsvinner kjapt, for å si det mildt.

Skrevet

Bare meglerhonorar kommer normalt på 100'-150'.

Dere kan selvsagt skrive av tapet på neste års selvangivelse; men jeg ville ha vært 100% sikker på at boligbyttevar det riktige før jeg satte igang...

Skrevet

Plassmangel hadde vel vært det største problemet for meg. Ville aldri gått ned på plassen hvis jeg ikke måtte. 101 kvm er ikke så stort.

Skrevet

Hadde aldri gjort det. Har faktisk akkurat flyttet fra tomannsbolig på 100 kvadrat til enebolig på over 200 kvadrat. For en drøm!

Anonym poster: 217c94b13e59f5c27603464a5e3e0c61

Skrevet

Nja, du skal jo først og fremst bo der! Det viktigste er å ha det bra i boligen sin. Antar det er et ganske langsiktig prosjekt uansett. Økonomisk vinner dere nok mest på sikt ved å kjøpe eneboligen og gradvis oppdatere den. Sånn generelt- jeg har jo ikke sett objektene :-)

ja, du har vel rett i det, at vi tjener mest på lang sikt.. du fikk meg til å tenke der...

Skrevet

Hadde aldri gjort det. Har faktisk akkurat flyttet fra tomannsbolig på 100 kvadrat til enebolig på over 200 kvadrat. For en drøm!

Anonym poster: 217c94b13e59f5c27603464a5e3e0c61

vår er ikke over 200 kvm, den er ca 150 kvm, men med mye bodplass da. Men enebolig er jo en drøm ja, men jeg er litt opptatt av det ekstetiske, og klaarer ikke vente med å pusse opp alt. Derfor jeg vil kjøpe noe som er fint NÅ.. hmmm, vanskelig...takk for synspunkt <3

Skrevet

Plassmangel hadde vel vært det største problemet for meg. Ville aldri gått ned på plassen hvis jeg ikke måtte. 101 kvm er ikke så stort.

nei det er kanskje ikke så stort.. da må vi kanskje flytte igjen. Vi drømmer om å bygge hus en gang, da må vi flytte enda en gang kanskje... hmm...:-)

Skrevet

Bare meglerhonorar kommer normalt på 100'-150'.

Dere kan selvsagt skrive av tapet på neste års selvangivelse; men jeg ville ha vært 100% sikker på at boligbyttevar det riktige før jeg satte igang...

ja, det er dyrt å flytte..:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...