Gå til innhold

Hvor mange barn?

Lykkelig mamma til to gull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en veldig heldig mamma til to gull på seks og tre år og har egentlig trodd at vi er ferdig med barn. Men er nå plutselig inne i en fase hvor jeg føler jeg må finne ut av og tenke igjennom om vi er ferdige eller om vi skal prøve på en nr tre. Vet at det overhodet ikke er noen selvfølge å få barn, vi har jobbet litt for de to andre da jeg har Pcos. Da jeg i tillegg bare har en eggstokk nå etter graviditene fordi jeg måtte fjerne en veldig stor cyste. Men jeg klarer ikke helt å si at jo bi er ferdige. Og har i grunn alltid ønsket meg tre barn. Så hvordan klarer man å finne ut av dette..? Er jo så takknemlig for de to jeg har samtidig som de begynner å bli store og hvis vi ønsker en til, må vi begynne snart. Hvor mange har dere..? Tips og råd? Noen med tre her? Hvordan er det i forhold til to? Jeg ønsker å være en mamma som følger opp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig og svare for meg, siden jeg bare har en. Men drømmen min er 3 barn. 2 går bra, men jeg tror jeg vil ha 3. Og så lenge der har økonomien til det og kapasiteten til og følge opp alle 3 like bra, ser jeg ikke problemet med å få en til?

Hva tenker mannen din da? Det viktigste er vel kanskje hva han tenker også, og om han er med på en til, så hvorfor ikke. Tviler sterkt på at dere kommer til å angre om dere får en til, men om dere begge vil ha en til, men legger den tanken vekk, kan man fort angre på at man ikke prøvde eller ga det en sjanse.

Jeg har vokst opp med 2 yngre søsken, og jeg er utrolig glad for at jeg har dem i livet mitt. Mannen min har 3 yngrer søsken, og er enig om at vi skal ha 3 barn Han vil helst ha 5, men der går grensen for min del... Som du sier, man skal ha kapasitet til og følge opp også.

Lykke til :)

Skrevet

Er nå gravid med nr 3, og det har alltid vært planen. Jeg har aldri hatt lyst på 4, så vi stopper nå ;-) For min del hadde jeg nok alltid savnet et tredje barn, men tror dette er veldig individuelt. Enkelte ønsker seg jo sju, noen er overlykkelige for å klare å få ett.

Dersom man er i tvil tror jeg man må bestemme seg for å ta sjansen, eller bestemme seg for at man alltid kan komme til å savne ett barn til. Å prate mye om det med partneten er vel det aller viktigste!

Skrevet

Ønsket meg tre <3

Men etterhvert som de ble eldre ble jeg mer og mer i tvil.

Er så deilig at de klarer seg mer selv osv.

Veide opp fordeler og ulemper, spurte meg selv hvilken

Kapasitet jeg har til overs.

Viktig å ha tid og økonomi til oppfølging!

Jeg visste at jeg hadde kommet til å angre bittert

den dagen jeg ikke lenger kan få barn om jeg

Hadde stoppet her!

Så vi bestemte oss for å starte prøvingen på nr 3!!

Spiralen er ute så nå er det bare å vente å se når jeg

Blir gravid, og det er så spennende!

Jeg gleder meg så enormt, føles ut som første gangen!

Er så glad for at vi tok denne avgjørelsen!

Skrevet

Jeg er også en av de som alltid har ønsker meg 3. Med en gang vi fikk andremann ble jeg nesten lei meg for at det skulle være sistemann. Mannen ville ikke og jeg var nok litt i tvil en stund. Jeg maste aldri, hadde vel innsett at det ble ikke fler. Plutselig en kveld sa husbonden at vi gjerne kunne få en til. Nå er 3mann litt over 1 år, de andre 5 og 7. Synes det er helt perfekt. Litt slitsomt innimellom selvfølgelig, men mest kos:-). De største synes det er stor stas med lillemann, noe plagsom noen ganger da;-).

Kjør på!

Skrevet

Koselig å lese anastasia!!

Om alt går etter planen vil brødrene være

Nesten 6 år og 7 år når bitteliten blir født<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...