Califa Skrevet 22. mars 2013 #1 Skrevet 22. mars 2013 Mannen min skal dele opp sin del av permisjonen. Dvs ta en måned nå til sommeren, en til vinteren og en neste vår. Sender vi inn søknad på alle disse månedene nå med en gang. HVa er det ellers man må sende inn.. Sender jeg bare inn min søknad om permisjonspenger (hvor jeg krysser av når jeg skal ha ferie - og mannen permisjon)? Synes det var litt komlisert nå i forhold til tidligere. Håper noen kan hjelpe meg;)
Darwina Skrevet 22. mars 2013 #2 Skrevet 22. mars 2013 Vet ikke om mannen din må sende inn søknad for å dele opp månedene eller om det gjelder under ett. Du må fylle ut din og sende og han bør sende sin 6 uker før din permisjon slutter:) Arbeidsgiver må sende inn opplysninger ang lønn til nav.
Fjerdemann på vei Skrevet 22. mars 2013 #3 Skrevet 22. mars 2013 Dersom han ikke skal ta ut all permisjonen rett etter din permisjon, MÅ han passe på å søke utsettelse av permisjonen før din permisjon er over, hvis ikke mister han hans del. Du sender inn din del, og skriver der hvilke tidsrom han skal ta perm (som kommer inni din permisjonstid) Han må sende egen søknad, (og også søknad om utsettelse dersom ikke alt er innenfor den perioden du tar perm, og det vil det jo ikke bli, så lenge det ble såpass spredd utover, vil jeg tro ) Vi måtte søke utsettelse på mannens del fordi han ikke hadde sjans til å kunne ta ut all permisjonen inni eller rett etter min permisjon forrige gang. Da søkte han om utsettelse, men pleide kun ringe til nav for å si ifra når han tok en uke her og der (Hadde sendt inn skriftlig søknad til første perioden). Men dette er fire år siden, og de har "sikkert" strammet inn på regimet siden da. Det sikreste er å høre med nav, så vet du at det blir rett. Men å søke utsettelse dersom han ikke tar alt rett etter din, det må dere i alle fall gjøre for å ikke miste ukene. Du må jo i søknaden din sende med "førstesiden" som automatisk blir fyllt ut når du henter søknadsskjemaet på nav sine sider, og også ha en bekreftelse på terminen din datert etter uke 26. Og så må arbeidsgiver sende inntekstskjema.
Frufluffy Skrevet 24. mars 2013 #4 Skrevet 24. mars 2013 Ja jeg tror også de har gjort det strengere enn for 4 år siden. Da drev jeg å ringte inn info til nav. Da bare la vi kabalen pr telefon Hadde søkt perm i forkant da selvfølgelig Viktig med denne utsettelsessøknaden ja, siden det er så viktig for NAV uten at jeg kan fatte og begripe hvorfor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå