Gå til innhold

Ble du sydd alle gangene du fødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det mer eller mindre enn første gangen?

Er det riktig at arrvev gjør at man revner enda mer?

Anonym poster: 22447759c8a52ef35c9db05549543ae1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niks. Født to barn, aldri sydd.

Anonym poster: f05eee6d92d62a76552e408d28c4eda7

Skrevet

Bare et par små pyntesting første gang, ingen ting andre gang, selv om det var styrtfødsel :)

Anonym poster: d55c3c9d209727f0cf6d40e44a735c76

Skrevet

Fikk et pyntesting første gang, revnet ikke, men jordmor klippet litt for å hjelpe ungen ut.

Andre gang revnet jeg ikke i det hele tatt, ikke et eneste skrubbsår, så da ble det ingen sting.

Skrevet

Ja litt. Bare noen små sting jeg ikke merket så mye til... Fikk tidenes hemoride gang nummer to da... det var VONDT! Anbefales ikke..... :-p

Anonym poster: d2ae36ba85ea14471312f0feb00a1686

Skrevet

Revnet veldig mye første gangen. Ble operert - sydd sammen både innvendig og utvendig i narkose etterpå. Med nummer to revnet jeg litt i det gamle arret. Bare litt utvendig, som de lappet på ca ti minutter i fødestolen.

Skrevet

Fire sting førstegang og 17 andre gang. Null problem:-)

Skrevet

har født 1 barn og måtte sy ja!

Skrevet

Bare noen pyntesting, like mye (eller lite) med begge to.

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns å huske at det var mye søm første gang, litt mindre andre gang, og .... Tja, hvordan var det siste gangen? Husker ikke helt, men det var ikke mer i alle fall, så det der med arrvev kan i så fall ikke stemme.

Skrevet

8 sting første gang, 3-4 andre gang. Bare pyntesting begge ganger, og det var mer små skrubbsår som ble sydd i for å forhindre svie ved vannlating ifølge jm

Anonym poster: b9c471a9521fea86e9cef48c1e85b96e

Skrevet

Sydde bare et par sting etter begge .

Gikk fint det uten oljer, bringebærblader og alt mulig annet man skal gjøre for å minske revning.

Anonym poster: 9544fdc3034eac1703bc36a5d4aae94a

Skrevet

Første gangen fikk jeg 3pyntesting..

Anre gangen revnet jeg ikke, og slapp å sy.

Anonym poster: 2e1cc85b7be14f68e6eae36bd731b484

Skrevet

Fikk andregrads rift med førstemann og ble sydd. Har en del ømhet nedentil og det er smertefullt om jeg presser/tøyer mot perineum. Skal snart føde nr 2 og håper nesten at jeg revner på samme plass slik at de kan sy på nytt, håper det blir riktig sydd denne gangen.. Ellers blir det muligens en liten vaginalplastikk på meg når jeg er ferdig med å få barn.

Anonym poster: bacf3ad664755858595753cb161da17b

Skrevet

Ja ble sydd begge gangene. Første gang fikk jeg en total ruptur+ ble klipt. Andre gang revnet jeg nesten bare utvendig+ble klipt.

Hadde ifølge jordmor et krater innvendig etter første fødsel, og tror nok ganske så sikkert at jeg ikke hadde revnet andre gangen om det ikke hadde vert for en del arrvev som gjorde huden min litt mindre elastisk. Sistemann stod lenge og stanget i åpningen og hadde utrolig nok merke etter det da hun kom ut.

Førstemann ble tatt med vakuum, noe som garantert var grunnen til at jeg revnet så mye første gang. Andre fødsel var faktisk ganske fin, og utvendige sting var ingenting mot innvendige;-)

Anonym poster: 44a92144df97062937a33f0271ad99c2

Skrevet

Ble sydd mest første gangen. Ble da klippet.

Revnet opp igjen (der jeg ble klipt)ved andre fødsel, men slapp unna med færre sting.

Etter fødte fødsel hadde jeg veldig vondt i /klippene/stingene i 14 dager. Etter andre fødsel merket jeg knapt at jeg var sydd.

Anonym poster: a1bf70252119597d37f41a2fd68d5e44

Skrevet

sydde 3 utvendige pyntesting med førstemann - han ble tatt med tang og vakum.

andremann ingenting :)

Anonym poster: 7a83774119d8a63c03349488e4a85c18

Skrevet

Revnet ganske mye første gang, ble klippet (og sydd) andre gang for ikke å revne like mye, tredjegang kun pyntesting. Så ja, jeg har sydd alle gangene.

Skrevet

Ble klippet med nr en, og ble jo derfor naturlig nok sydd da. Andre gangen måtte jeg ha et par pyntesting som de kalte det. Med nr tre trengte jeg ingen sting :)

Anonym poster: 12aa326c7a78cd8ef74d8ade3719ea3f

Skrevet

Revnet masse første fødsel, så mye at det måtte kirurg til for å lappe meg sammen. Spurte hvor mange sting hun satte, og svaret var "Vi teller ikke når det blir så mange".

Andre gangen revnet jeg ikke i det hele tatt. Ungen var over en halv kilo tyngre, men ingen sting.

Tredje gangen måtte jeg sy noen sting, men jordmor fikset det, på langt nær så mange som første gangen.

Anonym poster: eb4944690c4e5c5f00c9c96ff9c9fa39

Skrevet

Ble klippet med første mann pga stjernekikker og vakum, så da ble det noen sting.

Med midtersten som også va stjernekikker ble det to pyntesting.

Med yngste var det ikke ett skrubbsår engang, selvom fødselen (fra første ri til hun var ute) bare tok 30 min.

Skrevet

Har ikke sydd et sting, og jeg har født tre store barn -to av de med vakum.

Skrevet

Hva faen er pyntesting? Er vel ikke noen som ser på det som pynt?

Jeg har fødd en gang, sydde, men vet ikke hvor mange sting det var.

Skrevet

Sydd begge gangene... Første gangen aner jeg ikke hvor mange sting jeg fikk men må ha vært endel for jordmor holdt på ganske lenge.

Andre gangen fikk jeg * hold dere fast* ETT lite sting :P

Gjest AnneS
Skrevet

Har født tre ganger. Ble klipt med nummer en, men de to andre fødslene var det ikke en rift engang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...