Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #1 Skrevet 22. mars 2013 Bf altså;-) vi bor ikke sammen lenger men han vil gjerne prøve igjen. Problem nr en er at han er så utrolig perfekt i alt han gjør, mens alt er galt med meg. Han er så utrolig dyktig i jobben sin, skryter masse om det, er flink med penger, tar godt vare på ting, gir aldri opp i følge ham selv. Mens jeg derimot bor i en rønne, er altfor tafatt, uansvarlig, et rotehue, dum osv osv. Han kommer kun med kritikk, aldri ros. Er jeg deprimert så må jeg bare ta meg sammen og bite tenna sammen. Jeg roser han ofte, eller gjorde det ihvertfall før jeg ble lei av å aldri få noe tilbake. Jeg er en skikkelig magnet når det gjelder å komme ut for uhell og ulykker. Fortalt han en episode i dag på telefonen som gjaldt barnet vårt også. Det var noe som barnet hadde gjort som jeg ikke kunne avverget, men som skapte kaos og kostet meg penger. Da kommer det fra han at jeg må begynne å få mer kontroll på ting. At jeg må slutte å rote det sånn til, bare få mer kontroll på livet mitt. Da sa jeg at jeg ikke orket å høre på han og la på. Makan! Akkurat som om jeg har lyst til at uhell skal skje meg, og spesielt når det passer minst.. Hvordan få han til å innse at ingen vokser på kritikk? Har snakket med han om det og sagt at jeg blir lei meg. Anonym poster: 01d3cfda2262429c301ef0d3df898687
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #2 Skrevet 22. mars 2013 Styr unna denne mannen. Tvilsomt at han kommer til å forandre seg. Anonym poster: 1c165f4b353492f2be38d224f1f0b73b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #3 Skrevet 22. mars 2013 Hvorfor snakker du så ofte med eksen hvis han bare får deg til å føle deg dritt? Snakk kort ved samvær, og send en mail eller sms hvis det er noe ekstra. Anonym poster: d64930723bbaf536ca680e14e7913348
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #4 Skrevet 22. mars 2013 Det høres egentlig litt ut som et "lost case" å skulle prøve å endre slike holdninger som han synes å ha. Tror nok det må familieterapi eller andre fagpersoner inn i bildet - men tviler egentlig på om han vil være med på noe slikt, for ut fra det du forteller så mener han jo at det ikke er noe galt med ham?! Du mener ikke at du har tenkt å prøve på igjen med et forhold med en mann som behandler deg slik - fordi han vil prøve på igjen? Siden dere pr i dag tydeligvis ikke bor sammen så ville jeg sluttet å snakke om annet enn nødvendige ting rundt barnet med ham. Ikke bland ham inn i ting, ikke fortelle for mye om ditt liv. Jeg hadde ikke orket å bruke energi på en som har så lite empati som han synes å ha når han, selv etter at du har fortalt ham hvordan han sårer deg, forstetter å si de samme sårende tingene. Hold kontakt på et minimum, bare det du trenger ift barnet. Anonym poster: 2ff899e3746804b0756916219e325eff
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #5 Skrevet 22. mars 2013 Jeg har en pappa som er slik. Han var slik mot mamma da de var gift og han er fortsatt slik mot meg. Alt jeg gjør er feil. Jeg bor i feil by, jeg har feil utdannelse, jeg har feil interesser, jeg roter ting til, vil jeg prøve nye nytt så slenger han i trynet mitt at jeg prøvde det en gang da jeg var 7 år og det gikk ikke bra (etterfulgt av ond latter). Han er bare dritkjip og trykker meg ned ved enhver anledning. Jeg beskytter meg selv. Jeg siler telefonsamtaler og tar det meste via sms. Er han kjip på sms så forbeholder jeg meg retten til å ikke svare. Du må bare gjøre det samme og si det gjerne til ham. "Vil kan snakke om barnet, men snakker du om noe annet så legger jeg på" og så gjør du det dersom han kommer med drittpakker. Bruk sms og kontakten skal herretter kun dreie seg om barnet. Ikke fortell ham noe om deg selv og ikke svar om han er kjip. Anonym poster: a1235de1cac6fd54fa7ce5e0dbe516c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå