Gå til innhold

Kløe i underliv hos jente 5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun klør og klør, jeg så nedentil og hun var ikke sånn kjemperød, litt rød rett "innenfor" kanskje..

Jeg så noen hvite små "klumper" som jeg vasket bord og da sa hun AU...

Smørte med zinksalve for det mener hun hjelper... Ikke vet jeg, tips?

Kan det være sopp, hvordan ser det ut?

Anonym poster: 8a81958bf65ce097b232ff763016a1d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vere barnemark. Hos jenter er vaginal kløe et typisk tegn. Er enkelt å bli kvitt :-)

Skrevet

Jenta mi klør noen ganger når ho har pella for mye i en periode uten at ho trenger å være veldig rød.

Pleier å vaske henne og så smøre på canesten, holder med å smøre henne den ene gangen.

Det kjøler ned og funker bedre for å fjerne kløe og svie en sinksalve, og gjør derfor at hun ikke peller seg enda mer pga ubehaget.

Som hun andre sier kan det være barnemark siden du vasket bort små vite "prikker" men det er bare å gå på apoteket å kjøpe en kur for familien. (en eske holder til 3 stykk) en tablett første dagen så en til en uke etter og dere er ferdig. :)

Anonym poster: cbbc2b37e2182a3166c0890487b32199

Skrevet

barneamrk tenker jeg også på,det eller sopp. få henne sjekka til lege.

Anonym poster: 0a5d0c8a5acc63b1b29d6c301e5b00af

Skrevet

Barnemark, er det levende små mark? Då burde jeg vel se de? Så nesten ut som litt tørket utflod de hvite prikkene.

Må hele familien behandles?

Trodde barnemark var i endetarmen?

Anonym poster: 8a81958bf65ce097b232ff763016a1d3

Skrevet

Kanskje vanskelig å se - Tror de er ganske små... Makken kan legge egg hos jenter vaginalt - noe som både svir og klør....Har jeg hørt og lest :-)

Skrevet

Syns det høres ut som sopp jeg.

Prøv canesten krem noen dager, er det ingen effekt etter 3-4 dager slutter du bare. Ikkr skadelig i tilfelle det ikke er sopp.

Mark kan man finne o undertøyet. Hos jenter kan marken krype både i endetarmen og skjede og gi kløe, som drt nevnes over. Marken pleier man å kunne se, sjekk undertøyet på morgenen.

Vermox fåes på apoteket, husk å behandle hele familien dersom det er mark

Skrevet

Ta en lommelykt og sjekk når hun sover. Barnemark kryper ut om natta. Usj...ekkelt! Vi fant det ut på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...