Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #1 Skrevet 22. mars 2013 Jeg ser det stadig vekk her inne. Anonym poster: 2cd88872bda58decba2fcc32daa2d7b1
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 22. mars 2013 #2 Skrevet 22. mars 2013 (endret) Jeg tenker mødre som er så engstelige eller redde av seg at de på grunn av dette begrenser barnas utvikling, frihet og selvstendighet Endret 22. mars 2013 av Lykke Fryd ♥
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #3 Skrevet 22. mars 2013 Jeg så en gang et par unger med hjelm i sånn vogn-bil som de har på kjøpesenter. Det synes jeg var ganske hysterisk.. Anonym poster: a9075f872a176313786f0673653356b0
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #4 Skrevet 22. mars 2013 Mødre som på en eller annen måte er fanatiske i sine forsøk på å beskytte barna, enten de er psykisk eller fysisk. Anonym poster: e73a9271250ee2bbd867ed135fba1fc1
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #5 Skrevet 22. mars 2013 Mødre som kler ihjel barna sine i ull så svetten renner av ungene ute og som så senere klager på at ungene er syke hele tiden. Ikke så rart... Anonym poster: 62c95a6dde1daec55e007c4f315ff8ed
Gjest Sandra M. Gilbert Skrevet 22. mars 2013 #6 Skrevet 22. mars 2013 Jeg ser for meg noen som står og skriker av full hals helt til noen klapper til dem og får dem ned på jorda igjen. Er ikke det 'hysterisk', da?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #7 Skrevet 22. mars 2013 Jeg ser for meg noen som står og skriker av full hals helt til noen klapper til dem og får dem ned på jorda igjen. Er ikke det 'hysterisk', da? Det er onani det Anonym poster: 6c04df2000dfba1c21e926bc585917ab
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #8 Skrevet 22. mars 2013 Det første jeg tenkte da jeg såg overskriften var Dib-mødrene Aldri før har jeg opplevd så snevre grenser for hva som aksepteres vedr barns ve og vel som her inne. Jeg lurer faktisk på om det er noen som etterlever de krav de gir inntrykk av at de stiller? Jeg nevner i fleng: All mat skal være hjemmelaget fra bunnen, selvsagt uten salt og sukker. Alle klær skal være av ull, og helst arvet for ellers tenker man ikke på miljøet. Man skal ikke bruke skyllemiddel, hvorfor, nei det husker jeg ikke. Alle voksne skal bruke hjelm når de sykler, for ellers er man et dårlig eksempel for barna. Man skal ikke bruke vippestol eller lekegrind, da er man lat og giddalaus og gidder ikke passe på barnet. Ikke skal man ha barnet i bhg for tidlig, men om man er hjemmeværende må man selvsagt ha de i bhg likevel, ellers skaper vi sosiale utskudd. Man skal heller aldri ta seg et glass vin eller øl, da er man også dårlig forbilde som gir inntrykk av at det er ok å stupdrikke. For ikke å snakke om hvor forandret personlighet man får av bare en dråpe alkohol og det igjen skaper utrygge barn. Man må absolutt ikke la babyer gråte - dvs at man kan aldri dusje, gå på do eller i vaskekjelleren alene. Barnet må være klistret til oss hele døgnet, ellers får de tilknytningsvansker. Man må ha barnet i bakovervendt bilsete til de begynner på skolen, da er det plutselig ikke så viktig at barnet lider av feil benstilling og bilsyke - såpass må de tåle. Så ja, de hysteriske mødrene finner vi (heldigvis) stort sett her inne Anonym poster: 4fce013b432b04969fcccf8817af271f
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #9 Skrevet 22. mars 2013 Det første jeg tenkte da jeg såg overskriften var Dib-mødrene Aldri før har jeg opplevd så snevre grenser for hva som aksepteres vedr barns ve og vel som her inne. Jeg lurer faktisk på om det er noen som etterlever de krav de gir inntrykk av at de stiller? Jeg nevner i fleng: All mat skal være hjemmelaget fra bunnen, selvsagt uten salt og sukker. Alle klær skal være av ull, og helst arvet for ellers tenker man ikke på miljøet. Man skal ikke bruke skyllemiddel, hvorfor, nei det husker jeg ikke. Alle voksne skal bruke hjelm når de sykler, for ellers er man et dårlig eksempel for barna. Man skal ikke bruke vippestol eller lekegrind, da er man lat og giddalaus og gidder ikke passe på barnet. Ikke skal man ha barnet i bhg for tidlig, men om man er hjemmeværende må man selvsagt ha de i bhg likevel, ellers skaper vi sosiale utskudd. Man skal heller aldri ta seg et glass vin eller øl, da er man også dårlig forbilde som gir inntrykk av at det er ok å stupdrikke. For ikke å snakke om hvor forandret personlighet man får av bare en dråpe alkohol og det igjen skaper utrygge barn. Man må absolutt ikke la babyer gråte - dvs at man kan aldri dusje, gå på do eller i vaskekjelleren alene. Barnet må være klistret til oss hele døgnet, ellers får de tilknytningsvansker. Man må ha barnet i bakovervendt bilsete til de begynner på skolen, da er det plutselig ikke så viktig at barnet lider av feil benstilling og bilsyke - såpass må de tåle. Så ja, de hysteriske mødrene finner vi (heldigvis) stort sett her inne Anonym poster: 4fce013b432b04969fcccf8817af271f . Enig på alle punkter, utenom sykkelhjelm. Alle, barn OG voksne, skal bruke hjelm. Det handler ikke om hysteri, ærlig talt. Anonym poster: e73a9271250ee2bbd867ed135fba1fc1
Himmel og hav Skrevet 22. mars 2013 #10 Skrevet 22. mars 2013 Jeg ser for meg mødre som tviler så på egen vurderingsevne at de mister alt gangsyn og f.eks raser inn på legevakta mens de roper " han har en pinne gjennom fingeren!", brøyter seg fram til en sykepleier og krever å få komme inn til legen "NÅ!". Da sykepleieren pakket håndkledet vekk fra armen på ungen, som antagelig skrek mer fordi moren hadde gått av hektene enn fordi det gjorde vondt, viste det seg at han hadde en flis i fingeren. Riktignok en flis på litt over en cm, men ikke noe verre enn at sykepleieren nappet ut flisa der og da, uten at ungen sa et pip.
Gjest Antarctica Skrevet 22. mars 2013 #11 Skrevet 22. mars 2013 Det første jeg tenkte da jeg såg overskriften var Dib-mødrene Aldri før har jeg opplevd så snevre grenser for hva som aksepteres vedr barns ve og vel som her inne. Jeg lurer faktisk på om det er noen som etterlever de krav de gir inntrykk av at de stiller? Jeg nevner i fleng: All mat skal være hjemmelaget fra bunnen, selvsagt uten salt og sukker. Alle klær skal være av ull, og helst arvet for ellers tenker man ikke på miljøet. Man skal ikke bruke skyllemiddel, hvorfor, nei det husker jeg ikke. Alle voksne skal bruke hjelm når de sykler, for ellers er man et dårlig eksempel for barna. Man skal ikke bruke vippestol eller lekegrind, da er man lat og giddalaus og gidder ikke passe på barnet. Ikke skal man ha barnet i bhg for tidlig, men om man er hjemmeværende må man selvsagt ha de i bhg likevel, ellers skaper vi sosiale utskudd. Man skal heller aldri ta seg et glass vin eller øl, da er man også dårlig forbilde som gir inntrykk av at det er ok å stupdrikke. For ikke å snakke om hvor forandret personlighet man får av bare en dråpe alkohol og det igjen skaper utrygge barn. Man må absolutt ikke la babyer gråte - dvs at man kan aldri dusje, gå på do eller i vaskekjelleren alene. Barnet må være klistret til oss hele døgnet, ellers får de tilknytningsvansker. Man må ha barnet i bakovervendt bilsete til de begynner på skolen, da er det plutselig ikke så viktig at barnet lider av feil benstilling og bilsyke - såpass må de tåle. Så ja, de hysteriske mødrene finner vi (heldigvis) stort sett her inne Anonym poster: 4fce013b432b04969fcccf8817af271f Skyllemiddel gir allergi og blødende, væskende eksem, og store svarte byller i armhulene! Har du ikke fulgt med i dibbetimen????
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #12 Skrevet 22. mars 2013 #8: Jeg synes du setter det veldig paa spissen her. Synes du virkelig at man er HYSTERISK om man handler utifra det som er best for barnet? Er det hysterisk med hjelm paa sykkeltur? Virkelig?! Anonym poster: 8e37d289f20d96c2b29ee81c66c02c7c
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #13 Skrevet 22. mars 2013 Jeg synes det er minst like mange som tilsynelatende ikke bryr seg stort om poden sin her inne som de som virker "hysteriske". Hva er verst/best? Anonym poster: 8e37d289f20d96c2b29ee81c66c02c7c
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 22. mars 2013 #14 Skrevet 22. mars 2013 Jeg synes det er minst like mange som tilsynelatende ikke bryr seg stort om poden sin her inne som de som virker "hysteriske". Hva er verst/best? Anonym poster: 8e37d289f20d96c2b29ee81c66c02c7c Er det mange her inne som gir inntrykk av å ikke bry seg om barna sine? Det er absolutt ikke min oppfatning, heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #15 Skrevet 22. mars 2013 Jeg synes det er minst like mange som tilsynelatende ikke bryr seg stort om poden sin her inne som de som virker "hysteriske". Hva er verst/best? Anonym poster: 8e37d289f20d96c2b29ee81c66c02c7c Følte du deg truffet og måtte "ta igjen"? Har vært her inne lenge, og kan telle på en hånd de gangene jeg har kommet over noen som virker til å ikke bry seg om unga sine. Hysterikerne derimot... Du finner dem i nesten hver eneste tråd! Anonym poster: 0e5f4913e43a46f8037d7e9797cba450
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #16 Skrevet 22. mars 2013 Her blir man kalt hysterisk bare man gir ungene et plaster eller smertestillende, virker det som. Kanskje et annet ord hadde passet bedre for de damene som overdriver sikkerheten etc.. Det er nok mange barn som gjerne skulle hatt foreldre som bryr seg, tror jeg. Anonym poster: 8e37d289f20d96c2b29ee81c66c02c7c
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #17 Skrevet 22. mars 2013 Det kommer til å vokse opp mange "bomullsbarn" framover når man ser mødrene her inne..... Anonym poster: f5886963f31b1bafe943b00908d19cb3
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #18 Skrevet 22. mars 2013 Pakket inn i bomull? Det har ikke jeg inntrykk av! Anonym poster: 8e37d289f20d96c2b29ee81c66c02c7c
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #19 Skrevet 22. mars 2013 Her inne brukes uttrykket hysterisk først og fremst som en hersketeknikk av mødre som tror de selv sitter på fasiten og kanskje føler seg litt underlegne. Anonym poster: 4f07b57620792181906e6661b1a7afeb
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. mars 2013 #20 Skrevet 22. mars 2013 Det første jeg tenkte da jeg såg overskriften var Dib-mødrene Aldri før har jeg opplevd så snevre grenser for hva som aksepteres vedr barns ve og vel som her inne. Jeg lurer faktisk på om det er noen som etterlever de krav de gir inntrykk av at de stiller? Jeg nevner i fleng: All mat skal være hjemmelaget fra bunnen, selvsagt uten salt og sukker. Alle klær skal være av ull, og helst arvet for ellers tenker man ikke på miljøet. Man skal ikke bruke skyllemiddel, hvorfor, nei det husker jeg ikke. Alle voksne skal bruke hjelm når de sykler, for ellers er man et dårlig eksempel for barna. Man skal ikke bruke vippestol eller lekegrind, da er man lat og giddalaus og gidder ikke passe på barnet. Ikke skal man ha barnet i bhg for tidlig, men om man er hjemmeværende må man selvsagt ha de i bhg likevel, ellers skaper vi sosiale utskudd. Man skal heller aldri ta seg et glass vin eller øl, da er man også dårlig forbilde som gir inntrykk av at det er ok å stupdrikke. For ikke å snakke om hvor forandret personlighet man får av bare en dråpe alkohol og det igjen skaper utrygge barn. Man må absolutt ikke la babyer gråte - dvs at man kan aldri dusje, gå på do eller i vaskekjelleren alene. Barnet må være klistret til oss hele døgnet, ellers får de tilknytningsvansker. Man må ha barnet i bakovervendt bilsete til de begynner på skolen, da er det plutselig ikke så viktig at barnet lider av feil benstilling og bilsyke - såpass må de tåle. Så ja, de hysteriske mødrene finner vi (heldigvis) stort sett her inne Anonym poster: 4fce013b432b04969fcccf8817af271f . Enig på alle punkter, utenom sykkelhjelm. Alle, barn OG voksne, skal bruke hjelm. Det handler ikke om hysteri, ærlig talt. Anonym poster: e73a9271250ee2bbd867ed135fba1fc1 Signerer denne
MammantilNurket Skrevet 22. mars 2013 #21 Skrevet 22. mars 2013 Jeg sitter med en stygg, stygg mistanke om at jeg kommer til å bli en av disse ... jeg kommer til å skjære av skorpene på brødskivene til Nurket til han begynner på ungdomskolen, bake sukkerfrie bløtkaker med rosiner og havrekli til barnebursdagen (som feires uten ballonger da disse kan settes i halsen), utstyre ham med hjelm, tannbeskytter og pute på rumpa når han skal leke i hagen (som er EU-godkjent), ringe gymlæreren og klage på livsfarlig ballspill i gymtime, skrive klagebrev til Kristin Halvorsen for avskaffelse av "taco-fredag" i barnehagen ... *Gremmes* Godt at jeg har en fornuftig Kjæreste i alle fall
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #22 Skrevet 22. mars 2013 Jeg synes det er hysterisk med unger som må ha hjelm når de sykler på trehjulsykkel (å sykle på vanlig vei med vanlig sykkel er derimot noe annet), tannbeskytter når de spiller fotball eller står på rulleskøyter, at man må vaske seg etter å ha tatt på et dyr, at en far ikke skal få drikke pils med sin myndige sønn, at man ikke kan ta et glass vin med barna i huset (i tilfelle de brått holder på å dø og man må kjøre selv i stedet for å ringe ambulanse), insisterer på bakovevendt sete selv om ungen ilskriker og spyr ned hele bilen etc. Andre vil nok synes jeg er hysterisk fordi jeg begrenser sukker kraftig, ikke gir noe form for junk (pølse, gatekjøkkenmat, ferdigpizza etc), posemat etc., bruker kun naturfiber (ull, silke, bambus, bomull, lin, viskose), ikke spiser noe spekemat, mykoster etc når jeg er gravid, ikke vil ha med ungen på chartertur fordi jeg ikke vil utsette dem for å se harry dritings charterturister (vi backpacker i stedet), etc. Anonym poster: 4229ed72829a3731e7ba5f8a02bf1634
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå