Gå til innhold

Behandlingstid på søknad om engangsstønad?


Gjest Totoaa

Anbefalte innlegg

Gjest Totoaa

Driver å venter på engangsstønad fra nav. Står på nettsidene at den kan bli utbetalt i uke 26 (jeg er i uke 28 nå), og jeg sendte søknaden for to uker siden. Noen som vet sånn ca hvor lang behandlingstiden er? Greit å vite om det tar to uker til, eller to måneder til.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er veldig forskjellig fra hvor du bor i landet og hvem som behandler søknaden din.. Har ikke søkt selv ennå, da jeg er i uke 24, men har to venninner som har søkt nå i vinter og de fikk begge utbetalt pengene under en uke etter de søkte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Oi det var kjapt! Kan jeg spørre hvor i landet dere bor? Jeg bor i Bergen, og her er det nok veeeeldig mange søknader i omløp på både det ene og det andre, men jeg trodde alle søknader ble sendt til oslo. Håper ivertfall jeg får det snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var kjapt! Kan jeg spørre hvor i landet dere bor? Jeg bor i Bergen, og her er det nok veeeeldig mange søknader i omløp på både det ene og det andre, men jeg trodde alle søknader ble sendt til oslo. Håper ivertfall jeg får det snart :P

Bor i finnmark, så er jo ikke umulig at det er litt færre søknader i omløp her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Leverte du terminbekreftelse? Husk at du MÅ ha terminbekreftelse datert etter uke 26 (altså fra uke 27 +), vanlig saksbehandlingstid er rundt 6 uker men med engangsstønad kan det ta mye kortere tid...

 

Hilsen nav dame..

 

Anonym poster: 91c71880f4a083be866169c5b2e8a121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Totoaa

Heisann! Jo, jeg har levert riktig terminbekreftelse, og snakket også med en koselig dame på telefon med nav på mandag som bekreftet at den var ok. Hun mente den burde vere like rundt hjørnet, og ba meg ringe opp igjen på mandag om den ikke kom denne uken. Da har jeg ventet ca 5 uker. Så om det ikke dukker opp iløpet av morgendagen gjør jeg nok bare det :) Håper på det beste da, hadde vært greit å kunne begynne å handle inn greier til bebis, og ikke minst slippe å spør pappa om hjelp til husleien denne måneden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det er så forskjellig behandlingstid rundt om i landet! Jeg søkte på en tirsdag, og hadde pengene på konto neste mandag, altså etter 6 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...