Gå til innhold

Har ikke denne gjengen det litt vel lettvint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mitt legekontor jobber de fra 8-15.

Klokken 15 går alle hjem. Sekretærer og leger.

Og midt på dagen har de en time lunsj. Da stenges telefonen, gardina går for og pasienter får ikke time.

6 timer jobb det. Er ikke en time matpausen litt lenge?

Anonym poster: eb848d1f98ac53b92b85c14cc1b38de1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vel valgt å jobbe 80% da.

Vet du dessutten at de går hjem 15?

PÅ mitt legekontor stenger de telefonen før de stenger kontoret.

Skrevet

Legekontor drives jo vanligvis privat og det er helt opp til eierne (vanligvis legene) hvordan de ønsker å drive det. Med kort åpningstid vil man få færre pasienter/kunder. Og de ansatte vil neppe kunne forvente så mye i lønn som de ville hatt om de f.eks jobbet åttetimersdager og hadde en halvtime lunsj.

Men det er jo helt opp til dem. Det som er opp til deg er om du ønsker å forbli kunde der eller ikke.

Anonym poster: 9051e4f09b66cbccccda81d42c40b66d

Skrevet

Det har vel valgt å jobbe 80% da.

Vet du dessutten at de går hjem 15?

PÅ mitt legekontor stenger de telefonen før de stenger kontoret.

Telefonen stenger de 14.

Hi

Skrevet

Der jeg går er luka åpent fra 8:30 til 15:00. Men jeg vet de begynner 8 og er til 16, får ofte time hos legen rundt 8 og de er på plass. Samme er de til kl 16. Den timen luka er stengt midt på dagen har de lunch og tar en del småting som resepter som er skrevet ut som skal underskrives av lege, andre avklaringer etc. De har ikke 1 time til spising.

Anonym poster: 4666db7796106b6eca6e541b6acc44c2

Skrevet

På mitt legekontor jobber de fra 8-15.

Klokken 15 går alle hjem. Sekretærer og leger.

Og midt på dagen har de en time lunsj. Da stenges telefonen, gardina går for og pasienter får ikke time.

6 timer jobb det. Er ikke en time matpausen litt lenge?

Har en time her og men i den timen bruker leger ofte litt av tiden på å hente inn det de ligger etter i køen, altså ta pasienter som har ventet over timen og de bruker av tiden til å møtevirksomhet. Og selv om sekretærene ikke fysisk jobber med pasienter så har de nok av papirarbeide som må tas unna

Anonym poster: d49fda61ce1e909373bad11f38803e1f

Skrevet

De spiser nok ikke lunch en time, alltid mye som må gjøres

Anonym poster: 7a17b124dfff9e6a6b8dc8c7af330959

Skrevet

Hos mitt legekontor har de gså en times pause, men det eneste som skjer da er at de stenger telefonen. Tror de spiser litt innimellom, for det er alltid pasienter som kommer inn og ut hos legen og damer i skranken som tar prøver og som man kan snakke med. Likevel henger de alltid ca 45 minutter bak skjema. Jeg har hatt legetime kl.17, selv om det står at de stenger 15. Telefonen stenger 15. Har også blitt oppringt av legen kl 20 på kvelden, og fått svar på prøver, eller andre ting.

Tror det er FÅ leger som stenger døra og går hjem kl. 15

Anonym poster: 3df3761fa3a2d123b7aabcdc160bb04c

Skrevet

Hehe, dette er så typisk norsk! Uffda, stakkars meg som har en lege som kanskje (men likevel sannsynligvis ikke) har litt kortere arbeidsdag enn meg???

Helt alvorlig, er dette virkelig et problem for deg så er det veldig enkelt å bytte fastlege.

Anonym poster: 4defbfe9a6acd887591c1b491dd7e1b2

Skrevet

Høres ut som om du er misfornøyd eller noe, bytt da vel! Min mann er fastlege og kontoret er åpent mellom 8-ca15, men han jobber mer og lenger enn det. Jobber man mindre,tjener man mindre og omvendt. Fastlegen er selvstendig næringsdrivende og kan til en viss grad styre dag, ferie og inntekt.

Anonym poster: ac89fd10cd41abf1c880d0056c643374

Skrevet

Her er og tlf åpent fra 8-14 med en times lunchpause, men det er sjeldent de får noe særlig tid til å spise de gangene jeg har vært der rundt da for det er alltid forsinkelser. Da legen min skulle ringe meg i løpet av dagen ringte han 16:45, og han pleier visst å ha mye å gjøre. Det er litt kjedelig at jeg ikke kan få hjelp av dem på vei til eller hjem fra jobb, men hvis de ikke jobber mer er det jo de som ikke får betalt

Anonym poster: bb6cbd1ee2739687f25f9c7ecfcb2576

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...