Gå til innhold

Om bursdager og utestenging ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare dele en historie om et annerledesbarn jeg kjenner. H*n ble, som eneste elev, i klassen ikke invitert i bursdag. Dette barnet er ikke som andre, h*n kan til tider fremstå som innesluttet og rar, noen ganger sint og utagerende. Uforutsette ting er vanskelige og det er ikke alltid like lett å forholde seg til sosiale koder og spilleregler. Det har til tider vært vold, spytting, tårer og skrik. Barnet har det som så fint heter også "forsinket utvikling", men h*n ligger nå så langt bak sine medelever at det ikke ser ut som h*n vil ta det igjen med det første.

MEN dette barnet er ikke dumt. Dette barnet får med seg mye av det som skjer i omgivelsene, selvom det ikke alltid virker slik og det kan se ut som h*n befinnet seg i en annen verden.

Invitasjonene ble delt ut på skolen og da barnet ikke fikk noen tok h*n like godt og stjal en invitasjon fra en medelev, leverte den hjemme og troppet opp i bursdag med gave påfølgende lørdag.

Det ble klamt, sårt, vond og flaut. Heldigvis lot foreldrene til bursdagsbarnet som ingenting og barnet fikk en fin dag i bursdag med resten av klassen.

Anonym poster: 49c33672602a7e679c890dcb25176839

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, sånt ER så sårt! Stakkars barn og når sant skal sies så forstår jeg at dette barnet gjorde som det gjorde. Tro så desperat han/hun må ha vært!

Håper egentlig at foreldrene erfarte at det ikke var så ille å ha dette barnet i bursdag allikevel. Kjempebra at de tok det så bra som de gjorde :)

Anonym poster: 7f6880202058f5b94b68e91a4591bec1

Skrevet

lei slike innlegg nå vert mye

Anonym poster: ea636a588da060d8559cfa5f020b4a93

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Huff da, håper han som fikk frastjålet invitasjonen også kom slik at ALLE fikk være med :)

Jeg har selv en nevø som går på spesialskole, og da blir han heldigvis bedt i bursdagene til klassekameratene. Men sånn var det ikke da han gikk i barnehagen. Da ble han nesten bare bedt i mine 4 barns bursdager. Jeg vet hvor sårt dette var for min søster. Så nå bruker jeg empatien min, og tenker på dette før hver bursdag jeg skal invitere til. Kjøper heller litt billigere pølser og billigere varianter av ting sånn at jeg har råd til å be alle.

Jeg vet det er masse diskusjoner rundt dette, og jeg prøver å ikke tråkke på noen tær når jeg svarer. Og jeg vet at ikke alle er like heldige som jeg, som har foreldre som spytter inn litt penger om det trengs. Ikke har barna mine blitt mobbet heller sånn at jeg tvinger barnet til å be mobberen i bursdagen. Og jeg er heldig som kan leie et billig lokale. Jeg vet det.

Men sånn har jeg gjort det i alle år:

-Jeg leier fellesrommet i barnehagen; det koster 300kr.

-kjøper ei kasse brus, pluss kaffe; 200kr

-lager gele, baker langpanne sjokoladekake. Lager ekstra glasur og heller oppi puffa ris og lager sjokoladeristopper av det. Dessuten får ikke barna godteposer, men jeg kjøper potetgull og non-stop som settes på bordet sammen med kakene. Mamma baker en "voksen-kake"

Koster max 200kr

-pølser og lomper koster maks 300kr

-alt i alt kommer det på ca 1000kr, takk gud for first price og for at ungene ikke bryr seg om det ;)

-ber venner og familie samlet

Foreldrene mine betaler leia i barnehagen og da koster alt 700kr for meg. Barnefar betaler halvparten av resterende 700kr om han ikke er inne i en periode hvor han er sur på meg ;)

På denne måten får vi barneselskap og voksenselskap til 1000kr. Barna ber alle av samme kjønn i klassen/på avdelingen. Vi er mellom 25 og 30 personer og ingen blir utelatt :)

Som sagt, jeg vet det ikke er alle som har denne muligheten, men ville bare skrive min historie sånn at noen kanskje får noen tips :)

Skrevet

lei slike innlegg nå vert mye

Anonym poster: ea636a588da060d8559cfa5f020b4a93

Lei av å sånne som deg som klager over bagateller.

Anonym poster: dd7f8dccacbd7e206cf3b01ddc539a9c

Skrevet

Jeg tviler på at det handler om økonomi når man utelater 1-3 ac 20 for eksempel. Da er det vel heller fordi man mener at de få vil ødelegge alt.

Hvis barnet mitt hadde sagt at det heller ville la være å ha bursdag enn å måtte invitere xx, hadde jeg syntes det var greit at barnet fikk velge ut f.eks. 3-5 venner i stedet og invitere kun dem, men å utelate kun xx hadde selvsagt ikke vært ok.

Anonym poster: d925b238110d031c1658914e49805c83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...