Husbygger Skrevet 22. mars 2013 #1 Skrevet 22. mars 2013 Jeg jobber for tidten for ett vikarbyrå (begynte i november), vi var skikkelig uheldige med sykdom både på meg (heldigvis i jula) å ungene fra midten av desember å i ca 1 mnd! Vi byttet på å være hjemme med syke barn, kan ikke forvente at mannen min skal ta alle dagene. I midten av februar ble jeg 50% sykemeldt pga skuldrene å ledda mine, jeg er til utredning for revmatisme! Den jobben jeg har er vi avhengig av at enten jeg eller min kollega er der. Nå har hun hatt ferie i 3 uker å jeg har jobbet 20 timer ekstra disse tre ukene selvom jeg er sykemeldt. I helga ble det så vondt i skuldrene at jeg ikke kunne ha armene ned. Måtte legge puter og tepper under armene npr jeg satt i sofaen osv. Mandag ringte jeg legen fir å øke sykemeldings graden, har ringt hver dag for han har ikke hatt tid til å ta meg inn, men har fått beskjed om at siden det er forverring av "diagnosen" min, så skal han skrive ut sykemelding og tilbake datere den. Dette har jeg gitt beskjed om både til vikarbyrået og arbeids stedet mitt. Har ikke vært noe problem! Helt til kl. 20 ikveld, da ringte de fra vikarbyrået å sjjelte meg ut fordi jeg ikke hadde vært på jobb hele uken! Hun beskyldte meg for å lyve om at jeg skulle få sykemelding å ingen lege kom til å tilbake datere sykemeldingen! Hun hadde også vondt i skuldrene (dama på vikarbyrået), så hun viste jo hva det gikk i å jeg kunne ikke bare sykemelde meg pga det! Prøvde å få inn at jeg hadde blitt anbefalt av legen å ta 100% sykemelding fra dag 1 å at dette ikke "bare" var vondt i skuldrene! Fikk til svar at hun brydde seg ikke om diagnosen min å at jeg hadde bare med p møte opp hos de i morgen for ett møte! Har F..N ikke lyst å gå på noe møte med alene med de å bli skjelt ut for noe jeg ikke har gjort feil! Så hva gjør jeg nå, bortsett fra å levere sykemeldingen min! Tenkte å ringe sjefen til hun her som jeg ble skjekt ut av idag å si at jeg ikke kommer på noe møte før jeg har fått en unnskyldning! Men kan da ikke oppføre seg sånn, eller er dette helt vanlig "prosedyre" for arbeidsgivere å skjelle ut sine ansatte som er sykemeldt? Har klump i magen her å klarer jo ikke å sove, dårlig kombinasjon med den utskjellingen der å de smertene jeg har!
Husbygger Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #2 Skrevet 22. mars 2013 Beklager skrivefeil, skriver på telefonen!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #3 Skrevet 22. mars 2013 Legen kan tilbakedatere sykemelding ja. Det er ganske vanlig. Hun høres psykisk ustabil ut. Ring sjefen hennes. Du har ikke lov å jobbe ut over det du er sykemeldt, og du kan miste retten til sykepenger på grunn av det. Sykemeld deg 100% etter legens anbefaling og drit i dem. Anonym poster: aac7e8099d644b6955f66b1cd6599bba
Husbygger Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2013 Det var den samvittigheten som tok meg, var derfor jeg jobba mer en jeg skulle! Har jo helt vondt i magen her! Syns du at jeg skal møte opp på det møtet de forventer at jeg stiller på? Fikk "kjeft" av legen sist å beskjed om at nå måtte jeg ta hensyn til kroppen min, har tross alt mangen år igjen i arbeidslivet. Å jeg har slitt med disse skuldrene i 6 år nå, så nå var det på tide å lytte til kroppen min! Hun ville forresten ha navnet på legen å telefonnummeret hans, for hun skulle snakke med han! Er det mulig sier jeg bare!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #5 Skrevet 22. mars 2013 Meld fra til konsulenten din sin sjef, slik oppførsel er trakasserinde og uholdbar! Ring legen i morgen og hør om hun/ han kan være med på dette møtet, ta eventuelt med noen andre. Anonym poster: ef8392fff7cadfb84650ffdf0920231b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #6 Skrevet 22. mars 2013 Si til dem at hvis de krever et møte får de kalle deg inn på vanlig måte, ikke ringe kvelden før og oppføre seg særdeles uprofesjonelt. Så kan du også sørge for at legen stiller på møtet, siden de er så interesserte i å snakke med denne. Så kontakter du legen, blir 100% sykemeldt, og får i stand et slikt møte, dette kreves uansett når du har vært sykemeldt noen uker, da i samband med Nav. Jeg ville også sjekket med Nav hvor lenge du har krav på sykepenger, jeg mener man må ha jobbet 6 mnd for å ha krav på ett år. Slik får du i hvertfall et pusterom, så du får tenke litt over saken, og kjenne på om du virkelig ønsker å ha en slik arbeidsgiver. Sov med god samvittighet! Det er de som er teite Anonym poster: aac7e8099d644b6955f66b1cd6599bba
Husbygger Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 22. mars 2013 Har tenkt på det om jeg skal spørre legen. Ringer i morgen tidlig å forklarer situasjonen å håper han blir med, eventuelt at vi kan få utsatt dette møtet til over påske så jeg får han med meg da! Har sagt til både vikarbyrået og arbeids stedet at jeg sliter med å kjøre pga giringen og at armene henger ned da. Å det er 3 mil EN vei til jobb!
Husbygger Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2013 Jeg sa opp min faste jobb for å begynne for disse folka, så jeg har jobba mange nok måneder. Har vært å tatt noen smertestillende nå, så kanskje jeg sovner snart!
Husbygger Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #9 Skrevet 22. mars 2013 Jaja, da ble det ca 4 timer søvn i natt! Forsatt en stor klump i magen pga den oppførselen som jeg ble utsatt for igår!
Suppehue Skrevet 22. mars 2013 #10 Skrevet 22. mars 2013 Har du fått snakket ned legen ? Og når er møtet? For en uproff måte å håndtere dette på. Av hun som ringte altså ;-)
Husbygger Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #11 Skrevet 22. mars 2013 Har nå snakket med lederen på vikarbyrået, hun hadde vanskelig å tro at jeg ble skjelt ut av hennes konsulent! Jeg fortalte henne hva som var blitt sagt å hun måtte selvfølgelig snakke med konsulenten sin! Jeg sa at dette møtet stiller ikke jeg på før jeg har fått en unnskyldning. Hun fikk jo presset inn at det ikke var greit å være sykemeldt når jeg var i ett vikariat (som varer i 1 år). De skulle ta kontakt med meg senere i dag. Har også ringt legen å der var sekretæren helt sjokkert pga oppførselen til vikarbyrået!
Husbygger Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 22. mars 2013 Har fått time hos legen kl 13, akkurat når møtet egentlig skal være!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #13 Skrevet 22. mars 2013 selvsagt er det uheldig å bli sykemeldt, men kjære vene for en dårlig konsulent og leder som kjører på samvittigheten til folk når sykemeldinga først er der Anonym poster: 77f7a482f8d70ad1cb96afbbfa422a39
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #14 Skrevet 22. mars 2013 Du plikter faktisk å skaffe legeatest fra første dag og å levere den så raskt som mulig. Hvis det har gått 4 dager uten at du en gang har vært hos legen har du helt klart brudt de formelle reglene. Legen din plikter å ha akuttimer og kan ikke bare utsette det å skrive sykmelding. Får du ikke time hos fastlegen må du bruke legevakten for å få sykmelding, selv om det kan bety mange timer i kø. Sjefen burde muligens snakket penere til deg, men jeg kan godt forstå at hun blir irritert når det går så lang tid uten at du har levert sykmelding. Anonym poster: a40c60cb3e46fd9ec3a4dd3fd5b8944b
Husbygger Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #15 Skrevet 22. mars 2013 Forstår også dette med at det ikke er bra at sykemeldingen ikke er levert, å har forklart henne dette. Men hun har da ingen rett til å ringe å skjelle meg ut på den måten. Jeg ble ikke prioritert på akutt timer siden dette er en diagnose legen allerede kjenner til! Begynte å grine på telefonen til legen i dag, så hun sekretæren jeg snaket med idag putta meg inn mellom noen pasienter! Det jeg er mest sjokka/såra/skuffa over er at jeg ikke blir trodd av arbeidsgiver når jeg forklarer de hvor vondt det faktisk er! Å at hun på sin måte beskylder meg for å lyge!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #16 Skrevet 22. mars 2013 Forstår også dette med at det ikke er bra at sykemeldingen ikke er levert, å har forklart henne dette. Men hun har da ingen rett til å ringe å skjelle meg ut på den måten. Jeg ble ikke prioritert på akutt timer siden dette er en diagnose legen allerede kjenner til! Begynte å grine på telefonen til legen i dag, så hun sekretæren jeg snaket med idag putta meg inn mellom noen pasienter! Det jeg er mest sjokka/såra/skuffa over er at jeg ikke blir trodd av arbeidsgiver når jeg forklarer de hvor vondt det faktisk er! Å at hun på sin måte beskylder meg for å lyge! Grunnen til at hun tror du lyver, hvis hun tror det, er selvfølgelig at du ikke sørger for sykmelding. Legen din har ikke rett til å utsette dette og gjør han det likevell må du bruke legevakta. Anonym poster: a40c60cb3e46fd9ec3a4dd3fd5b8944b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #17 Skrevet 22. mars 2013 Stakkars vikarbyrået sier jeg bare. De er jo vikarbyrå for å hjelpe bedrifter og dekke opp for sine sykemeldte. Og så får de en vikar som er syk hele tiden. Det er uheldig for både deg og dem. Vikarer skal jo jobbe for de som er syke. Jeg tenker du ikke er så veldig populær hos det vikarbyrået nå.... Og vikarbyrået er vel neppe populært lengre på den arbeidsplassen du er vikar på. Kinkig situasjon for alle tre parter.... Anonym poster: 849652e99c181ded17d7ffd162facefe
Husbygger Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #18 Skrevet 22. mars 2013 Det er kjempe kjipt, den jeg er vikar for er i svangerskapspermisjon. Så ingen sykdom der. Har en grusom samvittighet for at jeg har blitt så mye verre i skuldrene å ledda mine. Det er jo ikke noe jeg har planlagt liksom! Var ei venninne av meg som sa at hvordan hadde de reagert hbis du fikk en alvorlig sykdom feks kreft. hadde de vært like sure osv da også? Dette er jo ikke noe livstruende heldigvis, men med de smertene jeg har så klarer jeg faktisk ikke å jobbe! Om det legen har gjort er rett eller galt skal ikke jeg ta noe stilling til, jeg har bare informert de videre om det som har blitt saft fra legekontoret! Dette er jo ikke noe de hadde tatt meg inn på legevakten for, det er jo ikke noe akutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå