Gå til innhold

Kleint men...klyster og fødsel-spm:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er inne i sjarmøretappen av graviditeten og har termin om noen uker.

Naturlig nok dukker det opp merkelige spm ang fødselen, og et av disse gjelder klyster.

Leeeenge siden forrige gang men da fikk jeg klyster med en gang jeg kom inn.

Fødselen tok godt over 20 timer så jeg tenker at event avføring som da sitter "lenger opp" etterhvert vil komme?

Har skikkelig "bæsje-angst" denne gangen (jada,det er både vanlig og naturlig men JEG vil ikke!) og klarer ikke fokusere på noe annet ved fødselen for øyeblikket...

Anonym poster: c42264e8716a601c1f7f3839e3c53036

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiste du noe særlig i løpet av de 20 timene fødselen varte, da?

Forresten, du bruker nok ikke like lang tid denne gangen!

Anonym poster: 40068cf9a6c051f6db742f676434328b

Skrevet

Jeg fikk klyster da jeg kom inn kl 9 om morran. Startet ikke å presse før 5 neste morgen. Tenkte da på akkurat det samme, hadde jo spist en del ila dagen, -så spurte om det, men ble "beroliget" med at neida tarmen ble klemt flat nå osv, det var bare jeg som følte det sånn siden barnet kom nå osv. Men joda, kjente at jeg bæsja på meg og at jordmor tørka! Grøss! Mannen var jo der!! Hadde enda sagt til han at om han fikk fornemmelse for at noe slikt skjedde utifra at noen sa noe, eller lukt, -så skulle han ta en tur på gangen uoppfordret!! Men neida... Og akkurat da var jeg litt ute av meg selv pga smerter.. Men tenkt en del på det etterpå ja...! På en annen side vet jeg ikke om jeg hadde maktet et nytt klyster så seint i fødselen, hverken å ligge stille imens det virket, eller å løpe på do flere ganger etterpå. Pluss at det er vel mindre rom for klystervæsken når barnet ligger langt nede. Ser for meg at væsken går lett inn, men kanskje ikke like lett ut -og når barnet kommer, kommer resten av væsken ut også! Huff ville vært ennå værre spør du meg! Jordmor sa etterpå at dette skjedde mange og var verdens naturligste ting. Tror hun bare sa at neida det kom ikke til å skje for å berolige meg der og da ;)

Anonym poster: 06da7d0568e8ec80fdb7d74d81f97d71

Skrevet

Verdensproblemer...

Anonym poster: f3788c9ff728a34560ccbe8814923cf0

Skrevet

Jeg fikk klyster da jeg kom inn kl 9 om morran. Startet ikke å presse før 5 neste morgen. Tenkte da på akkurat det samme, hadde jo spist en del ila dagen, -så spurte om det, men ble "beroliget" med at neida tarmen ble klemt flat nå osv, det var bare jeg som følte det sånn siden barnet kom nå osv. Men joda, kjente at jeg bæsja på meg og at jordmor tørka! Grøss! Mannen var jo der!! Hadde enda sagt til han at om han fikk fornemmelse for at noe slikt skjedde utifra at noen sa noe, eller lukt, -så skulle han ta en tur på gangen uoppfordret!! Men neida... Og akkurat da var jeg litt ute av meg selv pga smerter.. Men tenkt en del på det etterpå ja...! På en annen side vet jeg ikke om jeg hadde maktet et nytt klyster så seint i fødselen, hverken å ligge stille imens det virket, eller å løpe på do flere ganger etterpå. Pluss at det er vel mindre rom for klystervæsken når barnet ligger langt nede. Ser for meg at væsken går lett inn, men kanskje ikke like lett ut -og når barnet kommer, kommer resten av væsken ut også! Huff ville vært ennå værre spør du meg! Jordmor sa etterpå at dette skjedde mange og var verdens naturligste ting. Tror hun bare sa at neida det kom ikke til å skje for å berolige meg der og da ;)

Jeg kom inn med 7.5 cm åpning. Fikk klyster uansett, klarte ikke holde medfange på det da ;-)

Anonym poster: b6f3be0020a8ae9ae89a0b5ba66a77f3

Skrevet

Jeg kom inn med 7.5 cm åpning. Fikk klyster uansett, klarte ikke holde medfange på det da ;-)

Lenge*

Skrevet

Det er jo bare å be om klyster da :)

Skrevet

Jeg ba også om det, og fikk det når de mente det var passelig tid for det. Fikk det ikke med en gang jeg kom, men en liten stund før de satte epiduralen tror jeg.

Anonym poster: 0ecef7293190a289ffb04bb33eb141f9

Skrevet

Jada,har tenkt å be om det men poenget mitt er hvis det blir som sist; ca 19-20 timer fra klysteret ble satt til ungen kom så må det jo nødvendigvis skje ting lenger opp i tarmen, og det er DET jeg har angst for da.

Ny mann denne gangen og har ikke lyst til at han skal noe han ikke trenger se.... See?

Anonym poster: c42264e8716a601c1f7f3839e3c53036

Skrevet

Snakk med jordmor om dette, sett det i fødebrevet eller bare få det notert i jounarlen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...