Gå til innhold

Duotest overstått


Underveis -->

Anbefalte innlegg

Selv om jeg ikke har vært spesielt bekymret, så er det rart hvor lettet man blir når resultatene er gode! Utgangsrisikoen var rundt 1:187 for Downs og den ble nedjustert til 1:3500. For de to andre trisomiene lå de på 1:40 000. Nakkefolden var da 1,4 mm. Uke 12+4. Kunne ikke bestemme kjønn ;-)

 

Så da er det offisielt! Jeg skal bli 3-barnsmamma! Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer :)

Jeg hadde i utgangspunktet 1:149 på Downs, ble justert til 1:2884 så nå er jeg endelig mer rolig og kan nyte tiden ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Jeg tok duotest for noen uker siden hvor UL var super men blodprøvene var veldig dårlige. Men det så ikke riktig ut, fikk økt sjanse for trisomi 13 og 21, men ikke 18, og sånn pleier det visst ikke å være.....så jeg tok ny blodprøve som ble bedre, fikk ca 1:1200 på alle trisomiene. Jeg synes fremdeles tallene er litt dårlige, men satser på at alt er bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt kjedelig når tallene er dårligere enn forventet, men risikoen er jo uansett betydelig redusert ifht utgangspunktet skulle jeg tro?

 

Her kjenner jeg fremdeles på lettelsen. Både pga doptestet, men også fordi vi fikk svaret på en annen genfeil som har hengt over meg i hvert svangerskap som en bekymring. Vi fikk endelig tatt blodprøven (ifbm duoblidprøven), og den viser at jeg ikke er bærer. Dermed er det ingen fare for at dette barnet, eller våre to andre barn, vil bli syke (og mulig dø). Det var veldig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...