Liljekonvall<3 Skrevet 21. mars 2013 #1 Skrevet 21. mars 2013 Ja, jeg trenger altså hjelp. Poden blir fire år om to uker og skal feire sin(og vår) første barnebursdag. I kveld er det skrevet, ikke mindre enn 26 inbydelser, da vi ønsket å invitere alle på avdelingen. Vel, vi har som sagt aldri gjort dette før, og_jeg_trenger_hjelp! Alt fra mat og kaker, til leker og underholdning. Hva er et must, og hva bør jeg unngå? Tips til litt sunne, morsomme alternativer? Frukt o.l .. Så, del gjerne ditt beste tips! Da blir jeg G L A D !!
Gjest sug lut Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 Barn er takknemlige gjester, et ufeilbarlig tips i den alderen er å blåse opp en kjempehaug med ballonger før de kommer, sånne med fine fasonger, selv de sjenerte finner seg en ballong å leke med og så kommer alle i gang. I tillegg har vi laget et "bursdagshus" av tørkestativet m tepper over, og gjemt noen ekstra ballonger der inne også - det blir borg, skip, hus, hule osv alt etter hva ungene finner på. Papirduk de kan tegne på, og fargeblyanter på bordet. Papptallerkner er fint, men pappkrus/bursdagskrus velter, de er for lette, så bruke piknikk-plastkrus eller ordentlige glass. De spiser mindre enn du tror, og det er greit å ha ting i småkvanta - altså små individuelle glass med gele, fx, så slipper du fjørten påbegynte geletallerkner, og sjokoladekake i muffinsformer, osv. Gaver: når de kommer, ha tape klar og ta imot gaven og sett på kortet med tape. Flasketuten peker på til gaveutdeling, den den peker på får gi sin gave og så ser alle på at bursdagsbarnet pakker opp hver gave. Hvis noen foreldre blir trenger de ikke oppvartning, kun kaffe. Og så musikalske statuer - og spising - det går kjapt unna. Ellers råder jeg deg til å ha kald øl og pottis på lager til etter ungene er gått og du har rydda, du kommer til å trenge det. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #3 Skrevet 21. mars 2013 Gjør det enkelt. Når de er 4 er de mest opptatt av å utforske huset deres og barna dere sine leker. Frilek fungerer flott. Mat bør du ikke lage for mye av. De pleier ikke spise mye. en pølse, litt gele og to biter av en kake eller muffins er vanlig. Godteposer er forventet her. Fisking er stas. Heng gjerne på noen rare ting som en sko eller en bleiie innimellom. Det er uhyrlig morsomt. Sørg for å ha litt ekstra skift tilgjenglig. Sansynligheten er overveldene for at minst en av guttene glemmer å gå på do før det er for sent. Anonym poster: 33a900da1a4bc9be2c3bf9ac08e5e801
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #4 Skrevet 21. mars 2013 Feiret 4-års dag for ikke lenge siden. Serverte fiskepinner med lomper, gulrøtter og paprika Kaker: formkake med melis (laget som krone), sjokoladekake med hvit smørkrem og fotballspillende snømenn (fotballkake) og muffins. Hadde klar sett halen på ( kun ett barn som ville) samt fisking av poser med masse rart i. De vil stort sett kun leke med lekene som bursdagsbarnet har på rommet sitt. 2 timer totalt Anonym poster: 5c8b9d8b2cdafb0186d80714b0258b94
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #5 Skrevet 21. mars 2013 hva er musikalske statuer? Anonym poster: be7d904341b1e50fa9a9e9544daeac78
Gjest Kira bjeffer Skrevet 21. mars 2013 #6 Skrevet 21. mars 2013 Papptallerkner er fint, men pappkrus/bursdagskrus velter, de er for lette, så bruke piknikk-plastkrus eller ordentlige glass. Det var et godt tips jeg skal huske på til 4-års dagen her. Vi opplevde dette flere ganger i fjor.
Liljekonvall<3 Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2013 Mange gode tips her!! Kjempefint! Flasketuten, blir ikke det litt for kjedelig i lengden..? Tipset med ølen likte jeg godt, hadde jeg ikke vært gravid så hadde det vært et must!
Liljekonvall<3 Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2013 hva er musikalske statuer? Anonym poster: be7d904341b1e50fa9a9e9544daeac78 Ja, det lurte jeg på også..
Gjest sug lut Skrevet 21. mars 2013 #9 Skrevet 21. mars 2013 Mange gode tips her!! Kjempefint! Flasketuten, blir ikke det litt for kjedelig i lengden..? Tipset med ølen likte jeg godt, hadde jeg ikke vært gravid så hadde det vært et must! Flasketuten blir aldri kjedelig!
Gjest sug lut Skrevet 21. mars 2013 #10 Skrevet 21. mars 2013 hva er musikalske statuer? Anonym poster: be7d904341b1e50fa9a9e9544daeac78 Ja, det lurte jeg på også.. Spill musikk mens alle hopper og danser og klovner, når musikken stopper må de stå helt stille som statuer. De som rører seg er ute.
Gjest Kira bjeffer Skrevet 21. mars 2013 #11 Skrevet 21. mars 2013 hva er musikalske statuer? Anonym poster: be7d904341b1e50fa9a9e9544daeac78 Ja, det lurte jeg på også.. Spill musikk mens alle hopper og danser og klovner, når musikken stopper må de stå helt stille som statuer. De som rører seg er ute. Så mange gode tips du hadde da! Høres ut som om du har gjort dette et par ganger. Er det mulig å leie deg som arrangør, evnt aktivitetsleder?
Liljekonvall<3 Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 21. mars 2013 hva er musikalske statuer? Anonym poster: be7d904341b1e50fa9a9e9544daeac78 Ja, det lurte jeg på også.. Spill musikk mens alle hopper og danser og klovner, når musikken stopper må de stå helt stille som statuer. De som rører seg er ute. Aha! Det lekte jo til og med jeg i min barnebursdag! *setter på listen*
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #13 Skrevet 21. mars 2013 Lag muffins og la bursdagsbarnet pynte de selv, la han lage bordkort dersom han klarer å herme etter dine bokstaver. Det gjorde jeg med datteren når hun ble fire, ble fryktelig artige kort, jeg tok bilde av dem alle Det går an å kjøpe en juiceboks til hver i stedenfor brus, blir enklere. Mulig det blir lite til noen og at man må ha mer drikke på lur, men jeg tror det holder for de fleste. Ellers synes jeg du har fått flere gode tips her, så jeg har ikke mer lykke til! Anonym poster: a2113d0befb9765c3db315a8b4965c17
Gjest sug lut Skrevet 21. mars 2013 #14 Skrevet 21. mars 2013 hva er musikalske statuer? Anonym poster: be7d904341b1e50fa9a9e9544daeac78 Ja, det lurte jeg på også.. Spill musikk mens alle hopper og danser og klovner, når musikken stopper må de stå helt stille som statuer. De som rører seg er ute. Så mange gode tips du hadde da! Høres ut som om du har gjort dette et par ganger. Er det mulig å leie deg som arrangør, evnt aktivitetsleder? Hvis du kunne sett ansiktet mitt da jeg leste "gjort dette et par ganger" hadde du sett svaret... Ja, gjort en femten-tjue barnebursdager nå etterhvert, så man får en rutine...
Liljekonvall<3 Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #15 Skrevet 21. mars 2013 Mange gode tips her!! Kjempefint! Flasketuten, blir ikke det litt for kjedelig i lengden..? Tipset med ølen likte jeg godt, hadde jeg ikke vært gravid så hadde det vært et must! Flasketuten blir aldri kjedelig! *setter det på listen også..*
Gjest sug lut Skrevet 21. mars 2013 #16 Skrevet 21. mars 2013 hva er musikalske statuer? Anonym poster: be7d904341b1e50fa9a9e9544daeac78 Ja, det lurte jeg på også.. Spill musikk mens alle hopper og danser og klovner, når musikken stopper må de stå helt stille som statuer. De som rører seg er ute. Aha! Det lekte jo til og med jeg i min barnebursdag! *setter på listen* Fordelen med det er at de får ut litt lopper...
Gjest Kira bjeffer Skrevet 21. mars 2013 #17 Skrevet 21. mars 2013 Mange gode tips her!! Kjempefint! Flasketuten, blir ikke det litt for kjedelig i lengden..? Tipset med ølen likte jeg godt, hadde jeg ikke vært gravid så hadde det vært et must! Flasketuten blir aldri kjedelig! *setter det på listen også..* Vi var i to 4-års dager i helgen, og de hadde flasketuten når de skulle åpne gavene. Barna satt som tente lys hele tiden, og var super ivrig på å få gitt sin gave. Så det tror jeg går bra.
Gjest sug lut Skrevet 21. mars 2013 #18 Skrevet 21. mars 2013 Mange gode tips her!! Kjempefint! Flasketuten, blir ikke det litt for kjedelig i lengden..? Tipset med ølen likte jeg godt, hadde jeg ikke vært gravid så hadde det vært et must! Flasketuten blir aldri kjedelig! *setter det på listen også..* Vi var i to 4-års dager i helgen, og de hadde flasketuten når de skulle åpne gavene. Barna satt som tente lys hele tiden, og var super ivrig på å få gitt sin gave. Så det tror jeg går bra. Derav behovet for å teipe kortet til gavene (innpakket) når de kommer, for ingen unger kjenner igjen sin egen gave, og de gleder seg voldsomt til å få gi akkurat sin. Så sitt i sirkel, alle med sin gave på fanget. Og den som blir flasketutpekt på gir gave, bursdagsbarnet åpner, og den som har gitt gave for snurre flaska neste gang.
Liljekonvall<3 Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #19 Skrevet 21. mars 2013 Lag muffins og la bursdagsbarnet pynte de selv, la han lage bordkort dersom han klarer å herme etter dine bokstaver. Det gjorde jeg med datteren når hun ble fire, ble fryktelig artige kort, jeg tok bilde av dem alle Det går an å kjøpe en juiceboks til hver i stedenfor brus, blir enklere. Mulig det blir lite til noen og at man må ha mer drikke på lur, men jeg tror det holder for de fleste. Ellers synes jeg du har fått flere gode tips her, så jeg har ikke mer lykke til! Anonym poster: a2113d0befb9765c3db315a8b4965c17 Tusen takk! Det med juiceboks var ikke så dumt! De MÅ jo ikke drikke brus? Bursdagsbarnet liker jo ikke det selv en gang.. Hehe, ellers så kan det virke ut som din fireåring er mer flink til å sitte i ro enn min. Jeg kunne aldri fått han til å lage inbydelser med meg. Men, jeg skal huske på det til jenta kommer:)
Gjest sug lut Skrevet 21. mars 2013 #20 Skrevet 21. mars 2013 Det går an å kjøpe en juiceboks til hver i stedenfor brus, blir enklere. Mulig det blir lite til noen og at man må ha mer drikke på lur, men jeg tror det holder for de fleste. Anonym poster: a2113d0befb9765c3db315a8b4965c17 Veldig smart!
Gjest Ziva Skrevet 21. mars 2013 #21 Skrevet 21. mars 2013 Det går an å kjøpe en juiceboks til hver i stedenfor brus, blir enklere. Mulig det blir lite til noen og at man må ha mer drikke på lur, men jeg tror det holder for de fleste. Anonym poster: a2113d0befb9765c3db315a8b4965c17 Veldig smart! Og skriv navn på med tusj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå