Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 21. mars 2013 #1 Skrevet 21. mars 2013 Og hvorfor? Har tidligere hatt en brukt Medela Swing, og er usikker på hvilken jeg skal ha neste gang.
Gjest Kira bjeffer Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 Jeg har kun brukt Avent sin pumpe, den som kan brukes både elektrisk, manuel og på batteri. Har vært veldig fornøyd med den, selv om jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag. Vet at flere venninner har brukt Medela Swing, og er veldig fornøyde med den.
TPK Skrevet 21. mars 2013 #3 Skrevet 21. mars 2013 Det kommer vel an på hvor mye du har tenkt å pumpe. Hvis det bare er til barnevakten hvis du skal ut alene hadde jeg gått for Avent manuell (som jeg har gjort). Den gjør nytten, men er sikkert ikke veldig effektiv ifht de elektriske. Du må jo pumpe selv, og det kan jo bli litt slitsomt i lengden. Hvis det er for å pumpe fast for å gi på flaske pga barnet av en eller annen grunn ikke vil ta puppen hadde jeg glatt kjøpt elektrisk. Den minste de har, så det går an å ta den med seg.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 21. mars 2013 #4 Skrevet 21. mars 2013 Sist hadde jeg lite melk og pumpet etter hver amming for å tømme brystet (barnet bare sov mest på puppen), og for å få opp/opprettholde produksjonen (uten hell). Selv om jeg håper at ammingen skal gå bra denne gangen, er jeg forberedt på at det kan bli mye styr. Vil derfor ha en "superpumpe", slik at jeg er godt rustet Har dessuten betennelse i høyre skulder, så den må nok være elektrisk uansett
Magia Skrevet 21. mars 2013 #5 Skrevet 21. mars 2013 Jeg var veldig fornøyd med Medela Swing. Syns den var effektiv, og likte at den hadde forskjellige instillinger på hvor hardt den tar i. Syns også den var grei å ta med seg, da den var ganske nett. Litt pes er det vel uansett men. Vet ikke om det finnes pumper hvor man kan ha hendene helt fri jeg? I så fall ville jeg gått for den. Var jo litt av en tålmodighetsprøve syns jeg, å sitte og pumpe, så det hadde jo vært godt å ha hendene fri.
skjotta Skrevet 21. mars 2013 #6 Skrevet 21. mars 2013 forrige gang hadde jeg masse masse melk. hadde Avent sin manuelle pumpe for å kunne pumpe til barnevakt og fordi jeg synes det er viktig at far også får ta del i måltider med den lille babyen. siden jeg hadde så mye melk var det ikke mye bry å pumpe manuellt i det hele tatt. derfor har jeg kjøpt avent sin manuelle denne gangen også...
Pesta Skrevet 21. mars 2013 #7 Skrevet 21. mars 2013 Forrige gang hadde jeg en Medela Swing, og var superfornøyd med den! Skånsom og effektiv. Jeg gav den dessverre bort til ei som trengte den, så denne gangen har jeg bare kjøpt en billig Avent manuellpumpe. Funker den og, men hadde jeg måttet pumpe regelmessig så ville jeg uten tvil valgt Medela Swing igjen.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #8 Skrevet 21. mars 2013 Har ikke pumpet særlig mye, men lånte en Avent pumpe en liten stund etter fødselen fordi barnet ikke ville suge ordentlig til å begynne med. Veldig fornøyd med den Den var både manuell, elektrisk og batteridrevet. Anonym poster: 9eb92dc35a8e397b96de0fc0d5d48cea
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #9 Skrevet 21. mars 2013 Jeg er ikke noe imponert over Avent sin elektriske, syns det var vondt å pumpe med den. Lånte en Medela på apoteket (husker ikke hva mer den het, men var nok mer avansert enn Swing) Denne var kjempegod, så dersom de enklere modellene er litt i samme gate som den, så anbefaler jeg Medela Anonym poster: c908b122253e5cbe320e17d70f9a670f
stratosku Skrevet 21. mars 2013 #10 Skrevet 21. mars 2013 Første svangerskap hadde jeg Medela, og syntes den var grusom. Fikk så vondt, at jeg klarte rett og slett ikke pumpe meg. Andre gang kjøpte jeg Avent sin elektrise, og denne var kjempegod. Syntes den var enkel i bruk, og det er greit at man kan bruke den både som en manuell, batteridrevet og elektrisk pumpe.
BareMas Skrevet 21. mars 2013 #12 Skrevet 21. mars 2013 Hadde en håndpumpe fra medela, og den fungerte fint den, problemet lå mer i produksjonsutstyret mitt så neste gang blir det elektrisk!
Charlotte1988 Skrevet 22. mars 2013 #13 Skrevet 22. mars 2013 Er veldig fornøyd med min medela swing:-)den ble brukt mye og tatt med overalt:-)
sillyfilly og Olivia Skrevet 22. mars 2013 #14 Skrevet 22. mars 2013 Medela Swing!! Den er lett, bråker lite og veldig grei i bruk. Men det vel du som har brukt den. Ang hvordan du kan stimulere først og bestemme rytmen selv. Avent elektrist er tung og klumpete fordi motoren sitter i selve pumpedelen så den var bare tung å holde på. Bråker gjør den også. Største makkverk jeg har vært borti av en brystpumpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå