Gå til innhold

Hvor lenge var du i jobb som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobbet du full tid helt til permisjon eller deltid eller ble du sykemeldt helt på et tidspunkt? Og hvorfor ble du i så fall sykemeldt?

Sist graviditet ble jeg 100% sykemeldt i uke 30 pga fare for prematur fødsel, nå jobber jeg 50% og håper jeg kan gjøre det helt til permisjonen starter, men lurer på hvor vanlig det er å være i jobb helt til permisjonsstart?

Det kommer selvfølgelig an på både hvilken jobb folk har og hvilken form man har..men er det mer "vanlig" å bli plaget med et eller annet så man blir helt eller delvis sykemeldt i 3. trimester tro?

Anonym poster: d811a2e56f549e060c4bf8b65ffba195

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jobba 100% til veke 21-22, 50% til permisjonsstart. Er sjukepleiar i eldreomsorgen.

Endret av ★
Skrevet

50% sykemeldt noen uker før jeg gikk ut i perm. Hadde en betennelse i ryggen som gjorde det veldig vanskelig å sitte. Arb.giver tilpasset godt, så jeg jobbet så mye som mulig frem til jeg gikk ut i perm :)

Skrevet

Jobbet 100% hele veien. Ene gangen gikk jeg et par dager "over tida" for å gjøre meg ferdig. Er lærer.

Anonym poster: 56eb97701d41be0846e1d76cfa74f7db

Skrevet

Jeg jobbet på kontor og jobbet helt fram til permisjon, men hadde en liten sykemeldingsprosent(10 og 20 %) de siste 2 mnd fordi jeg slet med nattesøvnen, (som igjen gikk ut over prestasjonene på jobb.)

Hadde i utg.pkt 90 % stilling, med en fridag annehver uke. Med sykemelding kunne jeg få en og to fridager hver uke.

Tok også ut noen feriedager den siste mnd før permisjon.

Anonym poster: 6d3de265513b1e46aaf0c7eadad71c34

Skrevet

Jobbet 100 % frem til uke 23 og deretter 50 % sykemeldt pga mye nedpress, mensenmurringer og harde kynnere. 100 % sykemeldt fra uke 35. Jobber som operasjonssykepleier og har en gutt på 23 mnd fra før av som jeg fødte i uke 38. Med førstemann gikk jeg fra 100 % i arbeid til 100 % sykemeldt i uke 33 pga fare for prematur fødsel.

Skrevet

Jobbet fram til tre uker før termin (første dag med perm idag)

Skrevet

Jobbet 100 prosent hele svangerskapet, alle tre gangene.

Anonym poster: cf25120cc68d86faedd424e20a0b870a

Skrevet

Jobbet 100 prosent hele svangerskapet, alle tre gangene.

frem til permisjonen altså

Skrevet

Jobbet turnus 70% frem til jeg gikk ut i perm i uke 37.

Skrevet

Har inntrykk av at mange blir sykemeldt på slutten... Eller er det kanskje bare de som henger på dib?

Med første var jeg delvis sykemeldt i først 20%(var vel fra uke 30 ca.), så økte jeg gradvis til 100 de siste 2-3 ukene. Pga. bekkenløsning. Med andre fikk jeg bekkenløsning tidlig, og tror jeg begynte med 20% sykemelding allerede rundt uke 22. Økte gradvis nå også, men mye fortere pga søvnmangel etterhvert. fra uke 30 sov jeg sikkert ikke mer enn 1 time om gangen :( Var da 100% fra ca uke 30.

Skrevet

jobbet 100% frem til permisjon. da fikk jeg streng beskjed om å holde meg unna jobb...er lærer og det passet så innmari dårlig å gå ut i permisjon akkurat da.

Anonym poster: f416980b8f9559ae9c720afc2e4b29b0

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Jeg har en jobb som ikke er fysisk slitsom i det hele tatt, men fikk ikke lov til å jobbe etter uke 16 med sistemann.

Dette var forøvrig arbeidsgiver klar over før jeg ble gravid, fordi det var mye frem og tilbake om jeg i det hele tatt skulle forsøke meg på en graviditet til. Så ble sykemeldt tidlig pga risikosvangerskap.

Skrevet

Har hatt tre svangerskap. Var sykmeldt to uker tidlig med sistemann pga. Kvalme. Bortsett fra det har jeg jobbet 100% frem til permisjonsstart med alle tre. Har ikke hatt store plager under noen av svangerskapene.

Anonym poster: 94d354baea513d182f6f5ce9c961085e

Skrevet

1. svangerskap ble jeg sykmeldt 50% da jeg var 4.5 mnd på vei, på grunn av en ødelagt hofte (har en kronisk sykdom, så det hadde ingenting med selve svangerskapet å gjøre, men at jeg måtte slutte med mine vanlige medisiner). Denne hoften ble operert og byttet ut da babyen var 7 mnd. Var sykmeldt 50% fram til permisjonstart. 2. svangerskap ble jeg sykmeldt 50% 4 uker før permisjonstart. 3. svangerskap jobbet jeg 100% fra til permisjonstart. Har egentlig vært i super form under alle mine svangerskap, selv om jeg har en ganske alvorlig kronisk sykdom i bunn, som ble veldig forverret under svangerskap nummer 3. Har ikke hatt noen svangerskapsrelaterte plager. Jobber på kontor.

Anonym poster: 1f16d40546986cde31140c58a680c335

Skrevet

Jeg var sykemeldt fra uke 15 og til permisjonen.

Var sykemeldtt for jeg fikk vonde kynnere av bevegelse, og blodtrykksfall (som gjorde at jeg besvimte) i tillegg til bekkenløsning.

Jobber på et sykehjem, og der er det mye tunge løft, og aggresive pasienter, så da var det best å ikke jobbe.

Anonym poster: 6e994c6352ccda148536a414766ec2fe

Skrevet

I første svangerskap jobbet og studerte jeg helt frem til permisjon.

Andre gang fikk jeg bekkenløsning i uke 25, men klarte å holde meg på "bare" 40% sykemeldig på grunn av tilrettelegning på jobben.

Skrevet

Jobbet 100% frem til permisjonsstart.

Anonym poster: 7cd4bc38c615c47ccf7438a4123c8ca3

Skrevet

Sykemeldt 100% siste uka før perm pga carpal tunnel syndrom.

Skrevet

I forrige sv.sk. Så var jeg 20% sykm. Frem til uke 16, men da fikk jeg endelig bytta fastlege og ble fullt sykm. Ut svangerskapet:)

(hadde en lege som var fast innstilt på at graviditet ikke var noe grunn til å være borte fra jobb UANSETT! Så etter at vekta hadde rast ned 7-8 kg., jeg var totalt utslitt og hadde alt av mangler, så var det fint å få mulighet til å slappe av de neste ukene).

I dette sv.sk. Så var jeg 50% sykm. De første ukene pga. Kvalme. Og helt sykm. Ut sv.sk. De siste mnd. Nå pga. Premature rier/vonde kynnere.

Skrevet

Jeg vekslet mellom 20-50% sykemelding de siste to mnd før termin.

Jeg jobber i hjemmesykepleien,og det var ikke alltid lett å tilrettelegge for en med smerter og lavt BT :P

Skrevet

første svangerskap: jobbet 100% frem til 7 mnd, deretter 50% sykemeldt til permisjonsstart. Jobbet i butikk...

dette svangerskapet: 2 dager egenmelding i uke syk grunnet kvalme og matmangel. Regner med å jobbe 100% frem til permisjon, såfremt helsa tillater det :) Har nå kontorjobb

Anonym poster: 1104f1d1be59a4bf7fd9aa2279ae7351

Skrevet

Jeg har fire uker igjen å jobbe og regner med å holde ut i min bittelille stillingsprosent på 20 helt til jeg har permisjon. Har gått fra 100 til 80 prosent sykemeldt pga ekstremkvalme og oppkast, og er faktisk ganske fornøyd med bare det å ha kommet meg tilbake på jobb. Selv om det er kjempeliten prosent...:)

Anonym poster: 6e29fc8f6bf0de56af7bbd961b8919ff

Skrevet

Jobber i barnehage. Jobbet 100 % fram til ca uke 30, deretter 50 % til uke 34. Så ble jeg fullt sykmeldt fram til jeg fødte i uke 37. Jeg hadde høyt blodtrykk og bekkenproblemer.

Anonym poster: 1152f6c74ac13ca45ec22ce25c114ecc

Skrevet

Jobbet 100 % hele veien. Var i god form og har en fleksibel og rolig jobb som gjorde det enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...