Gå til innhold

Gradert sykmelding og jobbe mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykmeldt 40% pga svangerskapsmigrene, men håper at jeg kan klare å jobbe litt mer. Det er umulig å planlegge hvor stort behovet blir, og jeg ønsker å jobbe så mye som det lar seg gjøre. Derfor er det så vanskelig å forhåndsbestemme en prosent. Går det an å jobbe mer enn sykmeldingen og rapportere i etterkant? Jeg ønsker virkelig å være på jobb mest mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står jo i sykmeldingen: har du utført arbeid i perioden du søker penger for, hvor mye.

Regner med at det bare er å fylle inn det du har jobbet der? Hvorfor skal det ellers stå der?

Men det er hva jeg tror....

Skrevet

Ja, det var det jeg tenkte også, men de på legekontoret ante ikke... Burde kanskje ta en telefon til NAV og høre...

Skrevet

Nei, det kan du ikke. Det er faktisk ikke lov av NAV, så føler du at du kan jobbe mer så må du friskmeldes i en høyere %. Firkantet og merkelig, men det pga utbetalinger fra ANV (enten til deg eller arbeidsgiver).

Anonym poster: 907ba5166c2486c45cde3468e42191cd

Skrevet

ANV=NAV... Hehe.

Anonym poster: 907ba5166c2486c45cde3468e42191cd

Skrevet

Uff, det var firkantet ja... Umulig å forutsi hvor mye jeg kan jobbe. Hvis jeg har en bra uke, skal jeg da liksom bare ta fri torsdag og fredag uansett form? Blir HELT feil for meg.

Tør ikke redusere sykmeldingen heller, for så langt har jeg brukt opp egenmld mine på ca to dager i uken. Men det gjelder jo ikke hver eneste uke, hadde jo vært fint å kunne jobbe det jeg klarer i de ukene som er bedre enn andre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...