Gå til innhold

Min demente morfar har ikke gitt oss gave til bryllupet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi giftet oss i stillhet i julen, men det burde vel ikke spille noen rolle hvordan vi gjorde det. Han har alltid vært kjemperaus med gaver og mine søsken har fått dyre gaver når de giftet seg.

Blir det feil å si fra og minne ham på at jeg også burde få?

Anonym poster: 7b92e565afd573827cb3ad74b7c7c904

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, smålig!

Anonym poster: d82fcfc76eadc3c08b933833ff3135c7

Skrevet

Nei, vettu hva... Ærlig talt... Det hadde ikke jeg gjort nei...

Anonym poster: 024ba48fe603c936d08beeb0f75c239c

Skrevet

Ja, det blir feil og høres vanvittig grådig ut.

Skrevet

Eeehh... Han er dement... Hadde ikke min bestefar hatt min bestemor som tok seg av slike ting hadde det vært det samme her...

Anonym poster: d06653cea0e379ae203d2457ecde4a88

Skrevet

Tja - hvis han er dement og vet det - så vil han nok sette pris på en liten påminnelse, du kan jo bare nevne bryllupet i ulike sammenhenger, og se om han selv bringer temaet på banen... Han er syk, ikke slem...

Anonym poster: 262fa6b83c7910cd7733f014d900c9c8

Skrevet

Hadde ikke gjort det nei.. men kanskje din forelder kunne spurt han fot å "minne" han på det. Men om dere ikke har hatt noe selskap og han ikke har vært invitert syns jeg ærligtalt ikke det er så rart han ikke har gitt dere noe!

Gjest Julia1984
Skrevet

Ville ikke gjort deg. Du giftet deg vel ikke for å få gaver?

Stell godt med morfaren din, du. Ta vare på han!

Synes både det er grådig og svært spesielt å be sin demente morfar om gave

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg syns du skal la denne fare, hi..

Han er dement og har sikkert glemt det. Å minne han på det syns jeg blir helt feil.

Det kan vel uansett ikke spille noen rolle fra eller til? Dere fikk sikkert masse annet flott. Og han har jo ikke droppet å gi dere gave for å være kjip ;)

Skrevet

Håper du troller. Viss ikke kan du ikke være helt god.

Anonym poster: 8ef014c588b6cc2e8a1eaa384f488fad

Skrevet

Du får bare erkjenne at du giftet deg for sent i forhold til dine søsken... slik ble det. Folk blir eldre, og de blir gamle og syke.

Anonym poster: a7d18612b2e156e76cc0bc77071e0b23

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Ja, det blir feil. Veldig feil.

Jeg har en farmor som er dement. Hun husker ikke ting som bursdager, at jeg har fått et barn, julegaver og slikt. Det plager meg ingenting, for det er så utrolig sårt å se henne og å høre henne når hun har klare øyeblikk og blir så smertelig klar over at hun er dement, at hun glemmer og at hun ikke husker. Det er bare trist :(

Kunne aldri falle meg inn å strø salt i såret med å påpeke at hun, nok en gang, har glemt noe.

Skrevet

Når man gifter seg i stillhet, kan man vel nesten ikke forvente å få gaver, tenker jeg. Han vet vel knapt om at dere har gjort det. Ellers signerer jeg Lykke Fryd!

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Da skal jeg være kjerringa mot strømmen her og si at jeg nok hadde gitt beskjed.

Jeg har en ganske lik situasjon her iom at min mor er dement. Hun har alltid vært veldig opptatt av å ikke gjør forskjell og om hun i et av sine klare øyeblikk hadde blitt klar over at hun ikke hadde gitt dåpsgave til minsten hadde hun blitt fortvilet!

Derfor spurte jeg henne om vi skulle gå sammen og kjøpe gave - noe hun aldri hadde tatt initiativ til selv sånn som hun er nå. Hver gang vi snakker om minsten spør hun om han har fått gave av henne, og blir beroliget og glad når vi viser det fine kruset hun gav.

Det blir jo litt forskjell iom at vi gjorde det på forhånd, men om hi vet at morfaren hadde ønsket å gi en gave hadde jeg ikke nølt med å si det til han. Det blir jo også et hyggelig minne om morfar.

Gjest sussie77
Skrevet

Nei det ville jeg ikke gjort. Blir helt feil. Og ikke det du burde tenke på nå.

Skrevet

Når man gifter seg i stillhet kan man ikke forvente gave.

Når det er sagt, ville jeg moren min. En person som er dement kan ikke klare å passe på dette! Jeg syns vel det er litt rart ingen av hans nærmeste hjalp han med dette...Med mindre bryllupet var hemmelig eller noe slikt...

Min mor har store problemer med husken. Vi kjøper inn gaver til barnebarna fra henne. Innimellom blir hun helt fortvilet over at hun ikke har fått ordnet gave. Da er hyggelig å kunne si at dette hadde vi avtale på og gaven er i boks.

Anonym poster: 8ab275ab320d903d82aa7fcf9318702c

Skrevet (endret)

Så frekt og grådig det ville vært!!

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

En ting er å dra ut sammen med en glemsk slektning for å kose seg sammen med å kjøpe gave til en forestående bursdag/jul, kanskje gå på kafé sammen osv. Og se hvor glad vedkommende blir når h*n ser mottakeren pakke opp på festen. Det er noe helt annet å komme rekende 3 måneder etterpå og kreve gave til et bryllup som denne slektningen ikke engang var invitert til! Utrolig smålig!

Anonym poster: 7806acee51de8bef1622f1a0f936ab7c

Skrevet

Seriøst, mannen er dement. Og du greier deg vel fint uten en gave? Man ber ikke om gaver!

Anonym poster: 63c226d07068b1a3081134d1a73c0c1d

Skrevet

Min bestemor er dement og vi får aldri gaver fra henne lenger.

Ville aldri falt meg inn å nevne noe, nå var hun i vårt bryllup og vi fikk gave. Men nå er hun helt borte.

Når vi er på besøk, så ler hun godt av at jeg er 33 år gammel:)

Det tror hun ikke noe på , for hun er " tja førti kanskje" ifølge henne.

Men hun er kjempeglad når vi kommer og hun snakker hver gang om den gangen vi var ved elva forca 4 år siden.

Hun var hos oss i uker av gangen da jeg var liten og vi har kost oss masse. Utrolig vondt og komme inn og hun ser rett gjennom meg , men hun kjenner meg igjen etter hver gang jeg presenterer meg;)

og det er ofte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...