Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #1 Skrevet 21. mars 2013 Har pådratt meg en skikkelig omgangssyke, 2 døgn nå og 2 kg ned i vannvekt, så rimelig hul. Har nesten mistet melka, og skal gi frysemelk/erstatning. Mannen er mugnere enn et 4 uker gammelt brød om jeg ber han passe mini (5 mnd)/stå opp med ham/leke med ham/etc. Han rett og slett gidder ikke..!!! Har vanntynn diare, og kontrollen "der nede" er så som så etter fødselen. Ringte mamma for litt støtte, og fikk beskjed om å pakke meg inn nedentil med håndklær og plastpose, og komme meg opp av senga. Syns litt synd på meg selv nå, men det er vel sånn det er å være "alenemor"...? All ære til dere andre der ute... Anonym poster: 8a9dab04d9b73ff635c58948ad08eb9e
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 (endret) Herregud, her må du ta tak i gubben din altså! Si at han får bidra han også! Endret 21. mars 2013 av Kari Mari
DaTuMa Skrevet 21. mars 2013 #3 Skrevet 21. mars 2013 For en dust. Han kan jo ikke oppføre seg sånn. Du har min sympati, men det hjelper deg jo lite....
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #4 Skrevet 21. mars 2013 At folk gidder å være sammen med sånne menn! Min mann hadde aldri oppført se sånn. Vi har da respekt for hverandre! Og vi er glade i hverandre, derfor stiller man opp for partneren i situasjoner som dette. Du er tydeligvis ikke mye verdt for din mann... Anonym poster: 30a8b06dd08ff9383ef24aa7e68f610b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #5 Skrevet 21. mars 2013 Tuller du? Han får se å dra seg ut av senga, og ta seg av babyen! Det er tross alt hans barn også. Du ble ikke gravid på egenhånd. Skjønner ikke helt din mor heller. Her ligger du med omgangssyken, og får beskjed om å komme deg opp av senga...? Flott familie... Anonym poster: 1be9b33dd69960354d64c87f438bf311
Elsker livet Skrevet 21. mars 2013 #6 Skrevet 21. mars 2013 Har han noen han ser opp til som kan ta en alvorsprat med han?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #7 Skrevet 21. mars 2013 Har han noen han ser opp til som kan ta en alvorsprat med han? Moren hans, kanskje.. men vil helst ikke utbrodere mine intimproblemer til henne.. :/ HI Anonym poster: 8a9dab04d9b73ff635c58948ad08eb9e
nistepakka Skrevet 21. mars 2013 #8 Skrevet 21. mars 2013 Det er faktisk bedre enn det du nå opplever å være alenemor, for da slipper man å til stadighet bli skuffet over hvor lite mannen gidder å bry seg.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #9 Skrevet 21. mars 2013 At folk gidder å være sammen med sånne menn! Min mann hadde aldri oppført se sånn. Vi har da respekt for hverandre! Og vi er glade i hverandre, derfor stiller man opp for partneren i situasjoner som dette. Du er tydeligvis ikke mye verdt for din mann... Anonym poster: 30a8b06dd08ff9383ef24aa7e68f610b Ja, vi sliter endel i forholdet fra før, men dette hadde jeg virkelig ikke trodd. Han er visst mest opptatt av seg og sitt (hadde han enda tenkt på BABYENS beste, om ikke mitt....) Hold godt på mannen din! / hi Anonym poster: 8a9dab04d9b73ff635c58948ad08eb9e
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #10 Skrevet 21. mars 2013 Hva E det for slags menn dere driver og får barn med her inne? Hvor finner dere slike idioter? Anonym poster: f8d7ba32252c3dcc64acc0a485ce7107
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #11 Skrevet 21. mars 2013 Det er faktisk bedre enn det du nå opplever å være alenemor, for da slipper man å til stadighet bli skuffet over hvor lite mannen gidder å bry seg. Har mildt sagt vært inne på tanken.... hi Anonym poster: 8a9dab04d9b73ff635c58948ad08eb9e
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #12 Skrevet 21. mars 2013 Jeg ser to problemer her. Det største er selvsagt at du har en dust av en gjennomegoistisk guttunge til mann. Eier ikke fyren empati? Det andre er din egen innstilling til ham. Du må be ham om hjelp? Og det til å passe babyen. Passe? Sitt eget barn? Hvordan i alle dager endte dere opp med at babyen er din og han pent må bes om hjelp til å "passe" eget barn? Anonym poster: 62784bd95b46d029b8b3d9504af7168a
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #13 Skrevet 21. mars 2013 Gjør han mye sammen med babyen til vanlig? Gå tur, leke, stelle, mate osv.? Eller er det slik at du (som sikkert også er hjemme med babyen) gjør dette, mens han jobber og tar seg av annet praktisk arbeid? For hvis det er på den siste måten, kan det være at han er usikker på hva han skal gjøre og hvordan han skal gjøre det. Det burde han i så fall sagt til det, men min erfaring er at mannfolk ikke alltid gjør det... Samtidig kan det være han tror, eller vil tro, at du orker mer enn du gjør. Hvis han selv er av typen som legger seg syk selv om han egentlig har litt å gå på, kan det være at han tenker du gjør det også. Gjør det klart for ham at nå er du så dårlig at du ikke orker å ta av deg babyen, og at han må hjelpe til. Si det på en hyggelig, men bestemt måte. Gi ham hjelp fra senga, og tips om hvordan han kan roe babyen, hva den skal ha på seg etc. Ikke forvent at han fikser alt av seg selv om han ikke er vant til det. Det beste av alt er om han tar seg en trilletur, slik at du får litt ro. Han kan også være hjemme fra jobb ved behov (sykt barndagene kan også tas ut ved syk barnepasser). Anonym poster: 2563fe2e5b6dbe1307388950196643c7
Gjest Skrevet 21. mars 2013 #14 Skrevet 21. mars 2013 Det der er som å lese om min EX mann, les EXMANN!! ER dessverre mange slike duster rundt om i landet og misunner deg ikke. Noe godt råd har jeg ikke, da de mannfolka tar det som enhver kritikk. :/
Himmel og hav Skrevet 21. mars 2013 #15 Skrevet 21. mars 2013 Da er det bare å håpe på at du har smittet han, for når han ligger å spyr, så kan du be han om å ta seg sammen, stå opp og passe ungen sin mens du tar en tur og shopper. Om han protesterer, så kan du sukkersøtt svare at "Jeg trodde det var slik vi gjorde det i denne familien? Det var ihvertfall ikke noe hjelp å få fra deg da jeg var syk!"
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. mars 2013 #16 Skrevet 21. mars 2013 Herre, for en fjomp! Fatter ikke hvor disse forvokste drittungene kommer fra? Hadde aldri godtatt det der! Her har jeg heldigvis en mann som gjør sin del og ser på ungene og hus og hjem som et felles foretak der begge må bidra- og han litt ekstra når jeg er syk/gravid/nettopp har født osv. Her har jeg ikke engang løfta på støvsugeren siden 6.mnd i svangerskapet, og nå mens jeg får lite søvn om natta og er stuck på sofaen med baby i puppen, gjør han også det meste både i huset og med eldstebarnet- selv om han jobber fullt. Det bare GJØR han, jeg må ikke be ham om det, for han skjønner at akkurat nå er jeg inne i en unntakstilstand der hovedprioriteringen er babyen. Heldigvis, noe annet hadde vært dealbreaker her i huset.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #17 Skrevet 21. mars 2013 Herre, for en fjomp! Fatter ikke hvor disse forvokste drittungene kommer fra? Hadde aldri godtatt det der! Her har jeg heldigvis en mann som gjør sin del og ser på ungene og hus og hjem som et felles foretak der begge må bidra- og han litt ekstra når jeg er syk/gravid/nettopp har født osv. Her har jeg ikke engang løfta på støvsugeren siden 6.mnd i svangerskapet, og nå mens jeg får lite søvn om natta og er stuck på sofaen med baby i puppen, gjør han også det meste både i huset og med eldstebarnet- selv om han jobber fullt. Det bare GJØR han, jeg må ikke be ham om det, for han skjønner at akkurat nå er jeg inne i en unntakstilstand der hovedprioriteringen er babyen. Heldigvis, noe annet hadde vært dealbreaker her i huset. Hjelper nok ikke HI av å skrive slikt da? Når det er sagt så synes jeg mannen hennes er en dust, men å skrive hvor lite du gjør i huset mens mannen din gjør alt blir bare teit. Ikke akkurat det hun trenger å høre. Heller kanskje råd?? Og mange menn kan være trege på husarbeid, det er en kjent sak, men å ikke ta seg av barna en annen ting. Felles barn er felles barn. Hi: Jeg hadde satt foten ned her. Du har det bedre som alenemor hvis han ikke skjerper seg kraftig. Har du tatt en alvorsprat med han. Anonym poster: c4a018483cf34f25d9b82ae2c68d5f27
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. mars 2013 #18 Skrevet 21. mars 2013 Herre, for en fjomp! Fatter ikke hvor disse forvokste drittungene kommer fra? Hadde aldri godtatt det der! Her har jeg heldigvis en mann som gjør sin del og ser på ungene og hus og hjem som et felles foretak der begge må bidra- og han litt ekstra når jeg er syk/gravid/nettopp har født osv. Her har jeg ikke engang løfta på støvsugeren siden 6.mnd i svangerskapet, og nå mens jeg får lite søvn om natta og er stuck på sofaen med baby i puppen, gjør han også det meste både i huset og med eldstebarnet- selv om han jobber fullt. Det bare GJØR han, jeg må ikke be ham om det, for han skjønner at akkurat nå er jeg inne i en unntakstilstand der hovedprioriteringen er babyen. Heldigvis, noe annet hadde vært dealbreaker her i huset. Hjelper nok ikke HI av å skrive slikt da? Når det er sagt så synes jeg mannen hennes er en dust, men å skrive hvor lite du gjør i huset mens mannen din gjør alt blir bare teit. Ikke akkurat det hun trenger å høre. Heller kanskje råd?? Og mange menn kan være trege på husarbeid, det er en kjent sak, men å ikke ta seg av barna en annen ting. Felles barn er felles barn. Hi: Jeg hadde satt foten ned her. Du har det bedre som alenemor hvis han ikke skjerper seg kraftig. Har du tatt en alvorsprat med han. Anonym poster: c4a018483cf34f25d9b82ae2c68d5f27 Jo, hun trenger å høre at mannfolk både KAN og SKAL bidra, og at det ikke er "normalt" at mannen driter i kona, huset og ungen når man er syk. Det er ikke for å "skryte", men for å vise at det faktisk finnes menn som stiller opp, og at hun ikke trenger å finne seg i ansvarsfraskrivelsen til den fjotten hun har i hus. Hun må rett og slett stå opp for seg selv og stille krav. Han trenger å høre at dette ikke er riktig på noe vis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå