Gå til innhold

Aldri farget håret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri farget håret. Har en litt ubestemmelig hårfarge, verken lys eller mørk, er vel mellom blond med mange forskjellige lysebrune farger. Har nå funnet et grått hår! I en alder av 26år:( har alltid sagt jeg skal farge håret når jeg får grått hår. Har hatt lyst til det, men har vært så fornøyd med den naturlige hårfargen min. Har hår til rett under skuldrene.

Skal gå til frisør. Vil prøve å farge det både mørkere for å se om jeg liker det og å farge det lyst blond. Hvis jeg tenker jeg skal prøve disse to stilene på et år, burde jeg først prøve lys og neste gang mørk eller omvendt?

Noen tips? Hva skal jeg si til frisøren for å få det fint? Husker med skrekk og gru jeg for noen år siden sa til frisøren at jeg ville gradere hårer, jeg mente bare å klippe det opp litt så det falt fint, men fikk skikkelig trappeklipp.

Anonym poster: 6e4fb3ae38a2166dcc294754b4f8b8fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du prøve både lyst og mørkt bør du definitivt ta lyst først. Jo mørkere håret er jo vanskeligere å få lyst. Og da blir det også mer slitt..

Skrevet

Først lys ja. Er vanskelig å få en fin lys farge etter du har farget det mørkt.

Hvis du egentlig er fornøyd med fargen du har ville jeg kanskje prøvd striper først. Så blir det ikke så veldig annerledes.

Skrevet

Hvordan fungerer striper da? Skjuler det også grått hår? Og farger man bare litt av håret da? Jeg ser bare ett men det er sikkert flere.

Fler tips?

Er det dumt å bytte mellom mørk og lys? Har bare aldri farget før så synes det virker så spennende å bli helt "ny" ;)

Anonym poster: 6e4fb3ae38a2166dcc294754b4f8b8fc

Skrevet

I begynnelsen pleier de fleste å nappe ut grå hår, mens det ennå bare er et par av dem.

Du trenger ikke farge håret riktig ennå...

Jo yngre du er når du begynner, jo større risiko er det for å utvikle intoleranse senere.

Det er når du er 40-50-60 at du virkelig vil trenge å farge håret.

Etter hvert vil det jo bli umulig å nappe ut alle de grå hårene, men det ser du selv.

Anonym poster: 146601e64c3725b12e25c105781161b8

Skrevet

Jeg ville valgt striper. Både lyse og mørke ganske nærme din egen farge. Da ser det naturlig ut, det dekker grå hår og du trenger bare gjøre det 2-3 ganger i året. Farger du må du gjøre det hver 6-8 uke for å unngå ettervekst

Skrevet

Jeg er 28 og har også grå hår (mørkebrunt resten). Jeg har ikke planer om å begynne å farge hele håret ennå, da skal MYE være grått først. Jeg pleier å nappe de ut med pinsett, får mamma til å hjelpe meg.

Anonym poster: 565f186176366b1fb93f0c436e5bf1ae

Skrevet

Ta massemasse lyse striper. Blir sikkert kjempe fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...