Gå til innhold

trenger råd.. ang jobb : )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb i januar. 100% stilling på vikarseneteret på et av landets sykehus. ET års vikariat. Trives godt i jobben og jobber rundt på 4 ulike avdelinger. Slitsomt til tider, men veldig lærerikt.

Fikk tlf fra sjefen igår om at 1 av avdelingene jeg er på gjerne ville ha meg der i 6 mnd fast i et vikariat. Jeg får da permisjon fra vikarsenterstillingen . PÅ denne avdelingen hvor jeg kan få 6 mnd vikariat kan jeg velge mellom 75 og 100% stilling, men der må jeg gå nattevaktshelg hver 12,uke. Dette har jeg sluppet på vikarsenteret.

Fordelen med å bare være på en avdeling er jo å blitt godt kjent med både fagområde og kollegaer.....ulempen er at det er 2 flere nattevakter på 12 uker, og jeg HATER NATTEVAKTER : ))

På vikarsenteret er det også mye lettere å bytte vakter, helger , få ferieønsker innfridd osv .

Sjefen min mente jeg burde takke ja fordi det er ansettelsesstopp på sykehuset nå og ved å takke ja fårjeg et ben innenfor en avdeling. Santidig håpet de at jeg kom tilbake til vikarsenter etter dette vikariatet...

Er egentlif fristende å jobbe 75% også for 100% turnus er mye med 3 barn hjemme! Nå hadde jeg en sa akkurat og prøver nå å bli gravid igjen så fordelen med å gå 100% er jo absolutt stor i og med da blir permisjonspengene mere : ))

Hva ville dere gjort jenter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På 6 mndr vil det jo bare bli 4 nattevakter på deg, og det bør jo være levelig selv om du ikke liker dem. Jeg hadde gått for stillingen jeg :)

Hadde valgt 75%, men det er meg, da jeg hadde foretrukket mer tid hjemme med barna enn mer penger. Men det er jo opp til deg selv og din familie hvordan dere vil gjøre akkuratt det :)

Skrevet

Jeg jobber 77% og det er helt ypperlig, da har jeg noen dager med ekstra fri i uka hvor jeg kan ha tid til meg selv og noen ganger er sønnen min henne, og med de nattevaktene så blir det litt ekstra penger, så det går nok opp i opp :) Jeg hadde gjort det, siden det bare er hver 12. Uke. Jeg jobber kun netter... Kn bli slitsomt i lengden, men det går greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...