Gå til innhold

Kjøre 57 mil med treåring alene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer til å ta omtrent 10 timer tenker jeg, med stopper. Vi bør vel starte så tidlig som mulig,Helst i 7 tiden tenker jeg.

Jeg er alene med snuppa, så vi kjører alene. Hva kan være lurt å ha med av mat som er enkelt å spise, Noen spesielle leker, musikk?

Hvor ofte må vi stoppe å hvor lenge per stopp? Vet jo hvordan det fungerer med baby i bilstol, men treåringen sitter jo nesten helt rett i stolen sin. Trenger gode råd og andres erfaringer! :)

Anonym poster: a6b243147934bf8df480664abf2a4f2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville i allefall hatt en dvdspiller i bilen, det er fin underholdning. Og matpakke er jo godt å ha, en med brødskiver og en med fruktbiter. Kjeks og potetskruer er fin snacks :)

Skrevet

Jeg tenker med en gang at jeg ville kjørt om natten? Forutsatt at dunorker det selv om kan få litt avlastning når du kommer fremslik at du kan hvile deg selv.

Om du eks starter 4, så kan du være fremme til to om det tar ti timer. Da trenger du bare ta hensyn til lillemor frem til hun sovner.

Skjønner dog om du ikke syns det er greit, vet at mange sliter med "nattjobbing".

Støtter forslaget om dvdspiller.

Skrevet

Så lenge lillemor ikke blir bilsyk er jo dvdspiller bra. :-D

Skrevet

Jeg tenker med en gang at jeg ville kjørt om natten? Forutsatt at dunorker det selv om kan få litt avlastning når du kommer fremslik at du kan hvile deg selv.

Om du eks starter 4, så kan du være fremme til to om det tar ti timer. Da trenger du bare ta hensyn til lillemor frem til hun sovner.

Skjønner dog om du ikke syns det er greit, vet at mange sliter med "nattjobbing".

Støtter forslaget om dvdspiller.

Jeg tør ikke å kjøre om natta, er mye elg på veiene og jeg har ikke så gode langlys på bilen :S Best å kjøre når det er lyst, ihvertfall den strekningen. Har en gang tidligere kræsjet med elg der, midt i ødemarka. Heldigvis var ikke snuppa født enda!

Men takk for gode tips, skal dra å kjøpe en dvd-spiller straks. Det hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt :)

hi

Anonym poster: a6b243147934bf8df480664abf2a4f2c

Skrevet

Jeg vill stoppet hver 2-3. time. Gjerne ved en lekeplass e.l. så barnet får beveget seg litt. Bør vel ha pause 10-30 minutt kanskje? En lenger pause når dere skal spise. Ta med masse leker og legg lett tilgjengelig i baksetet. Heng sånn oppbevarings/beskyttelses-greie på setet foran, så kan hun ha leker der. CDer med favorittmusikken, og lydbøker kanskje? Jeg ville kjørt så snart det ble lyst om morgen. Da sover hun kanskje de første timene også.

Ellers ville jeg vurdert å overnatte på veien. Jeg hadde aldri orket å kjøre så langt i ett strekk alene.

Skrevet

Har kjørt den distansen mange ganger alene med min nå femåring.

DVD-spiller har vært uaktuelt pga bilsyke.

Masse god musikk, lydbøker, noen biler/leker i en sånn man henger på setet foran. Drikke lett tilgjengelig.

Vi har pleid å stoppe ca annenhver time, om han har sovnet har jeg bare kjørt på (innafor grensa altså!) for å komme frem raskeest mulig og heller stoppa når han har våkna :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg kjørte 60 mil med en 2-åring i fjor sommer. Brukte ca.9 timer, hadde greit med stopp, gode nistepakker, nok drikke, leker og bøker. Gikk greit, men hun var rimelig vrang når vi skulle kjøre hele veien tilbake igjen. Da var det nok bilkjøring ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...