Gå til innhold

far med sinnemestringsproblemer og barnefordeling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gå fra min voldelige mann. Jeg er nå i stålsettingsfasen og forbereder meg på det ene og det andre. Jeg gruer meg til megling og evt rettssak. Han kommer til å ville ha henne halve tiden. Hun er fire år. Jeg ser på han som psykisk ustabil og vil ikke at han skal ha henne mer enn litt innimellom. Han jobber i tillegg veldig mye.

Hjelper det å si på fvk at han slår mor eller er voldelig på andre måter når han er sint? Burde jeg anmelde det også, mtp rettsak? Han har blitt anmeldt for vold mot sin tidligere samboer også. For et brødhue jeg er som ikke forstod:(

Anonym poster: 4aed75d5d1e0e3d792e286ff74604416

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har gjort det med deg så burde du da melde om det, siden han helt sikkert kommer til å kjempe om dattera deres. Siden han er voldelig så ville jeg da prøvd å la han heller få se henne noen få ganger med noen til stede for å være på den sikre siden.

Skrevet

Du burde selvfølgelig anmelde det, men vold mot mor vil ikke nødvendigvis bety veldig begrenset samvær med barn. Med mindre barnet har bevitnet volden eller selv er utsatt for den.

Det er klart aktuelt å si på FVK også, men de har ingen beslutningsmyndighet der.

Anonym poster: 187802d21621984c4f44f3eb35ed4446

Skrevet

Du er nødt til å ha bevis.

Neste gang han er voldelig anmelder du, det må bli tatt bilder av blåmerker o.l.

Ta vare på evt truende tekstmeldinger og slike ting.

Det er vanskelig å gå på politistasjonen i dag og anmelde noe han gjorde forrige måned, for så å gå på familievernkontoret og bestille time til mekling fordi du vil gå fra han. I en evt rettsak vil han da si at du bare fant opp det du anmeldte han for for å forhindre samvær...

At han har en anmeldelse på seg fra før er bra, da kan man se tendensen.

Anonym poster: 5f5b85405634d3d61f2fa9339c4cf968

Skrevet

Du er nødt til å ha bevis.

Neste gang han er voldelig anmelder du, det må bli tatt bilder av blåmerker o.l.

Ta vare på evt truende tekstmeldinger og slike ting.

Det er vanskelig å gå på politistasjonen i dag og anmelde noe han gjorde forrige måned, for så å gå på familievernkontoret og bestille time til mekling fordi du vil gå fra han. I en evt rettsak vil han da si at du bare fant opp det du anmeldte han for for å forhindre samvær...

At han har en anmeldelse på seg fra før er bra, da kan man se tendensen.

Anonym poster: 5f5b85405634d3d61f2fa9339c4cf968

Jeg har ingen merker. De er i sjela og ellers bare som vondt/ømt. Hun har sett det et par ganger, men det er ett år siden. Jeg burde kanskje snakke med politiet ..

Anonym poster: 4aed75d5d1e0e3d792e286ff74604416

Skrevet

Selv om far ble dømt for vold mot meg fikk han alikevel samværsrett med vår datter. Det er fordi han aldri har lagt en hånd på henne. Han fikk annenhver helg. Det er åtte år siden nå og vet at han aldri har slått henne, eller gjort noe vondt mot henne, men vet at han slår sin nye kone. Han har to nye barn med henne, men han rører ikke barna.

Men jeg får ikke nektet han samvær på grunnlag av dommen han fikk mot meg. Den er sonet ferdig og de ser ikke han på som noe fare for barnet.

Jeg gikk fra barnefar da jeg var gravid, da hadde han banket meg tre ganger. En av gangene skjedde etter en fest og jeg hadde vitner. Hadde det ikke vært for det så hadde han nok aldri blitt dømt.

Anonym poster: dd02fb586d02a7042b3610c18f63f30a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...