Søskendrøm<3 Skrevet 21. mars 2013 #1 Skrevet 21. mars 2013 Gutten min er over 3 mnd, og jeg fullammer, hver andre time dag og natt... Nå er jeg sliten, og skal begynne å gi MME på kvelden. Noen som har gode råd i starten?
Snellamedto Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 Kok vann og avkjøl til det er ca. 40 grader og hell det på en termos, så har du hele dagen. Kok evt vann og avkjøl i kjøleskap for å bland ut hvis det blir for varmt. Vi var nødt å gi mme helt fra starten, og investerte i et digitalt termometer for å sjekke temp uten å hele tida måtte stikke fingern nedi vannet. Veldig, veldig kjekt... Ellers så anbefaler jeg å ha ferdigoppmålt mengde mme-pulver på doseringsboks, så er det bare å mikse flaska i en fei. På tur hvor du kun trenger å ha med ett måltid, ta med ferdigoppmålt pulver på urinprøveglass (haha, ja men de er faktisk innmari praktiske) og en mindre termos med riktig temperert vann. Det kan også i starten være lurt å notere hva gutten drikker til hvert måltid, så får du en viss oversikt.
Søskendrøm<3 Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2013 Takk for svar:-) Hvor mye bør jeg gi i starten? Det blir jo en overgang for magen hans...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #4 Skrevet 21. mars 2013 Hvis du har nok melk, skjønner jeg ikke hvorfor du skal over på flaske. Etter 3-4 mnd bedrer alt seg og ammingen blir mer rutinepreget. Går du over til flaske, går melkeproduksjonen ned og etter kort tid er du flaskemamma på heltid. Vil du det? Anonym poster: 70aafe0dd3788478e1d162ce63223b00
Caprica Skrevet 21. mars 2013 #5 Skrevet 21. mars 2013 Hvis du har nok melk, skjønner jeg ikke hvorfor du skal over på flaske. Etter 3-4 mnd bedrer alt seg og ammingen blir mer rutinepreget. Går du over til flaske, går melkeproduksjonen ned og etter kort tid er du flaskemamma på heltid. Vil du det? Anonym poster: 70aafe0dd3788478e1d162ce63223b00 Annenhver time døgnet rundt tyder vel egentlig på at hun ikke har nok melk og at produksjonen ikke øker nok til at barnet blir såpass mett at han/hun klarer litt lengre mellom måltidene
Ikkesåallerværst Skrevet 21. mars 2013 #6 Skrevet 21. mars 2013 Hvis du har nok melk, skjønner jeg ikke hvorfor du skal over på flaske. Etter 3-4 mnd bedrer alt seg og ammingen blir mer rutinepreget. Går du over til flaske, går melkeproduksjonen ned og etter kort tid er du flaskemamma på heltid. Vil du det? Anonym poster: 70aafe0dd3788478e1d162ce63223b00 Hun spurte vel strengt tatt ikke om hva du tenker om at hun gir mme på flaske? Gi en på dagen først, om hun ikke har fått før, tilfelle hun reagerer med magevondt. Etter det, kan du jo feks gi en etter du har ammet siste for kvelden? Man må bare prøve seg frem, egentlig. Jeg ammet foresten min annenhver time på dagen og hver time på natten fem til han var åtte måneder. Da endelig tok han mmevpå tutekopp.. Så det er ikke alltid det går seg til.
Caprica Skrevet 21. mars 2013 #7 Skrevet 21. mars 2013 Hvis du har nok melk, skjønner jeg ikke hvorfor du skal over på flaske. Etter 3-4 mnd bedrer alt seg og ammingen blir mer rutinepreget. Går du over til flaske, går melkeproduksjonen ned og etter kort tid er du flaskemamma på heltid. Vil du det? Anonym poster: 70aafe0dd3788478e1d162ce63223b00 Hun spurte vel strengt tatt ikke om hva du tenker om at hun gir mme på flaske? Gi en på dagen først, om hun ikke har fått før, tilfelle hun reagerer med magevondt. Etter det, kan du jo feks gi en etter du har ammet siste for kvelden? Man må bare prøve seg frem, egentlig. Jeg ammet foresten min annenhver time på dagen og hver time på natten fem til han var åtte måneder. Da endelig tok han mmevpå tutekopp.. Så det er ikke alltid det går seg til. Huff, du må ha vært helt utslitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå