Gå til innhold

venninne besøk og syke barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en venninne som har såå lyst å komme på besøk i dag, har sagt til henne at det passer dårlig akkurat nå pga sykt barn i hus.

hun bare spør hva som feiler, sier til henne at hun har høy feber, hoste og forkjølet..da går det jo greit da, eneste jeg er redd for er omgangsyke....

blir så oppgitt, hun har ikke barn selv og forstår garantert ikke hvor slitsomt det er med syke unger på 4 døgnet....

siste jeg har i tankene akkurat nå er å sitte lenge oppe å mase med en venninne...det får jaggu vente til barnet mitt er friskt igjen...

er jeg en dårlig venninne???

Anonym poster: 6147d002b1ca2037c6e430f1c4f5dcb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er helt greit. Jeg har det på samme måte. Men jeg sier også hvorfor det ikke passer - nemlig at jeg er sliten etter flere dager med sykt barn, (dårlig søvn osv.) Da skjønner hun kanskje litt bedre..

Anonym poster: a79295be8c24154a3e629555649e0ff4

Skrevet

Helt greit å si fra, men bruk fler ord og forklar hvorfor om hun ikke forstår.

Skrevet

Venner som ikke har barn forstår ikke slikt. Du er overhodet ingen dårlig venninne da vhis du sier nei. Hun må bare godta det, forstår hun ikke det så er hun ingen god venninne.

Skrevet

Du får bare svare "Tror vi får ha det til gode. Jeg er veldig sliten etter minimalt med søvn. Må hente meg inn litt først, så er jeg klar for besøk igjen :-)"

Når hun ikke har barn, så er det faktisk ikke en selvfølge at hun kan lese mellom linjene ;-)

Skrevet

Jeg har to barn og hadde heller ikke skjønt problemet uten mer forklaring. Jeg hadde tenkt at da blir det ekstra koselig for deg om jeg kommer og gjerne har med meg noe slik at du ikke hadde trengt å styre noe før jeg kom. Jeg hadde sagt at jeg skal love å ikke se etter om huset er vasket og tenkt at du trenger litt avkobling fra syke barn. Hvis hun er som meg vil hun altså trenge litt mer forklaring for ikke å bli for skuffet.

Skrevet

Hun tror sikkert at du sier det ikke passer pga sykt barn for smitten sin del, så greit å påpeke at det er andre årsaker til at det ikke passer også, som blir nevnt her. For min del, selv om jeg ikke hadde hatt barn, så hadde jeg ikke kommet til å mase mer om noen sa det ikke passet. Men folk er jo forskjellige...

Anonym poster: 1d13e250ab548ac8d2fc13f488eafa8c

Skrevet

Jeg har tre barn og blir egentlig veldig glad for besøk og litt voksenkontakt etter å ha vært hjemme med syke barn.Så jeg hadde vel egentlig heller ikke skjønt problemet....

Du får forklare at det ikke er sykdommen til ungene som gjør at du ikke ønsekr besøk, men heller underskuddet på søvn!

Skrevet

Tja, jeg har 4 barn og ingenting ville vært mer kjærkomment enn besøk på ettermiddag/kveld etter å ha vært hjemme med sykt barn i flere dager! Hadde vært ganske utsultet på skravling med en annen voksen jeg da! Men nå har vi hatt så mye søvntrøbbel med våre barn at jeg sikkert er blitt over snittet vant med å klare meg på lite søvn, så tenker ikke over at det skulle være noe hinder. Har de siste 12 årene i lange perioder bare fått 4-6 timer med oppstykket søvn, og man kan jo ikke skru av det sosiale livet sitt fordi om. Så jeg hadde nok også trengt en forklaring av deg. Selv om jeg har barn selv ;) Vi er alle ulike, og kan ikke forvente at alle forstår hvordan man selv føler det dersom man ikke sier noe. Du må gjerne avslå, men venninnen din fortjener en forklaring synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...