Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #1 Skrevet 21. mars 2013 Var på 8 ukers kontroll på hs i dag tidlig, 08:30. Siden det var kaldt ville jeg ha ull på ham og hadde tatt på en heldress/pysj i tynn ull fra janus samt ullfleecedress oppå der igjen. Tenkte også det var praktisk ved av/påkledning siden jeg slipper å dra noe over hodet for det liker han absolutt ikke:) Men så bemerker altså helsesøster at han er i pysj fortsatt og spør om det er vanlig hos oss og hvordan rutiner vi har! Ble litt satt ut jeg:) Er det veldig rart å la en liten baby ha på en slik dress på dagtid?! Anonym poster: ea4e0727f158f23c0344eeda05367e0c
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 ville ikke selv tatt på ungen min pysj på kontroll. de reagerer veldig på slikt. Anonym poster: d1d0998270fa56c4063db4eff4403bf1
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #3 Skrevet 21. mars 2013 Syns da ikke det. Min kan fint bruke pysj/hel drakt hele dagen.Bruker som regel det hele tiden siden det er det enkleste Min er seks måneder og vi har gode rutiner i heimen Anonym poster: 50566789ca1c12633799abee87235856
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #4 Skrevet 21. mars 2013 Jeg synes ikke det var noe rart å kle ham slik. Syns det var helsesøsteren som var rar som reagerte på det. Anonym poster: ea7749b1c9a5fbff098ab77a4fd108ed
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #5 Skrevet 21. mars 2013 Jeg skiller også på nattøy og dagtøy til ungene, men i din situasjon hadde jeg da overhodet ikke latt meg vippe av pinnen heller. Skjønner ikke hvorfor dere har en sånn frykt/respekt for helsesøster... De skal selvfølgelig følge opp alle nybakte mammaer og se til at babyen har det bra, de stiller litt spørsmål om noen gjør ting annerledes men har du et svar på hvorfor du gjorde det akkurat sånn er det da ikke noe problem. Jeg hadde bare sagt at siden det var så kaldt var det praktisk med en hel dress i ull i dag, at det egentlig er en pysj er jo ikke så farlig bare ungen har det behagelig og varmt i vogna. Anonym poster: 2c14641a1d0946fb2fad75550d7957c6
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #6 Skrevet 21. mars 2013 ville ikke selv tatt på ungen min pysj på kontroll. de reagerer veldig på slikt. Anonym poster: d1d0998270fa56c4063db4eff4403bf1 Ja skjønner det, men tenker du på en tynn ulldress i merinoull som pysj? hi Anonym poster: ea4e0727f158f23c0344eeda05367e0c
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #7 Skrevet 21. mars 2013 Og jeg hadde selvfølgelig skiftet på ham idag:) Hjemme bruker vi stort sett vanlig bomullspysj. Tenker i grunn ikke på en sånn ulldress som pysj jeg.. hi Anonym poster: ea4e0727f158f23c0344eeda05367e0c
Salomine Skrevet 21. mars 2013 #8 Skrevet 21. mars 2013 bruker det hele tiden jeg. enkelt og greit . ungen liker det og vi slipper at bekledningen blir delt på midten slik det gjør med bukse og genser.men bruker ikke den samme på dag og natt da. har heldresser som er beregnet til dag men bruker like godt en som er beregnet til pyjama på dag.
Von Hertelhofen Skrevet 21. mars 2013 #9 Skrevet 21. mars 2013 Hun ville kanskje forsikre seg om at ungen hadde fått morgenstell osv. Det er jo jobben deres å forsikre seg om at baby har det bra. Men når det er sagt så henger hs seg litt opp i tulleting. Om min unge har på seg pysj eller supermannuniform til kontroll skal de egentlig drite i. Moren bestemmer
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #10 Skrevet 21. mars 2013 Ved helsekontroll nytter helsesøser høve til å sjekke forhold i heimen rundt barnet. Om du sier at du bruker pysjen fordi den er i ull når det er kaldt og ungen ikke liker å dra klær over hodet er alt greit. Om du derimot hadde fortalt at ungen går i pysj til fire om ettermiddagen kunne helsesøster snakket litt med deg om rutiner og hygiene. Da hadde du kanskje trengt litt veiledning på det feltet? Når du har ditt på det tørre er det ingen grunn til å bli paranoid. Husk at helestasjon møter alle slags mennesker, det er greit at de har antennene ute når folk er innom der. Anonym poster: 693ce6c911101c180094e649b1a481e5
Von Hertelhofen Skrevet 21. mars 2013 #11 Skrevet 21. mars 2013 Ved helsekontroll nytter helsesøser høve til å sjekke forhold i heimen rundt barnet. Om du sier at du bruker pysjen fordi den er i ull når det er kaldt og ungen ikke liker å dra klær over hodet er alt greit. Om du derimot hadde fortalt at ungen går i pysj til fire om ettermiddagen kunne helsesøster snakket litt med deg om rutiner og hygiene. Da hadde du kanskje trengt litt veiledning på det feltet? Når du har ditt på det tørre er det ingen grunn til å bli paranoid. Husk at helestasjon møter alle slags mennesker, det er greit at de har antennene ute når folk er innom der. Anonym poster: 693ce6c911101c180094e649b1a481e5 Nå må jeg bare bryte inn litt her.... Det er nok mange folk på hs som trenger litt veiledning osv. Men hva har pysjamas om dagen med hygiene å gjøre? Altså vi lever i 2013. Menn kan bruke sminke, kvinner går med slips, jenter bruker herreboksere.... Pysjamas om dagen er neppe et "problem"?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #12 Skrevet 21. mars 2013 Det er vel heller hs som var rar. Hvem er det som har sakt at en heldress i tynn merinoull er pysj? Ikke i vårt hus i hvertfall, her kalles det ulldress og brukes på dagen som et koseplagg. Ikke bry deg om hva hs sa, det er ikke opp til henne hva du skal kle på ungen din hver dag. Tror nesten jeg hadde kommet med en kommentar alal; skal jeg ringe deg hver dag å høre om det er greit for deg hva jeg kler på ungen min?... Helsesøster er ikke gud, men skal veilede, og du trenger ikke høre på hva ho sier engang. Jeg har sittet hos både jordmor og helsesøster, nikket og vært enig i det ene og det andre, men så fort jeg er ute av døra gjør og tenker jeg det som er best for meg og mitt barn. Anonym poster: 35752b3dcfc8ebf926f63e8779beecc5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #13 Skrevet 21. mars 2013 Hehe, du skulle svart: "Det er ikke pysj, det er en one-piece i ull" Anonym poster: 2c14641a1d0946fb2fad75550d7957c6
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #14 Skrevet 21. mars 2013 Hehe, du skulle svart: "Det er ikke pysj, det er en one-piece i ull" Anonym poster: 2c14641a1d0946fb2fad75550d7957c6 Haha, den var lur:) Anonym poster: ea4e0727f158f23c0344eeda05367e0c
Puma - sprekker snart! Skrevet 21. mars 2013 #15 Skrevet 21. mars 2013 Haha, jeg må le altså. I så fall har min unge vokst opp i pysj. Ullpysj med flekker og tidvis hullete. Men alltid varm, tørr og med sunn hud. Nå når han er større, skjules den lurvete ulla under litt mer presentable klær.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #16 Skrevet 21. mars 2013 Jeg brukte også mye ullpysj/heldress da minsten var baby. Det er deilig og lettvint. Brukte som du vanligvis bommullspysj på natta... Anonym poster: 000e61acefde3a383bbad48e2f7d4a55
TPK Skrevet 21. mars 2013 #17 Skrevet 21. mars 2013 Jeg synes det er vanskelig å skille hva som er pysj og hva som er "vanlig" heldress for de minste. Jeg har til og med tatt med babyen på cafe i pysjen (som jeg trodde var en helt vanlig dress helt til min mor overbeviste meg, hehe)! Er jo fint at hs reagerer hvis det var tilfelle at babyen gikk i de samme klærne døgnet rundt, men her hadde du jo faktisk en god grunn og tanke bak det da...
Mamma4livet Skrevet 21. mars 2013 #18 Skrevet 21. mars 2013 Jeg må ærlig innrømme at jeg ble litt overrasket over å se en baby i pysj når jeg var på stellerommet på et kjøpesenter før jul. Det indikerer jo selvsagt ikke at baby ikke var stelt på morgenen, men jeg syntes det var rart. Forøvrig er jeg enig i at du hadde en flott forklaring på hvorfor babyen din hadde ullpysj på seg og denne må jo være helt legitim å bruke dersom helsesøster spurte. Jeg brukte også mest hele dresser til min gutt når han var baby. Det er jo veldig behagelig for de.
Gjest Kira bjeffer Skrevet 21. mars 2013 #19 Skrevet 21. mars 2013 Hun ville kanskje forsikre seg om at ungen hadde fått morgenstell osv. Det er jo jobben deres å forsikre seg om at baby har det bra. Men når det er sagt så henger hs seg litt opp i tulleting. Om min unge har på seg pysj eller supermannuniform til kontroll skal de egentlig drite i. Moren bestemmer Jippi, nå vet jeg hva minstemann skal ha på seg på kontrollen på helsestasjonene i dag. Superman, here we go
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #20 Skrevet 21. mars 2013 Skjønner ikke at det skal være et problem at ungen går i pysj om dagen. Kanskje hun lurte på om du ikke hadde skiftet på ham, men det var uansett en litt rar ting å si fra helsesøster... Hvis pysj om dagen er et velferdsproblem har ikke babyen min hatt det noe bra, særlig ikke når mannen hadde pappaperm Han ser ikke forskjell på pysj og sparkebukser, og har kledd ungen i mange rare kleskombinasjoner - men så lenge ungen er passe varm og blir skiftet på ofte nok ser jeg ikke problemet. Anonym poster: 0c03acf96b174b071b6f134db2405232
Gjest sussie77 Skrevet 21. mars 2013 #21 Skrevet 21. mars 2013 Da er det jo bare å si at det ikke er en pysj På flere av ull pysjene jeg har kjøpt så så står det at det er pysj/kosedress eller pysj/heldress. Nå har jeg kun brukt de som pysj om natten da, men er jo ikke noe problem å bruke de på dagen. Noe annet om man har på barnet noe som er en veldig typisk pysj.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #22 Skrevet 21. mars 2013 Jeg for min del skjønner ikke hvorfor det har noe å si om babyen ble skiftet på om morgenen eller ikke jeg da. Da min var baby skitnet han ikke ut klær på en natt eller en dag. Nå brukte vi ikke de samme klærne på han hele døgnet, men kunne fint bruke det samme i to dager hvis det ikke var noen uhell, og jeg ser ikke helt forskjellen. De helt små skitner seg jo ikke til... Anonym poster: 4f97834b0dfeb309fa21288a9912ccb3
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #23 Skrevet 21. mars 2013 Det er jo ikke pysj! Noen helsesøstre bryr seg med mye rart! Anonym poster: 176e23bf2eda606428a61f692d739ec3
Rediken Skrevet 21. mars 2013 #24 Skrevet 21. mars 2013 Jeg bruker disse heldressene i ull som undertøy på datteren min jeg, aldri tenkt på de som pysj. Håper virkelig ikke de ansatte i barnehagen tror jeg sender henne i nattklær..?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #25 Skrevet 21. mars 2013 Ville nok heller ikke trodd at en heldress i ull var en pjamas. Er nok helsesøster og andre som ikke er helt oppdatert på babymote. Anonym poster: aba8487250d0b57e555a1ab1f48569d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå