Gå til innhold

Skal til advokat idag og gruer meg litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til advokat for å snakke om hvordan jeg nå skal gå frem mot barnefar, etter å ha hatt ett rent helvete siden barnet ble født.

Men jeg er så utrolig dårlig på å forklare meg, så ser for meg at det kommer til å bli mange pinlige øyeblikk.

Noen som har vært til advokat før? Tar de seg tiden til å skjønne hva en egentlig vil fram til eller lager de seg bare bilde av saken og trekker en konklusjon ut fra hva de tror en mener?

Anonym poster: 7e7f512257f9b640d96f8fe39326dc1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd begge deler. Men det går sikkert bedre enn du tror når du først er der og har kommet igang. Er du missfornøyd kan du kanskje bytte advokat

Skrevet

Advokaten er interessert i å hjelpe deg, så her er det bare å legge alle kortene på bordet slik at han/hun kan komme med best mulig råd til deg i din situasjon. Fortell hvordan ting forholder seg på godt og vondt. Ikke legg lokk på det hvis du har gjort noe dumt heller, for slikt har en tendens til å komme opp veldig ubeleilig seinere.

Å snakke med advokaten går helt sikkert bra, og du er på vei til å gjøre det som skal til for å løse opp i problemene - masse lykke til!

Anonym poster: 2f3d64fbcc075a57030f389940060ae6

Skrevet

Tusen takk :)

Skrevet

Jeg er advokatfullmektig og jobber med denne typen saker.

Jeg er veldig opptatt av at klient forteller historien sin grundig så jeg forstår situasjonen. Hvis klient har problemer med å fortelle stiller jeg en del spørsmål underveis for å få de på gli.

Men ved første møtet er det ikke nødvendig å ha all informasjon. Du må vite hva du ønsker å oppnå - hvilken løsning du ser for deg at du og banefar har fremover vedr. foreldreansvar, fast bosted og samvær. Du blir også spurt om hvordan dere har praktisert ting til nå. Det er dette som er det viktigste innholdet i advokatens første brev til motpart. Etterhvert som saken tar til og man nærmer seg rettsak, vil jeg gjerne ha mer detaljinfo og vite mest mulig så jeg kan møte evt utsagn fra motpart i retten uten å måtte konferere med klient hele tiden.

Lykke til!

Anonym poster: 472a4754d391c010d58ab0132407ec72

Skrevet

Jeg er advokatfullmektig og jobber med denne typen saker.

Jeg er veldig opptatt av at klient forteller historien sin grundig så jeg forstår situasjonen. Hvis klient har problemer med å fortelle stiller jeg en del spørsmål underveis for å få de på gli.

Men ved første møtet er det ikke nødvendig å ha all informasjon. Du må vite hva du ønsker å oppnå - hvilken løsning du ser for deg at du og banefar har fremover vedr. foreldreansvar, fast bosted og samvær. Du blir også spurt om hvordan dere har praktisert ting til nå. Det er dette som er det viktigste innholdet i advokatens første brev til motpart. Etterhvert som saken tar til og man nærmer seg rettsak, vil jeg gjerne ha mer detaljinfo og vite mest mulig så jeg kan møte evt utsagn fra motpart i retten uten å måtte konferere med klient hele tiden.

Lykke til!

Anonym poster: 472a4754d391c010d58ab0132407ec72

Takk for et bra svar :) har aldri vært til advokat før, men håper det ordner seg nå og at ting blir lettere etterhvert. Vet det blir nok beintøft en stund fremover men vi kan ikke ha det sånn som det er nå med hensyn til barnets beste.

Skrevet

Lag deg en liste med stikkord og ting du vil snakke om. Fort gjort å glemme mye du ville si.

Jeg var hos advokat for første gang for noen uker siden, gruet meg skikkelig men det gikk veldig bra.

Anonym poster: 113ecac47ef5b1d13e8754385966bd38

Skrevet

Bare pass på og være ærlig med advokaten din, for det er flaut hvis det kommer frem bevis som du ikke har vært ærlig om.

Eksen min tabbet seg ut i retten da alle bevisene kom for dagen, trakk advokaten seg da han ikke kunne jobbe med en som bare løy.

Anonym poster: 5d6d8edeec6036d04fb08431bec651b3

Skrevet

Jeg kommer selvfølgelig til å legge alle kort på bordet. Har kommet med stygge utsagn jeg å i kampens hete, men ikke i nærheten av hans.

Hadde aldri trodd jeg skulle bli en av de som måtte få hjelp av advokat men ser virkelig ingen annen utvei lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...