Gå til innhold

Ok damer! Nå er det faen i meg bra!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feita trenger hjelp!!! Om jeg spiser 1600 kcal om dagen og går 60 minutter i moderat tempo, vil jeg gå ned? 96 kg veier jeg :( Og er hele 162 lav :((

Og før du skyter meg for min udugelighet så må jeg nesten forsvare meg med at jeg har vært syk og nærmest sengeliggende i 2 år på medisiner med fedme som bivirkning. Nå er jeg i ferd med å bli bedre :D JIPPI!!!!

Anonym poster: c264ad29bfb51aa91cce1c5d65296223

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du er kjempeflink og tipper du vil gå ned noe med dette, forutsatt at du er virkelig streng med kaloriene og at du får opp pusten når du går tur.

Etterhvert bør du øke intensiteten på treningen og også kanskje redusere kalriinntaket litt (jeg ligger på 1300, men er egentlig ikke overvektig, skal bare ned i bikiniformen. Går da ned ca 1/2 - 1 kilo i uken).

Og 1 times aktivitet hver dag er flott!

Stå på!

Anonym poster: e17c0ea7dbc6bcf1f613b2cbb4997493

Skrevet

Jeg spiser rundt 1000 kcal og trenger va 30 minutter hver dag. Går ned et par kg i uken. Jeg tror dette vil gå fint, men du må tenke på om du kommer til å sprekke en lørdagskveld eller noe som vil øke kaloriinntaket ditt veldig. Ønsker du å kunne kose deg på lørdag kan det være lurt å redusere inntaket i hverdagen gjennomsnittlig.

Flinka!

Anonym poster: 4112e109334b44140006ef868a5e6bf9

Skrevet

Tusen takk! Så 1300 er bedre altså? Da går vi for det :) Har drevet å lagt til nøtter for å få opp callori inntaket. Ikke særlig glad i det engang :D Økt treningsmengden håper jeg kommer bare kroppen nå orker holde seg oppreist! :D Hi

Anonym poster: dd1d36a0c64acd1e2aad3c2a89dc1ddf

Skrevet

1300 er for lite for ei som veier 96 kg. hokd deg til 1600 du. du vil garantert gå ned. stå på :-D spiser du for lite vil kroppen din spare på fettet fordi du reduserer fettforbrenningen.

Skrevet

Vektklubben anbefaler jeg :-)

Skrevet

når man svømmer merker man ikke tyngden på sin egen kropp. anbefales. jeg er feit, ettter to barn har jeg 20 kg for mye. begynt å svømme og får brukt hele kroppen. merker ikke tyngden på min kropp når jeg svømmer. deilig.

jeg spiser normal kost.

Anonym poster: 429953c280e717c754acf8b3e77a5597

Skrevet

når man svømmer merker man ikke tyngden på sin egen kropp. anbefales. jeg er feit, ettter to barn har jeg 20 kg for mye. begynt å svømme og får brukt hele kroppen. merker ikke tyngden på min kropp når jeg svømmer. deilig.

jeg spiser normal kost.

Anonym poster: 429953c280e717c754acf8b3e77a5597

Går du greit nedover? Hvor ofte svømmer du?

Skrevet

1300 er for lite for ei som veier 96 kg. hokd deg til 1600 du. du vil garantert gå ned. stå på :-D spiser du for lite vil kroppen din spare på fettet fordi du reduserer fettforbrenningen.

Mener du det? Det er her jeg alltid blir forvirra! Hi

Skrevet

Kanskje kroppen trenger en "rens"?

Jeg var syk - sengeliggende 8 mnd i strekk + til og fra to år. Mye sterke medisiner. Ingenting virket til å hjelpe da jeg begynte å mosjonere litt. Følte meg tung og slapp.

Så ble jeg tipset om å forsøke en detox kur, følte meg utrolig lett og energisk etterpå. Gikk også ned en del i vekt etter dette. Kan hende kroppen din ikke klarer å kvitte seg med avfallet etter medisinene på egenhånd?

Ellers, bare fortsett å mosjoner og spis sunt :)

Anonym poster: 99a3f1e44513a5dfada345d35562ae58

Skrevet

Du kan regne ut hvor mye kaloriere du forbruker pr. dag, og legge deg under dette.

Jeg er 1,69 høy og veide 70 kg. Ville gå ned ved hjelp av Grete Roede kurs. Og har har ligget på 1400 kaloriere pr. dag og går ned 0,5 - 1 kg pr. uke.

Jeg lå på 1300, men det ble for lite.

De fleste ligger på 1600 pr. dag så enig at det virker mer riktig for deg.

Ligger du lavere vil du gå fortere ned, men også større sjans for å gå sulten og gå på en sprekk.

Ved å legge seg litt høyere tar det lenger tid å gå ned, men man kan også kose seg litt underveis. Tror det er viktig for å klare å gjennomføre over tid.

Anonym poster: 8210885dd44d971d7a67b39ed8c8d3ba

Skrevet

Jeg er 162 høy og var 96kilo. Jeg har gått ned til 87 nå. Ligger på ca 1800 kcal for dag (bruker vg vektklubb). Trener 3-4 ganger i uken,blanding av styrke og kondisjon. Har holdt på siden oktober. Mine erfaringer fra tidligere er at om jeg har et for lavt kcal inntak og går for raskt ned i vekt så klarer jeg ikke holde motivasjonen oppe og kiloene kommer raskt tilbake. Denne gangen er jeg ikke på slankern, men har lagt om livstilen slik at jeg kan klare å leve slik resten av livet. Jeg ble anbefalt å gjøre det slik av legen min. Synes det funker kjempebra og jeg kan gå ned i vekt,men leve/spise normalt likevel bare i mindre porsjoner. Så mitt råd til deg er å prøve å finne et kcal nivå som du klarer å leve med lenge uten at det blir et slit.Ikke tenk så mye på tallet på vekten, heller på cm og helse. Som min lege sa til meg, du har brukt noen år på å få den vekten du har nå. Da er det ikke realistisk å forvente at den vekten skal forsvinne på 3mnd å holde seg borte. Både kroppen og ikke minst hodet skal venne seg til at man ikke trenger stoooore mengder mat eller søtsaker/snacks hvær dag. Og ikke minst man må komme i så gode rutiner med trening at det ikke er et slit mer, men noe man gleder seg til.

Anonym poster: 9f58adfceff33a12d64f8ba304ecb35d

Skrevet

så bra at du tar tak, bare pass på å ikke sette urealistiske krav til deg selv! de få som klarer å holde seg til et strengt trenings/kostholdsregime er oftest i et miljø med likesinnede og har dermed oppbacking hele veien slik at det blir en normal for dem. for oss dødelige er det resultater og mestringsfølelse som holder motivasjonen oppe, men det tar tid! vektklubb eller personlig trener er vel å anbefale på det varmeste da det er lettere om man ikke er alene om det=)

masse lykke til, men husk om du går for hardt ut er det lettere å mislykkes..=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...