Gå til innhold

Far stiller ikke opp pga vekten sin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er så tragisk som det. Vi har vært sammen i flere år og har flere barn sammen som deltar i forskjellige aktiviteter.

Far er overvektig og syns det er flaut å være "han feite faren". Derfor faller alt på meg....kamper, treninger, oppvisninger, skoleforestillinger, 17 mai, karneval, bursdagsfeiringer hjemme, vennebesøk. Jeg har sagt flere ganger at dette går ikke og at noe må endres her....jeg blir sliten og ikke minst ungene syns det er trist at pappa ikke stiller opp. Han greier ikke gå ned i vekt og nekter operasjon. Jeg er jo glad i han og vil at vi skal være sammen.

Tips?

Anonym poster: 556b76aba2e2a66f863806864c5d4978

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med Legen om muligheter for hjelp til å gå ned i vekt?

Anonym poster: ec2a1187f18daa13212c23e0cf9946ae

Skrevet

Får jo litt vondt av mannne din også, da. Har ingen råd, annet enn at han bare er nødt til å kaste seg ut i det og ikke bry seg om hva han tror andre tenker.

Og som hun andre her sier, få hjelp, f.eks. av fastlegen, til å legge om livsstilen og gå ned i vekt. dette er noe hele familien bør være samen om.

Anonym poster: fc6e7ca851030f9b6b20475219fde1e3

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så trist. Jeg er ogsåovervektig og kan forstå han litt, men det er barna hans! Er han virkelig så stor? At dette er til hinder for han?

Skrevet

Hvorfor greier han ikke å gå ned i vekt? Har han en stoffskiftesykdom eller er det viljen han har vondt i? Tenker at barna burde være mer enn nok motivasjon for ham. Han går jo glipp av en viktig del av hele oppveksten deres.

Anonym poster: 005ebf9d81eed928a03bb900fadbf343

Skrevet

han hørtes bortskjemt ut. Det å gjøre noe med vekta går for de fleste faktisk på viljen, det er hard jobbing for å gå ned, men om han er glad i deg, barna og seg selv bør han virkelig gjøre en stor innsats for å få det til. Evt psykologhjelp. Er mange som ikke klarer å slutte å spise pga psykiske årsaker. En ting er sikkert. Han kan ikke få lov til å bruke dette som grunn. Han kan fint gå av en kilo i uka. Tenk, det blir jo fort noen kilo det.. 26 kg pr halvår. Om han ikke er villig til å gjøre noe med vekta får han fint stille opp for deg og barna og bare være han kjukke pappaen.

Hva med å gå til familierådgivning? Der vil de nok råde han til å ta en del valg. Kanskje han kan søkes til eks Nimi, som er en instituasjon der man er for å gå ned i vekt.

Anonym poster: fc8b6b3397f4adf46c7f6faec5e5eb5b

Skrevet

Dette er jo bare trist.. han trenger nok en motivator utenom deg, som kan hjelpe han å se hva han går glipp av. Send han til (og bli gjerne med du og hvis han vil) familievernkontor eller psykolog etc... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...