Billle Skrevet 21. mars 2013 #1 Skrevet 21. mars 2013 Snuppa har begynt å tulle på natta. Hun legger seg helt fint på kvelden! Utrolig flink faktisk! MEN når det kommer til å faktisk såve på natten er hun verre! Natt for 3 dager siden; stod opp kl 4! Og nektet å legge seg i senger før kl 5. Da såv hun i 15-20 min. Og stod opp får dagen. Natt for 2 dager siden: stod opp kl 6(hysterisk). Og hun legger seg 7-halv 8. Så å stå opp kl 6 er for tidlig! Særlig når hun legger seg halv 8. Inatt våknet hun kl 2. Hun stod i sengen da jeg kom inn på rommet, og "klikket"/ bli helt hysterisk da jeg prøvde å legge henne ned(som mange andre netter) Tok henne med i stua, siden jeg ikke vil ha henne i voksensenga. Og hun var så trøtt at hun sovnet på meg, men våknet fort igjen. Og fortsatte med våkne-såvne-våkne-såvne. Til slutt måtte jeg bare legge henne i trilla. Var selv så trøtt at jeg nesten ikke klarte å holde øynene. Men da tenkte jeg at hun skulle såve lenge, men neeeida, opp kl 5!! Hva i all verden skal jeg gjøre? Er alene i ukedagene, er hjemme med henne på dagen, og jobber på kvelden. Kan da faktisk ikke ha så mye nattevåk. Hun er forresten 15 mnd gammel. Og har vært kjempeflink til nå me soving på natta. Hun såver fra 1 og 1/2 til 2 timer fra 11 på formiddagen. Våknet av seg selv da, enda hun garantert har søvnmangel! Råd, tips ideer, erfaringer??
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 Jeg synes hun legger seg for sent. Prøv å legge henne tidligere, det er alltid rådet fra søvnekspert Karin Naphaug også. Vår gutt på 20 mnd legger seg 18.30.
Billle Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2013 Har prøvd det før. Og hun la seg 18.30. Men hun sover i gjennomsnittet rundt 11 timer om natten. Og jeg er faktisk så egoistisk at jeg ikke vil eller klarer å stå opp grytidlig. Derfor prøvde vi å legge henne litt og litt senere. Synes 7-halv 8 er helt greit. Siden hun ikke går i barnehage enda. Og fram til søvnproblemene våre nå for tiden, sov hun til 7 tiden. Bare skjønner ikke hva som har gått galt nå..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #4 Skrevet 21. mars 2013 Syns ikke dette høres så uvanlig ut. De aller fleste er gjennom en slik fase en eller annen gang. Som oftest er det for mye søvn på dagen som er årsak til tull på natta. Anonym poster: 8787bda59866ea60ff2a5f26a9d110a1
Billle Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2013 Måtte legge henne kl 9 idag, siden hun var så trøtt! Men hun såv kun 1 time! Skjønner ingen ting jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå