Gå til innhold

Er pisslei hele svangerskapet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syt og klag sier jeg bare! Lei mage som er i veien, maserier hver dag, nedpress, sopp som ikke går vekk uansett hva man gjør, bekkenløsning, søvnløse netter, kløe absolutt overalt, halsbrann og kvalme. Har 2 uker til termin og vet at barnet er ganske stort allerede. Fikk sistemann 2 uker før, men med min "flaks" kommer jeg sikkert til å gå 14 dager over. Å gå sånn opptil 1 måned til er en tanke som får meg til å hyle :S Argh!

Anonym poster: 6ebfa894f6130491a8725e2b62da6aa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har all min sympati, jeg har ikke i nærheten like mye plager og jeg sliter med innspurten.

Skrevet

Syt og klag sier jeg bare! Lei mage som er i veien, maserier hver dag, nedpress, sopp som ikke går vekk uansett hva man gjør, bekkenløsning, søvnløse netter, kløe absolutt overalt, halsbrann og kvalme. Har 2 uker til termin og vet at barnet er ganske stort allerede. Fikk sistemann 2 uker før, men med min "flaks" kommer jeg sikkert til å gå 14 dager over. Å gå sånn opptil 1 måned til er en tanke som får meg til å hyle :S Argh!

Okei...hilsen en som ønsker seg en i magen.. :(

Anonym poster: 534c1edbf8b5be425dbd2c788f1c7704

Skrevet

Jeg har vært begge plassene anonym! Er uansett like forbanna lei av å vente på at den lille en ønsker over alt på jord skal komme ut!

Barnet er ikke mindre ønsket bare fordi en er sliten å lei på slutten.

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1363849142' post='145174843]

Okei...hilsen en som ønsker seg en i magen.. sad.png

Jeg har vært begge plassene anonym! Er uansett like forbanna lei av å vente på at den lille en ønsker over alt på jord skal komme ut!

Syns kanskje det er å ta i litt.. men. :(

Skrevet

Jeg har Vært lei siden uke 15, og har enda 16 uker igjen. Gi meg styrke!

Anonym poster: 9a17fc488f6de55e88d88b66dc0b95e7

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1363849142' post='145174843]

Okei...hilsen en som ønsker seg en i magen.. sad.png

Syns kanskje det er å ta i litt.. men. :(

Det har du all rett til å føle, men ikke til å dømme andre for følelsene andre har. Jeg kan uten problem sympatisere hvor vondt det er å vente på baby, har selv kjempet i over 4 år for min snart to barn.

Jeg håper du en dag får gleden av å oppleve spark i magen og følelsen av å ville få ut den babyen så du får møte den :)

Skrevet

Selv om man klager og jeg skal love deg det kan være både psykisk og fysisk tungt å gå gravid, så betyr ikke det at man ikke setter pris på det man har der.

Jeg har hatt et enormt trøblete sv.skap med store plager som blødninger, smerter osv pluss at jeg mistet første babyen i SA før denne spiren endelig satt og når man går på do og ser masse blod når man er gravid så er det utrolig psykisk tøft. Når jeg klaget på at det var tungt og at jeg gleder meg til den dagen jeg er ferdig med graviditeyen og endelig sitter med babyen i armene fikk jeg beskjed av ei som sliter med å bli gravid at jeg var en typisk, utakknemlig gravid som ikke klarte å sette seg inn i at det finnes faktisk folk som ikke får gleden av å gå gravid.

Jeg skjønner det er tungt for dere som ikke får til å bli gravide, men vær så snill ikke rakk ned på de som er gravide. Ofte så forteller ikke gravide om alle plagene sine og skal man da få slengt i trynet at man ikke skal klage, men være takknemlig er ikke det mye koslig.

Anonym poster: 089390abc8fe14ad52dc5ff82e09741d

Skrevet

Må si at det er typisk DiB. Man kan ikke klage på noe uten at det kommer folk med andre problemer som synes innlegget er fornærmende mot dem, og at de har det så mye verre. Jeg føler med dem som ikke klarer å bli gravid, men ser ikke helt sammenhengen mellom det og det å ha plager i svangerskapet.

HI

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Må si at det er typisk DiB. Man kan ikke klage på noe uten at det kommer folk med andre problemer som synes innlegget er fornærmende mot dem, og at de har det så mye verre. Jeg føler med dem som ikke klarer å bli gravid, men ser ikke helt sammenhengen mellom det og det å ha plager i svangerskapet.

HI

Helt enig. SelvOm du kanskje har brukket foten en gang så må jeg få si at det gjør vondt å forstue den... :)

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Vet du at jeg tror det er naturens måte å gjøre så vi ser frem til fødselen istede for å grue oss når det nærmer seg :)

Det blir så tungt og plagsomt at man blåser i "litt" fødselsmerter, for det går tross alt over og i andre enden venter verdens beste belønning :)

Lykke til i innspurten, husk at for hver dag er du nærmere å få hilse på gullet ditt.

Skrevet

Vet du, jeg synes ikke synd på deg så veldig mye iallefall. Når en kun fokuserer på hva som er dritt med å gå gravid og hvilke plager en har er det mye innstilling også. Det går over alt dette, det er bare midlertidig. Fokuser på hvilken vidunderlig tilstand du er i, du bærer på et lite menneske som snart skal få hilse på verdens beste mamma! Jeg hadde alt det der over og litt til. Ikke en dag valgte jeg å fokusere på hvor jeg hadde vondt eller søvnmangel eller noe. Jeg nøt heller å kjenne livstegn fra nurket og visste at ventetiden snart er over. Det er ikke ofte en går gravid, og jeg lover deg,den følelsen kommer du til å savne når du ikke skal ha flere barn. Nyt den siste tiden med barn i magen, og ta vare på deg selv.

Anonym poster: acf86f2ac8740918e16ce05c09941ea0

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Vet du, jeg synes ikke synd på deg så veldig mye iallefall. Når en kun fokuserer på hva som er dritt med å gå gravid og hvilke plager en har er det mye innstilling også. Det går over alt dette, det er bare midlertidig. Fokuser på hvilken vidunderlig tilstand du er i, du bærer på et lite menneske som snart skal få hilse på verdens beste mamma! Jeg hadde alt det der over og litt til. Ikke en dag valgte jeg å fokusere på hvor jeg hadde vondt eller søvnmangel eller noe. Jeg nøt heller å kjenne livstegn fra nurket og visste at ventetiden snart er over. Det er ikke ofte en går gravid, og jeg lover deg,den følelsen kommer du til å savne når du ikke skal ha flere barn. Nyt den siste tiden med barn i magen, og ta vare på deg selv.

Blæh!

Etter fire svangerskap skal jeg love deg at jeg ikke har savnet å gå gravid et eneste lite sekund!

For noen hjelper det ikke å fokusere positivt - det som hjelper er å syte og klage litt ;) Alle vet jo at det går over, men noen ganger er ikke det trøst nok.

Skrevet

"Det er ikke hvordan du har det, det er hvordab du tar det" er tidenes mest ufyselige og bedrevitende holdning. Sammen med "jeg hadde det like ille, sikkert mye verre, og jeg taklet det mye bedre enn deg, ergo er du en sutrete pyse" er den dynamitt :P

Forstår hvordan du har det HI! jeg har heldigvis ikke så mye plager som deg, men jeg klarer jaggu å klage både nå og da likevel, skammelige saker ;) håper du slipper å gå over tiden og at alt snart blir ren fryd og gammen :)

Skrevet

Sitter med mye av de samme tankene som deg, HI! Hare "bare" 11 uker igjen og er dritt lei! Store bekkenplager som gjør at å bøye seg er umulig, kynnere som flere ganger har vært til en bekymring for både jordmor og føden fordi de er så regelmessige at de har trudd jeg har hatt rier, jeg sover som bare det, men har igjengjeld ingen energi til å gjøre noe hjemme (må bare sove mere..), kommer meg sjeldent ut av huset og når jeg først kommer meg ut så er det for en times tid, da må jeg hjemme igjen for å sove! Og ikke minst, ømme og såre ribbein etter timevis med ribbeintortur av den lille!

Kvalme har jeg også enda, og kan nesten ikke ligge i samme seng som gubben engang (han dynkes nemlig ned i en deo som jeg for tiden syns lukter som himmelen!). Er klar for fødsel for å si det sånn! Er helt ok å komme om iallefall 7 uker. :P

Skrevet

"Det er ikke hvordan du har det, det er hvordab du tar det" er tidenes mest ufyselige og bedrevitende holdning. Sammen med "jeg hadde det like ille, sikkert mye verre, og jeg taklet det mye bedre enn deg, ergo er du en sutrete pyse" er den dynamitt :P

Forstår hvordan du har det HI! jeg har heldigvis ikke så mye plager som deg, men jeg klarer jaggu å klage både nå og da likevel, skammelige saker ;) håper du slipper å gå over tiden og at alt snart blir ren fryd og gammen :)

Helt enig med deg :)

Anonym poster: 089390abc8fe14ad52dc5ff82e09741d

Skrevet

Huff vet akkurat hva du mener HI! Har vært drittlei et par uker nå, men nå ser det heldigvis ut som om det skjer noe:-)

5 dager til termin og regelmessige rier hvert 5. Minutt.

Håper bare babyen kommer i dag:-)

Forvent det verste og bli heller overrasket hvis babyen kommer før. Lykke til:-)

Skrevet

Ah, syting i svangerskapet er definitivt lov! Jeg hater å være gravid. Forstår ikke hvordan jeg skal overleve de sju ukene som er igjen. Pluss at går det som sist, er det kanskje ni uker igjen...gud forby at det måtte skje! De siste to månedene har vært overkommelig men nå har kvalmen kommet snikende igjen - og jeg som var sengeliggende med ekstrem kvalme og oppkast hver eneste dag i fire måneder. Det er urettferdig!! Jeg skal visst aldri få nyte et svangerskap, dette blir mitt siste fordi jeg greier ikke gå gjennom dette en gang til.

Jeg skal nok overleve men herregud så sakte tida går!

Anonym poster: 72e418ebcdaf31c3f53bba775ff05e92

Skrevet

blærk....

det er ikke lett å fokusere på noe annet enn smerter og plager når man omtrent ikke kan gå og må ha krykker for å komme seg hele veien inn til doen, bare for å oppdage at rygg og bekken er så vonde at det å tørke seg selv i ræva føles som tortur...

den lille spreller masse, men jeg synes det er utrolig ekkelt! ja, det er tegn på at han har det godt og er frisk og blah blah blah men jeg får fortsatt alien assosiasjoner og synes det gjør vondt i og med at han ikke virker serlig innstillt på å legge seg til med hodet nedover når sideleie er såååå mye kulere!

jeg har høyt blodrtykk så legene snakker om innleggelse og medisinering og jeg må stadig til kontroll for å passe på at han vokser og får næring. dette i kombinasjon med småblødninger gir konstant frykt for at noe skal gå tragisk galt, til og med nå i siste innspurt...

de eneste gledene jeg har er at jeg ikke vet hva halsbrann eller kynnere kjennes ut som (dette er min andre graviditet)

nei takke meg til å bli ferdig snart slik at den delen JEG gleder meg til kan begynne!!!!!!!!!!!

Anonym poster: 800dadb2a27f5dd62e4f5f32d6157405

Skrevet

... Skulle gitt hva som helst for de plagene det jeg !

Anonym poster: 7cc229bef4f1163c786e5310f226390d

Skrevet

Ha ha! Det må være det morsomste jeg har lest i dag. Du høres ut som en av de derre nymotens "tenk deg frisk" bøkene fra USA hvor du kan bli frisk fra alskens sykdommer, inkludert kreft bare du er positiv!

Anonym poster: 5c05f073dfbcbb416ec7d82cc2ee38d7

Skrevet

Du har min fulle sympati, HI. Har nettopp født selv. Dette var mitt tredje barn, og etter et svangerskap som var "a walk in the park", fikk jeg meg en på trynet denne siste gangen. Blødninger og alle følelsene som følger med, redselen for at det skal gå galt og håpet om at det skal gå bra samtidig, kvalme og ekstremt lite energi i ni måneder i tillegg til det psykiske. Kan trygt si at det er noe av det verste jeg har gått gjennom. I svangerskapet før var jeg bare litt kvalm i starten og så trøtt at jeg kanskje måtte ta meg en liten lur så gikk det over. Da kunne jeg lett gått på overtid uten å klage. Men skal love deg at jeg klagde mer enn en gang i dette siste svangerskapet. Fødte heldigvis en uke før termin, for vet ikke hvor lenge jeg hadde orket å leve på den måten. Og for sikkerhets skyld ble jeg syk med infeksjon i livmoren rett etter fødselen, bare for å gjøre det enkelt for meg. Vi har lov å klage. Håper du får tiden til å gå fort fram til fødselen, og at du glemmer svangerskapet like fort som jeg gjorde.

Anonym poster: 1f66dc4fb272265d9baa50e2ec0f79e0

Skrevet

Unødvendig!

Ja jeg skjønner det kan være sårt om du ikke kan bli gravid, men det ER lov å klage når man er høygravid!

Det er blytunge og det meste er et slit. Bøye seg, reise seg, snu seg i senga, gå, sove... Halsbrann, hovne føtter, vonde kynnere, nedpress, saftige spark på blæra så du nesten går i bakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...