Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Vi har vakthunder som vokter huset og eiendommen. De er aldeles ikke farlige dyr, men med en gang det kommer fremmede på tomta setter de igang. De er heller ikke spesielt begeistret for ene nabokjærringa pga hun hyler å bærer seg nesten bare hun ser dem.. Altså hun står å vræler først pga de "følger" på den andre siden av gjerdet, de er stille helt til hun setter igang å vræle.. Nå har kjærringa funnet ut at dette er livsfarlige dyr som er til stor fare for barnet vårt - noe de ikke er. Hun fortalte nå at hun skal melde oss til barnevernet pga at hun mener bikkjene kommer til å spise opp ungen vår. Hundene er inngjerdet på tomta vår og så lenge man ikke går inn på eiendomen eller vræler til hundene er de stille. Så altså ikke hunder som plager naboene..? Vil barnevernet ta dette for god fisk? Ser bare for meg barnevernet kjører inn på tomta mens bikkjene setter alarm... Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Alle meldinger skal undersøkes. Så skal det etter en undersøkelse bestemmes om det skal opprettes sak. Så om det kommer ne bekymringsmelding på dere så blir meldingen ikke bare kastet i søpla. Man pliker å undersøke alle meldinger som kommer inn. Anonym poster: db1fcda68e3c620aaa17e27fc0a7b952
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 Nei, slapp helt av. Anonym poster: 59926f7075310156334876160aaccc68
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 Et spm utenom temaet; men hvorfor har dere brukt for vakthunder? Bv undersøker nok saken, men henlegger den dersom det du sier er sant. Anonym poster: 27e3e08076d1b1794c997b1a47d4cb6a
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 tipper de kommer til å fokusere mer på om ungene er alene med hundene (uten tilsyn) enn på om hundene bjeffer.... Anonym poster: abd60763d8c18f875634e5d1a6570ae0
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 Et spm utenom temaet; men hvorfor har dere brukt for vakthunder? Bv undersøker nok saken, men henlegger den dersom det du sier er sant. Anonym poster: 27e3e08076d1b1794c997b1a47d4cb6a Er en trygghet for meg når mannen er borte på reiser. HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #7 Skrevet 20. mars 2013 tipper de kommer til å fokusere mer på om ungene er alene med hundene (uten tilsyn) enn på om hundene bjeffer.... Anonym poster: abd60763d8c18f875634e5d1a6570ae0 Hun er jo ikke alene med dem det ville jo vært galskap. De er godt oppdratt å har aldri vist noen truende oppførsel rundt oss i familien og jeg vil påstå at vi har god kustus på dem.. Men hvordan kan BV vite om hun er alene med dem eller ikke?? HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #8 Skrevet 20. mars 2013 Vi har vakthunder som vokter huset og eiendommen. De er aldeles ikke farlige dyr, men med en gang det kommer fremmede på tomta setter de igang. De er heller ikke spesielt begeistret for ene nabokjærringa pga hun hyler å bærer seg nesten bare hun ser dem.. Altså hun står å vræler først pga de "følger" på den andre siden av gjerdet, de er stille helt til hun setter igang å vræle.. Nå har kjærringa funnet ut at dette er livsfarlige dyr som er til stor fare for barnet vårt - noe de ikke er. Hun fortalte nå at hun skal melde oss til barnevernet pga at hun mener bikkjene kommer til å spise opp ungen vår. Hundene er inngjerdet på tomta vår og så lenge man ikke går inn på eiendomen eller vræler til hundene er de stille. Så altså ikke hunder som plager naboene..? Vil barnevernet ta dette for god fisk? Ser bare for meg barnevernet kjører inn på tomta mens bikkjene setter alarm... Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Syns det høres utrolig merkelig ut med vakthunder. Jeg er oppvokst med schæfer, mine foreldre drev med avl/utstilling og jeg har selv 2 schæfere nå. Har også barn, og det er ikke aktuelt med dyr i huset som bjeffer på alle som kommer på tomta. Hva når barnet blir større og barn kommer i hagen deres? Når barna har besøk og foreldre kommer og henter og hundene går amok? Og om du er så husredd at du må ha vakthunder når mannen din er borte er det kanskje du kan jobbe litt med? At hundene ikke er farlige er egentlig irrelevant. Dere har et hundehold som faktisk kan sette sosiale begrensninger for barnet deres. Barnevernet må nok undersøke slike meldinger. Om det skjer så mye er vel heller tvilsomt, men kanksje de har noen råd/tips til dere. Anonym poster: bcf2131095243078e9293818f1864c5a
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #9 Skrevet 20. mars 2013 tipper de kommer til å fokusere mer på om ungene er alene med hundene (uten tilsyn) enn på om hundene bjeffer.... Anonym poster: abd60763d8c18f875634e5d1a6570ae0 Hun er jo ikke alene med dem det ville jo vært galskap. De er godt oppdratt å har aldri vist noen truende oppførsel rundt oss i familien og jeg vil påstå at vi har god kustus på dem.. Men hvordan kan BV vite om hun er alene med dem eller ikke?? HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Er hun gammel nok kan de spørre henne. De kan snakke med familie/naboer osv. Anonym poster: bcf2131095243078e9293818f1864c5a
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 20. mars 2013 #10 Skrevet 20. mars 2013 Jeg aner ikke hvordan det funker i praksis, men skulle det bli noen sak ut av dette kan jeg se for meg at de kommer på besøk for å observere samspillet mellom hundene og barna, ser om du har kontroll på dem (både hunder og barn?) osv... ???
Tante Gustava Skrevet 20. mars 2013 #11 Skrevet 20. mars 2013 Antagelig vil ikke barnevernet ha noe å utsette på dette så lenge det du sier er sant, og det ikke er andre bekymringsfullt forhold rundt barnet. Når det er sagt høres du ut som naboen fra helvete. Hvis jeg hadde en nabo som hadde vaktbikkjer som reagerte slik på fremmede mennesker så hadde jeg klikka. At hun "bærer" seg når hun ser hundene kan jo bety mange ting, kanskje hun er redd hunder? Regner med at de reagerer på henne uten at hun kommer inn på tomta deres, og da skjønner jeg veldig godt at hun blir mildt sagt forbanna. Mulig dere burde finne en litt mer "normal" tilnærming på din redsel for å være hjemme alene, som andre sier over her vil slikt hundehold antagelig lage begrensinger for din datters fremtidige sosiale liv.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #12 Skrevet 20. mars 2013 Vi har vakthunder som vokter huset og eiendommen. De er aldeles ikke farlige dyr, men med en gang det kommer fremmede på tomta setter de igang. De er heller ikke spesielt begeistret for ene nabokjærringa pga hun hyler å bærer seg nesten bare hun ser dem.. Altså hun står å vræler først pga de "følger" på den andre siden av gjerdet, de er stille helt til hun setter igang å vræle.. Nå har kjærringa funnet ut at dette er livsfarlige dyr som er til stor fare for barnet vårt - noe de ikke er. Hun fortalte nå at hun skal melde oss til barnevernet pga at hun mener bikkjene kommer til å spise opp ungen vår. Hundene er inngjerdet på tomta vår og så lenge man ikke går inn på eiendomen eller vræler til hundene er de stille. Så altså ikke hunder som plager naboene..? Vil barnevernet ta dette for god fisk? Ser bare for meg barnevernet kjører inn på tomta mens bikkjene setter alarm... Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Syns det høres utrolig merkelig ut med vakthunder. Jeg er oppvokst med schæfer, mine foreldre drev med avl/utstilling og jeg har selv 2 schæfere nå. Har også barn, og det er ikke aktuelt med dyr i huset som bjeffer på alle som kommer på tomta. Hva når barnet blir større og barn kommer i hagen deres? Når barna har besøk og foreldre kommer og henter og hundene går amok? Og om du er så husredd at du må ha vakthunder når mannen din er borte er det kanskje du kan jobbe litt med? At hundene ikke er farlige er egentlig irrelevant. Dere har et hundehold som faktisk kan sette sosiale begrensninger for barnet deres. Barnevernet må nok undersøke slike meldinger. Om det skjer så mye er vel heller tvilsomt, men kanksje de har noen råd/tips til dere. Anonym poster: bcf2131095243078e9293818f1864c5a For det første går de ikke amok, med en gang jeg hører bjeff og jeg åpner døra er de stille - dette er hunder som er godt oppdratt. De er ikke agressive - bjeffer for å varsle at det er kommet folk og thats it og folk som spaserer utenfor bjeffer de ikke på. Får ungen eller vi besøk setter vi enten hundene inn eller ute alt etter hva besøket føler seg komfortable med, hvis besøket synes det er greit er hundene med oss. Selv du må da vell sette hundene i et annet rom eller ut hvis ungene dine får besøk ? HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #13 Skrevet 20. mars 2013 Hvis det er hunder a'la Rotweiler, Dobbermann og en del rader med "bull" i navnet så hadde jeg og tenkt mitt. Hva som er vitsen med å ha slike dyr til vakt. Anonym poster: e6d4afce314b91f777e8748f25917d62
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #14 Skrevet 20. mars 2013 Vi har vakthunder som vokter huset og eiendommen. De er aldeles ikke farlige dyr, men med en gang det kommer fremmede på tomta setter de igang. De er heller ikke spesielt begeistret for ene nabokjærringa pga hun hyler å bærer seg nesten bare hun ser dem.. Altså hun står å vræler først pga de "følger" på den andre siden av gjerdet, de er stille helt til hun setter igang å vræle.. Nå har kjærringa funnet ut at dette er livsfarlige dyr som er til stor fare for barnet vårt - noe de ikke er. Hun fortalte nå at hun skal melde oss til barnevernet pga at hun mener bikkjene kommer til å spise opp ungen vår. Hundene er inngjerdet på tomta vår og så lenge man ikke går inn på eiendomen eller vræler til hundene er de stille. Så altså ikke hunder som plager naboene..? Vil barnevernet ta dette for god fisk? Ser bare for meg barnevernet kjører inn på tomta mens bikkjene setter alarm... Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Syns det høres utrolig merkelig ut med vakthunder. Jeg er oppvokst med schæfer, mine foreldre drev med avl/utstilling og jeg har selv 2 schæfere nå. Har også barn, og det er ikke aktuelt med dyr i huset som bjeffer på alle som kommer på tomta. Hva når barnet blir større og barn kommer i hagen deres? Når barna har besøk og foreldre kommer og henter og hundene går amok? Og om du er så husredd at du må ha vakthunder når mannen din er borte er det kanskje du kan jobbe litt med? At hundene ikke er farlige er egentlig irrelevant. Dere har et hundehold som faktisk kan sette sosiale begrensninger for barnet deres. Barnevernet må nok undersøke slike meldinger. Om det skjer så mye er vel heller tvilsomt, men kanksje de har noen råd/tips til dere. Anonym poster: bcf2131095243078e9293818f1864c5a For det første går de ikke amok, med en gang jeg hører bjeff og jeg åpner døra er de stille - dette er hunder som er godt oppdratt. De er ikke agressive - bjeffer for å varsle at det er kommet folk og thats it og folk som spaserer utenfor bjeffer de ikke på. Får ungen eller vi besøk setter vi enten hundene inn eller ute alt etter hva besøket føler seg komfortable med, hvis besøket synes det er greit er hundene med oss. Selv du må da vell sette hundene i et annet rom eller ut hvis ungene dine får besøk ? HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Her blir alle venner av barna introdusert for hundene og etter det oppholder hundene seg sammen med oss voksne. De har egne plasser, og der får barna- både boende og besøkende, beskjed om å la barna være i fred. Hundene mine trener jeg på høyt nivå så de får veldig mye mental stimuli og er derfor rolige skapninger;) "Hundene er inngjerdet på tomta vår og så lenge man ikke går inn på eiendomen eller vræler til hundene er de stille. Så altså ikke hunder som plager naboene..?" Jo, vil absolutt påstå de plager naboen. Det er jo det som er hele grunnen til problemet ditt!! Anonym poster: bcf2131095243078e9293818f1864c5a
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #15 Skrevet 20. mars 2013 Vi har vakthunder som vokter huset og eiendommen. De er aldeles ikke farlige dyr, men med en gang det kommer fremmede på tomta setter de igang. De er heller ikke spesielt begeistret for ene nabokjærringa pga hun hyler å bærer seg nesten bare hun ser dem.. Altså hun står å vræler først pga de "følger" på den andre siden av gjerdet, de er stille helt til hun setter igang å vræle.. Nå har kjærringa funnet ut at dette er livsfarlige dyr som er til stor fare for barnet vårt - noe de ikke er. Hun fortalte nå at hun skal melde oss til barnevernet pga at hun mener bikkjene kommer til å spise opp ungen vår. Hundene er inngjerdet på tomta vår og så lenge man ikke går inn på eiendomen eller vræler til hundene er de stille. Så altså ikke hunder som plager naboene..? Vil barnevernet ta dette for god fisk? Ser bare for meg barnevernet kjører inn på tomta mens bikkjene setter alarm... Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Syns det høres utrolig merkelig ut med vakthunder. Jeg er oppvokst med schæfer, mine foreldre drev med avl/utstilling og jeg har selv 2 schæfere nå. Har også barn, og det er ikke aktuelt med dyr i huset som bjeffer på alle som kommer på tomta. Hva når barnet blir større og barn kommer i hagen deres? Når barna har besøk og foreldre kommer og henter og hundene går amok? Og om du er så husredd at du må ha vakthunder når mannen din er borte er det kanskje du kan jobbe litt med? At hundene ikke er farlige er egentlig irrelevant. Dere har et hundehold som faktisk kan sette sosiale begrensninger for barnet deres. Barnevernet må nok undersøke slike meldinger. Om det skjer så mye er vel heller tvilsomt, men kanksje de har noen råd/tips til dere. Anonym poster: bcf2131095243078e9293818f1864c5a For det første går de ikke amok, med en gang jeg hører bjeff og jeg åpner døra er de stille - dette er hunder som er godt oppdratt. De er ikke agressive - bjeffer for å varsle at det er kommet folk og thats it og folk som spaserer utenfor bjeffer de ikke på. Får ungen eller vi besøk setter vi enten hundene inn eller ute alt etter hva besøket føler seg komfortable med, hvis besøket synes det er greit er hundene med oss. Selv du må da vell sette hundene i et annet rom eller ut hvis ungene dine får besøk ? HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Her blir alle venner av barna introdusert for hundene og etter det oppholder hundene seg sammen med oss voksne. De har egne plasser, og der får barna- både boende og besøkende, beskjed om å la barna være i fred. Hundene mine trener jeg på høyt nivå så de får veldig mye mental stimuli og er derfor rolige skapninger;) "Hundene er inngjerdet på tomta vår og så lenge man ikke går inn på eiendomen eller vræler til hundene er de stille. Så altså ikke hunder som plager naboene..?" Jo, vil absolutt påstå de plager naboen. Det er jo det som er hele grunnen til problemet ditt!! Anonym poster: bcf2131095243078e9293818f1864c5a Hehe, jeg trener også med hundene. Kjører slede 2-3 mil hver bidige dag med dem så ikke kom med noe at dette er understimulerte hunder. Hundene er rolige å bedagelige - løper ikke ned folk. Så hvis et barn/voksen ikke vil møte hundene dine så presser du barnet/voksne? Her får de som vil hilse på hundene gjøre det og er det noen som er redde og ikke vil hilse på dem får de slippe. De bjeffer på dette ene mennesket som kjefter på dem pga de "følger etter henne" på den andre siden av gjerdet. HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf
Pinnus Skrevet 20. mars 2013 #16 Skrevet 20. mars 2013 Bjeffing og varsling er ikke synonymt med angrepsmaskiner altså. Vår hund bjeffer også når det kommer folk, hvis han hører folk ute på veien, hvis noen ringer på, hvis naboen smeller med døren, noe ramler i gulvet, folk hoier og skriker osv. Dette er en finsk lapphund som blir brukt til å passe reinsdyr og advare mot bjørn og ulv. Siden han er oppvokst i byen vet han ikke hvordan hverken reinsdyr, ulv eller bjørn ser ut stakkars ;-) Da varsler han på andre lyder, som det ligger naturlig i rasen. Siden dette er en hund med skikkelig kosebamse-utseende er det ingen som reagerer og syns bare han er søt. Hadde han derimot sett farlig ut, hadde folk reagert annerledes, selv om hundene i teorien gjør helt det samme.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #17 Skrevet 20. mars 2013 Vi har vakthunder som vokter huset og eiendommen. De er aldeles ikke farlige dyr, men med en gang det kommer fremmede på tomta setter de igang. De er heller ikke spesielt begeistret for ene nabokjærringa pga hun hyler å bærer seg nesten bare hun ser dem.. Altså hun står å vræler først pga de "følger" på den andre siden av gjerdet, de er stille helt til hun setter igang å vræle.. Nå har kjærringa funnet ut at dette er livsfarlige dyr som er til stor fare for barnet vårt - noe de ikke er. Hun fortalte nå at hun skal melde oss til barnevernet pga at hun mener bikkjene kommer til å spise opp ungen vår. Hundene er inngjerdet på tomta vår og så lenge man ikke går inn på eiendomen eller vræler til hundene er de stille. Så altså ikke hunder som plager naboene..? Vil barnevernet ta dette for god fisk? Ser bare for meg barnevernet kjører inn på tomta mens bikkjene setter alarm... Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Syns det høres utrolig merkelig ut med vakthunder. Jeg er oppvokst med schæfer, mine foreldre drev med avl/utstilling og jeg har selv 2 schæfere nå. Har også barn, og det er ikke aktuelt med dyr i huset som bjeffer på alle som kommer på tomta. Hva når barnet blir større og barn kommer i hagen deres? Når barna har besøk og foreldre kommer og henter og hundene går amok? Og om du er så husredd at du må ha vakthunder når mannen din er borte er det kanskje du kan jobbe litt med? At hundene ikke er farlige er egentlig irrelevant. Dere har et hundehold som faktisk kan sette sosiale begrensninger for barnet deres. Barnevernet må nok undersøke slike meldinger. Om det skjer så mye er vel heller tvilsomt, men kanksje de har noen råd/tips til dere. Anonym poster: bcf2131095243078e9293818f1864c5a For det første går de ikke amok, med en gang jeg hører bjeff og jeg åpner døra er de stille - dette er hunder som er godt oppdratt. De er ikke agressive - bjeffer for å varsle at det er kommet folk og thats it og folk som spaserer utenfor bjeffer de ikke på. Får ungen eller vi besøk setter vi enten hundene inn eller ute alt etter hva besøket føler seg komfortable med, hvis besøket synes det er greit er hundene med oss. Selv du må da vell sette hundene i et annet rom eller ut hvis ungene dine får besøk ? HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Her blir alle venner av barna introdusert for hundene og etter det oppholder hundene seg sammen med oss voksne. De har egne plasser, og der får barna- både boende og besøkende, beskjed om å la barna være i fred. Hundene mine trener jeg på høyt nivå så de får veldig mye mental stimuli og er derfor rolige skapninger;) "Hundene er inngjerdet på tomta vår og så lenge man ikke går inn på eiendomen eller vræler til hundene er de stille. Så altså ikke hunder som plager naboene..?" Jo, vil absolutt påstå de plager naboen. Det er jo det som er hele grunnen til problemet ditt!! Anonym poster: bcf2131095243078e9293818f1864c5a Hehe, jeg trener også med hundene. Kjører slede 2-3 mil hver bidige dag med dem så ikke kom med noe at dette er understimulerte hunder. Hundene er rolige å bedagelige - løper ikke ned folk. Så hvis et barn/voksen ikke vil møte hundene dine så presser du barnet/voksne? Her får de som vil hilse på hundene gjøre det og er det noen som er redde og ikke vil hilse på dem får de slippe. De bjeffer på dette ene mennesket som kjefter på dem pga de "følger etter henne" på den andre siden av gjerdet. HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Selvfølgelig tvinger jeg ikke folk, men måten en gjør det på har gjort at jeg aldri har opplevd at noen ikke vil møte dem. Ene er redningshund og han har vært i klassen til barna mine, så alle syns det er stas.Uansett handler ikke dette om meg! Du sier først at hundene bjeffer på alle som kommer på tomten din. Du skriver de setter igang, så hvem kunne skjønne at de stoppet med en gang du gir beskjed og at du bestandig gir beskjed med en gang. Videre er det vel bare å dem slutte når de bjeffer på naboen. Siden de er så lydige bjeffer de vel ikke mer da og problemer er løst? Antagelig er naboen livredd, og du bør lære dem og ikke følge etter naboen etter gjerdet. Anonym poster: bcf2131095243078e9293818f1864c5a
Pinnus Skrevet 20. mars 2013 #18 Skrevet 20. mars 2013 Jeg vil påstå at naboen plager hundene. Kan hun ikke bare gå forbi langs gjerdet som andre normale mennesker uten å skrike til dem?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #19 Skrevet 20. mars 2013 Jeg vil påstå at naboen plager hundene. Kan hun ikke bare gå forbi langs gjerdet som andre normale mennesker uten å skrike til dem? Har også lurt på det. En gjeng hunder som bare tripper på siden av gjerdet må da vell være litt koselig? HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #20 Skrevet 20. mars 2013 Jeg vil påstå at naboen plager hundene. Kan hun ikke bare gå forbi langs gjerdet som andre normale mennesker uten å skrike til dem? Har også lurt på det. En gjeng hunder som bare tripper på siden av gjerdet må da vell være litt koselig? HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Du er ironisk nå håper jeg? Jeg har hund selv jeg, men jeg har likevel forståelse for at det faktisk finnes folk som er redd hunder. I så fall er det ikke mye koselig å gå langs et gjerde med en flokk store hunder på andre siden. (Jeg skriver flokk, siden du skrev gjeng. Jeg regner derfor med at du har flere.) Antagelig er hun livredd, og tenker på at faktisk har vært tilfeller der folk har blitt drept av hunder. Var en sak om det i media for noen år siden. Anonym poster: e369a0cd2bc908b886d9e3e44ec7416e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #21 Skrevet 20. mars 2013 Vi har vakthunder som vokter huset og eiendommen. De er aldeles ikke farlige dyr, men med en gang det kommer fremmede på tomta setter de igang. De er heller ikke spesielt begeistret for ene nabokjærringa pga hun hyler å bærer seg nesten bare hun ser dem.. Altså hun står å vræler først pga de "følger" på den andre siden av gjerdet, de er stille helt til hun setter igang å vræle.. Nå har kjærringa funnet ut at dette er livsfarlige dyr som er til stor fare for barnet vårt - noe de ikke er. Hun fortalte nå at hun skal melde oss til barnevernet pga at hun mener bikkjene kommer til å spise opp ungen vår. Hundene er inngjerdet på tomta vår og så lenge man ikke går inn på eiendomen eller vræler til hundene er de stille. Så altså ikke hunder som plager naboene..? Vil barnevernet ta dette for god fisk? Ser bare for meg barnevernet kjører inn på tomta mens bikkjene setter alarm... Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Syns det høres utrolig merkelig ut med vakthunder. Jeg er oppvokst med schæfer, mine foreldre drev med avl/utstilling og jeg har selv 2 schæfere nå. Har også barn, og det er ikke aktuelt med dyr i huset som bjeffer på alle som kommer på tomta. Hva når barnet blir større og barn kommer i hagen deres? Når barna har besøk og foreldre kommer og henter og hundene går amok? Og om du er så husredd at du må ha vakthunder når mannen din er borte er det kanskje du kan jobbe litt med? At hundene ikke er farlige er egentlig irrelevant. Dere har et hundehold som faktisk kan sette sosiale begrensninger for barnet deres. Barnevernet må nok undersøke slike meldinger. Om det skjer så mye er vel heller tvilsomt, men kanksje de har noen råd/tips til dere. Anonym poster: bcf2131095243078e9293818f1864c5a For det første går de ikke amok, med en gang jeg hører bjeff og jeg åpner døra er de stille - dette er hunder som er godt oppdratt. De er ikke agressive - bjeffer for å varsle at det er kommet folk og thats it og folk som spaserer utenfor bjeffer de ikke på. Får ungen eller vi besøk setter vi enten hundene inn eller ute alt etter hva besøket føler seg komfortable med, hvis besøket synes det er greit er hundene med oss. Selv du må da vell sette hundene i et annet rom eller ut hvis ungene dine får besøk ? HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Her blir alle venner av barna introdusert for hundene og etter det oppholder hundene seg sammen med oss voksne. De har egne plasser, og der får barna- både boende og besøkende, beskjed om å la barna være i fred. Hundene mine trener jeg på høyt nivå så de får veldig mye mental stimuli og er derfor rolige skapninger;) "Hundene er inngjerdet på tomta vår og så lenge man ikke går inn på eiendomen eller vræler til hundene er de stille. Så altså ikke hunder som plager naboene..?" Jo, vil absolutt påstå de plager naboen. Det er jo det som er hele grunnen til problemet ditt!! Anonym poster: bcf2131095243078e9293818f1864c5a Hehe, jeg trener også med hundene. Kjører slede 2-3 mil hver bidige dag med dem så ikke kom med noe at dette er understimulerte hunder. Hundene er rolige å bedagelige - løper ikke ned folk. Så hvis et barn/voksen ikke vil møte hundene dine så presser du barnet/voksne? Her får de som vil hilse på hundene gjøre det og er det noen som er redde og ikke vil hilse på dem får de slippe. De bjeffer på dette ene mennesket som kjefter på dem pga de "følger etter henne" på den andre siden av gjerdet. HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Selvfølgelig tvinger jeg ikke folk, men måten en gjør det på har gjort at jeg aldri har opplevd at noen ikke vil møte dem. Ene er redningshund og han har vært i klassen til barna mine, så alle syns det er stas.Uansett handler ikke dette om meg! Du sier først at hundene bjeffer på alle som kommer på tomten din. Du skriver de setter igang, så hvem kunne skjønne at de stoppet med en gang du gir beskjed og at du bestandig gir beskjed med en gang. Videre er det vel bare å dem slutte når de bjeffer på naboen. Siden de er så lydige bjeffer de vel ikke mer da og problemer er løst? Antagelig er naboen livredd, og du bør lære dem og ikke følge etter naboen etter gjerdet. Anonym poster: bcf2131095243078e9293818f1864c5a Beklager det, ble dårlig fortalt ser jeg. Jeg roper jo etter dem uansett om det er pga vræledama eller at det er folk på tomta. Har aldri hørt noe av de andre naboene at bikkjene plager dem. Tror ikke hun er redd ettersom hun har hund selv. Men kan være pga vi har store hunder og at det er noen stykker av dem siden hun reagerer så fælt. HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #22 Skrevet 20. mars 2013 Jeg vil påstå at naboen plager hundene. Kan hun ikke bare gå forbi langs gjerdet som andre normale mennesker uten å skrike til dem? Har også lurt på det. En gjeng hunder som bare tripper på siden av gjerdet må da vell være litt koselig? HI Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf Du er ironisk nå håper jeg? Jeg har hund selv jeg, men jeg har likevel forståelse for at det faktisk finnes folk som er redd hunder. I så fall er det ikke mye koselig å gå langs et gjerde med en flokk store hunder på andre siden. (Jeg skriver flokk, siden du skrev gjeng. Jeg regner derfor med at du har flere.) Antagelig er hun livredd, og tenker på at faktisk har vært tilfeller der folk har blitt drept av hunder. Var en sak om det i media for noen år siden. Anonym poster: e369a0cd2bc908b886d9e3e44ec7416e Kjærringa har selv hund. Anonym poster: b1178f660e3f4e64a91465d9a8b8c7cf
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #23 Skrevet 20. mars 2013 Hadde en (eller flere) hunder "fulgt etter meg" selv på andre siden av et gjerde hadde jeg også blitt redd, uansett hvor høyt gjerdet er eller hvor lydige og snille eieren forteller meg at de er. Jeg kunne sikkert funnet på å sagt "gå bort" til de, og dersom de hadde begynnt å bjeffe da, hadde jeg pissa i buksa mi. Jeg forstår godt at naboen din er redd og reagerer, du må lære hundene dine å ikke plage naboen din, for det er jo det de gjør selvom det ikke er farlig og du ikke ser problemet med at de "følger etter" henne. Men å kontakte bv på bakgrunn av dette er ikke ok fra hennes side Anonym poster: 27e3e08076d1b1794c997b1a47d4cb6a
Pinnus Skrevet 20. mars 2013 #24 Skrevet 20. mars 2013 Å, nå må du faktisk skrive hvilke hunder du har og hvor mange?! Høres ikke ut som hun er redd for hunder. De jeg kjenner som er redd for hunder ville ikke gått langs gjerdet, men på andre siden av veien, lengst bort fra hundene. De vil iallfall aldri funnet på å skrike til dem. Dette høres ut som en skikkelig kjerring som er ute etter å provosere, gitt at hva HI skriver er korrekt.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #25 Skrevet 20. mars 2013 Å, nå må du faktisk skrive hvilke hunder du har og hvor mange?! Høres ikke ut som hun er redd for hunder. De jeg kjenner som er redd for hunder ville ikke gått langs gjerdet, men på andre siden av veien, lengst bort fra hundene. De vil iallfall aldri funnet på å skrike til dem. Dette høres ut som en skikkelig kjerring som er ute etter å provosere, gitt at hva HI skriver er korrekt. Merkelig at det bare er du som har trukket den konklusjonen? Anonym poster: 7b16f40d26f8bd66a6979a81fe0362f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå