Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 jeg er rådvill.. Har etter 1,5 år med samboeren min, endelig klart å kvitte meg med han. Han har et alkoholproblem, rusproblem, og lyver om ALT. Han er jo "gutten i mitt liv" og vært så lett å ta han tilbake. Han er manipulerende og veldig flink til å snakke for seg, så tvinner meg rundt lillefingeren hver gang. Jeg har holdt ut så lenge, rett og slett fordi jeg vil at han skal få sjansen til å forbedre seg, komme ut av dritten sin og få et verdig liv.. Men har skjønt at jeg ikke kan tillate at han drar meg ned på sin vei mot å forandre seg.. Så jeg har endelig tatt mot til meg å kastet han ut.. (Jeg lagde et innlegg om han tidligere, hvis noen husker.. ) Han har vært borte en stund nå, og hatet er sterkere enn kjærligheten. Han har prøvd seg på pratet sitt, men jeg har klart å holde meg. Nå vil jeg bare at han skal holde seg vekk fra livet mitt. Vi har jo en datter på snart 5 mnd, som er hovedgrunnen til at jeg ikke orker mer. Jeg må være 100% mamma for henne, og det klarer jeg ikke hvis jeg er depressiv og sint konstant... Kan nevne at rus og alkohol har vært forbudt i leiligheten her etter jenta kom. Har sagt til han at dette er en pause, og at han må klare å få orden på livet sitt, før vi eventuelt kan tenke på å bo sammen igjen.. Han har skulka jobb siden jeg kastet han ut, og drukket mer eller mindre hver dag.. Rusa seg har han sikkert og.. Så håpet er jo ute.. Nå sitter jeg og mottar ekstremt stygge mail fra han, som jeg sletter før jeg leser. Han har tidligere vært voldelig mot meg, ved 3 anledninger. Han har valgt å dra på fylla, isteden for å komme hjem med MME til datteren sin når det var tomt. ++++++++++++++++++ Mitt spørsmål..(Som noen tipset meg om sist jeg skrev her) burde jeg selv kontakte bv, og forklare situasjonen, slik at de har det i sine papirer?? Eller graver jeg en grav da? Jeg tenker da på fremtiden.. Tviler på at han noen gang kommer til å kreve noe samvær eller omsorg for datteren vår, da han antakelig heller vil feste , men HVIS, han en vakker dag blir nykter og faktisk skjerper livet sitt, vil jeg ikke risikere en stygg rettsak der han faktisk kan vinne.. Har sett stygge tilfeller der omsorg har gått til feil person... Men sånn at jeg "har sagt ifra", på en måte... ? Anonym poster: eb2c788864aad74c6dc71736f485a30f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Det kan du. Det barnevernet eventuelt kan bidra med er råd og støtte til deg. Men i første omgang ville jeg kontaktet politiet og bedt om at han ilegges besøksforbud. Ikke slett e-postene, for all del! Du tar dem med som dokumentasjon på at han er truende. Anonym poster: 23b0005042663aad3af035b1ddae5ce1
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 Vet ikke hva du bør gjøre, men disse stygge mailene bør du spare på. Flytt dem i en egen mappe. Du trenger ikke lese dem, men greit med dokumentasjon hvis han drar deg til retten e.l. Anonym poster: 287966abb1dc3d808599f749159f77fe
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 Truer han deg via mail så ville jeg kontaktet politiet. Barnevernet kan sikkert være bra. Jeg tenker de kan være med å regulere hvor mye ansvar han får ha for barnet. Eller... Vet ikke. Anonym poster: 95a8d5906491fd8843bef3b149136211
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 kontakt BV! de hjelper deg med mange ting.. blandt annet hvordan du skal gå fram for å hindre at han en dag krever samvære med datteren deres. de kan hjelpe deg med rådgivning. de kan hjelpe deg med terapi. når datteren din blir eldre kan de hjelpe deg med avlastning dersom du ønsker det, (prioritering til barnehageplass, f eks) slutt å slette e mailene. lag en mappe som du slenger dem rett inn i uten å lese dem, slik at du kan vise dem til BV... lykke til!!!!!!!!!!!! Anonym poster: 90cfc6c8a082a76db1615618acc0d1a2
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 kontakt BV! de hjelper deg med mange ting.. blandt annet hvordan du skal gå fram for å hindre at han en dag krever samvære med datteren deres. de kan hjelpe deg med rådgivning. de kan hjelpe deg med terapi. når datteren din blir eldre kan de hjelpe deg med avlastning dersom du ønsker det, (prioritering til barnehageplass, f eks) slutt å slette e mailene. lag en mappe som du slenger dem rett inn i uten å lese dem, slik at du kan vise dem til BV... lykke til!!!!!!!!!!!! Anonym poster: 90cfc6c8a082a76db1615618acc0d1a2 Jeg har mange mail jeg har lagret fra før, der det står svart på hvitt at han har slått meg, alkoholmisbruk osv. Drapstrussel også.. I siste mailen nå, stod det : "Jeg skal ta mitt eget liv foran deg, håper det åpner øynene dine, du skal se meg dø, jeg sverger":: Kan jo si at han drikker nå... Men tingene han skriver er så drøye at jeg takler ikke lese.. Men ja, skal arkivere videre... Anonym poster: eb2c788864aad74c6dc71736f485a30f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #7 Skrevet 20. mars 2013 Hvordan gjør jeg det evt? Sender en mail til BV med info? Avtaler et møte? HI Anonym poster: eb2c788864aad74c6dc71736f485a30f
Mamsalotta Skrevet 20. mars 2013 #8 Skrevet 20. mars 2013 Uff. Stakkar deg. Godt du sikrer deg og datteren din. Duvkan sikkert sende en mail til barnevernet. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #9 Skrevet 20. mars 2013 ring til barnevern kontoret i din kommune. be om å få snakke med en saksbehandler, forklar situasjonen og be om ett møte. skriv ut noen av mailene og ta dem med deg, gjør deg mange tanker rundt hva du trenger hjelp til, hva du lurer på og bekymrer deg for og skriv dem ned slik at du husker alt. barnevernet kan ikke løse alle problemene for deg, men de kjenner lovene, reglene og mulighetene du har så godt at de vet hvor de skal sende deg og hva du trenger å gjøre... besøksforbud fra politiet for eksempel. Anonym poster: 90cfc6c8a082a76db1615618acc0d1a2
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #10 Skrevet 21. mars 2013 Kontakt barnevernet, be om hjelp. Dersom det skulle oppstå problemer senere vil dette gagne deg ved at du har vært fornuftig og gjort noe for å kunne ivareta barnet på best mulig måte. Lar du det passere kan det bli brukt mot deg senere. Anonym poster: cbe2a5820e6426efae0d5f4f04b206bc
Puma - sprekker snart! Skrevet 21. mars 2013 #11 Skrevet 21. mars 2013 Å selv kontakte bv kan bare betraktes som at du er en ansvarlig voksen. Skulle det oppstå noe vanskelig el akutt, er det lurt at bv allerede er klar over situasjonen for å kunne bidra hurtig. Tenk på det som en sikkerhetsordning og en dokumentasjon i tilfelle alt forverrer seg. Du og bv har felles interesser; å forsikre seg om at datteren din har det bra ved å hjelpe deg til å gjøre en best mulig jobb. Ps! Har jobbet i bv selv og har stor tro på at bv vil gi deg en positiv støtte. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå