Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Nå overdriver jeg litt for vi er bare på dating-stadiet. Problemet er at jeg vet at han er snill, ordentlig, har ryddig økonomi, lik meg på hva han liker på fritiden o.l. Det i seg selv er jo ikke et problem, men jeg har for vane og komme sammen med menn som ikke er så veldig snille. Som er egoistiske og selvsentrerte, direkte slemme noen ganger. Jeg merker at jeg ikke klarer å være helt forelsket fordi han er så snill. Hva er det med meg som gjør at jeg ikke takler at menn er snille mot meg? Jeg har så lyst til å like han, vet jeg kunne fått et godt liv sammen med han. Fortell meg hva jeg skal gjøre for å klare dette??? Hehe... Noen råd? Anonym poster: 7517256d1a9c031254facec8e2f17a33
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Anonym poster: da9576295554405bc87e4f68f1d1f883
Sommerfeeling Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 Folk har ofte for vane å velge det de er vant til. Det oppleves som en trygghet, siden du har vært gjennom det før. Nå opplever du noe nytt og derfor er det nok skremmende. Det er nok bare en liten tilvenningsak.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 Har det på samme måten. Klarer ikke å tenne på snille menn og får fort avsmak dessverre. Derfor er jeg singel;-) Anonym poster: 777a1c3834212a1a1654262e1314af20
Elsker livet Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 (endret) Jeg er litt slik selv. Jeg liker selvsagt snille menn, de skal være ikke være egosentriske eller slemme. Men det må være tak i mannen, litt motstand og autoritet. Hadde jeg hatt en mann som var for veik hadde jeg irritert meg, og er redd jeg hadde begynt å styre over han og utnyttet han til tider. Da hadde jeg ikke følt meg bra eller trivs i forholdet. Kan det være det samme med deg? At du ikke helt skiller mellom en god mann som allikevel gir deg motstand og en egoistisk og slem mann? Endret 20. mars 2013 av Elsker livet
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 Jeg har gjort det du er redd for, fant meg en snill og god mann, som bare vil mitt beste og vi har det så bra sammen, 1 barn og en til på vei. Eneste negative er at han ikke tenner meg, men vil si at sexlivet vårt er godt uansett, bare jeg som må jobbe litt hardere med meg selv før vi går i gang. Ville aldri byttet ut mannen med noen andre. Anonym poster: 85574b910c66edf7d477e2dc412915e5
Følelsesvims Skrevet 20. mars 2013 #7 Skrevet 20. mars 2013 Kjenner problemet, for har/hadde det slik selv Jeg endte opp med å gi det et forsøk, og heller gi beskjed at jeg må ha litt motstand, hvis ikke blir jeg lei Det er ikke de samme intense følelsene (fordi det ikke er like berg og dal-bane ), men sterke følelser blir det! Bare gi det tid! Og ikke fokuser på hva som mangler, men hva du har! Jeg slet skikkelig, før jeg tvang meg selv til å se alle de gode sidene, og ikke bare fokusere på alt det som "manglet".
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #8 Skrevet 20. mars 2013 Nå vet jeg ikke helt hva du legger i begrepet slem mann, men jeg levde med en slem mann i mange år. (han var voldelig både psyksisk og fysisk) JEg er enda i mange sammenhenger over hvordan min nåværende mann takler uenigheter, motgang i livet osv for han gjør det med fatning, veier ting opp og ned før han gjør noe med saken. Tenker igjennom ting, uten å ty til vold eller være slem på noen måte. Jeg har det i dag sefølgelig mye bedre, men kan i mange sammenhenger bli litt satt ut for de at jeg ikke møter de samme tingene som jeg gjorde i så mange år. Jeg kan feks reagere med angst om min samboer har lagt seg når jeg kommer fra jobb eller fra kino med en venninne. Hvis min xmann gjorde dette var det et sikkert tegn på straff pga at jeg ikke prioriterte han, mens min nåværende gjør det pga sitt eget søvnbehov. Håper det ordner seg for deg. Anonym poster: 61abda5483aeffb75d043b0d39ddaf27
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #9 Skrevet 20. mars 2013 Når man blir godt voksen ønsker man seg vel uansett mer ro og stabilitet. Man synes det blir for slitsomt å være i lag med sønnen til mafiabossen liksom, selv om man som ung syntes at han var den tøffeste... Så det kan være lurt å tenke litt framover. Som godt voksen ønsker du deg ikke et dramatisk berg- og dalbane-forhold. Anonym poster: c3a32becef1ea523def583e0ef4574a7
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #10 Skrevet 20. mars 2013 Takk for svar, jenter Problemet er ikke at det ikke er noe tak i han, tror nok han ville gitt meg motstand dersom vi kommer så langt at vi starter et forhold. Akkurat nå vet han hva jeg har vært gjennom og er så opptatt av meg og at jeg er så snill og god og fortjener det beste. Jeg blir stressa av det. Har bestemt meg for at jeg er ferdig med å få "slemme" menn i livet mitt (da tenker jeg på psykisk) og skal stå i dette en stund for å se. Gi det en sjanse. Det hadde vært så bra både for meg og barna mine! Jeg har skrevet flere ganger her inne fra mitt forrige forhold å fått råd om å kaste han ut, tenke mer på meg selv og ikke minst barna og gjorde det til slutt Hurra for det! HI Anonym poster: 7517256d1a9c031254facec8e2f17a33
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #11 Skrevet 20. mars 2013 Kan det også være at en liten del av deg (kanskje ubevisst) stiller spørsmål om du egentlig fortjener en så god mann? At du ikke er god nok for ham, og at det derfor er lettere å avvise ham enn å risikere å bli såret? Trenger ikke være slik, men vet noen som har det slik. Jeg har møtt en del badguys oppgjennom. Nå har jeg møtt en fantastisk snill mann... som også etter hvert også tenner meg mye mer enn noen av de tidligere har gjort. Han gir meg absolutt spenning i hverdagen, men bare på en helt annen måte enn jeg har søkt tidligere, og til å begynne med ikke så tydelig. Men det er også veldig opp til hva jeg gjør med det selv. Hvis jeg tar initiativ en gang så gjør han det gjerne et par ganger tilbake - vi er begge opptatt av å glede hverandre. Siden du sier at han vet hva du har opplevd og at han nå bare er snill med deg og gjør alt godt for deg.... gjør du det samme med ham? Er du nysgjerrig på å finne ut hva han setter pris på at en dame gjør for ham? Prøver du å finne ut hva som tenner ham? Jeg har funnet ut at jeg kan tenne på min bare ved å finne ut hva som tenner ham.... og så bruker jeg gjerne litt tid på å legge litt opp til akkurat det. Det blir som et spill mellom oss, slik at når muligheten byr seg så er tenningen på plass. Og har man først fått fyr på tenningen så er det bare å ta vare på den, være nysgjerrige på hverandre, bytte om på å være den som tar mest initiativ osv. Det kan jo også hende at han er litt mer tilbakeholden fordi han ikke ønsker å skremme deg, siden han vet hva du har vært gjennom. At han i et forhold kan være mer frempå... Gi ham en sjanse og se om du selv kan gjøre noe for å se ham i enda et nytt lys også ift tenning og forelskelse. Lykket til Anonym poster: 235eab33e1a965a2f15921b45db9d2e6
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #12 Skrevet 20. mars 2013 Han er så snill fordi han ikke kan bekrefte ditt dårlige selvbilde? Min erfaring er at kvinner som liker drittsekker har et dårlig selvbilde, og trenger drittsekkene til å bekrefte det. Og så unnskylder de seg med at de trenger litt motstand. Anonym poster: 693405155594e73020f9dd72d19d7812
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2013 #13 Skrevet 21. mars 2013 Ta imot med åpne armer. Jeg har vært en såkallt "drittsekkmagnet". Fikk virkelig problemer da det dukket opp en snill mann i livet mitt. Jeg klarte ikke stole på at det ikke lå en egosentrisk og ond baktanke bak hver eneste gode handling og jeg var nok ganske tverr og vanskelig. Jeg innså etterhvert at han faktisk brydde seg om meg. Ville ønske jeg torde tro på det med en gang. Og ikke "kastet bort" årevis på å lære å tro på det. Selvbildet har også bedret seg betraktelig. : ) Snille menn liker vi! Anonym poster: 2838f7e248b0fd84876db094be669f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå