Gå til innhold

Snart 6 mnd gammel baby som "snakker"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med fare for å høres ut som at jeg skryter av avkommet her, så lurer jeg på om en 6 mnd gammel baby gjør forsøk på snakke?? Leste en plass at noen starter ved ca. 7 mnd med sine første ord. Datteren min har i det siste begynt å herme etter oss når vi sier "pappa" og "Bø" til henne.Enn så lenge går det helst i "ba-ba" og "boooo", men hun prøver virkelig! Vet ikke om det er noen sammenheng, men hun har vært tidlig med endel andre ting også som å snu seg over på mage og tilbake til rygg og å prøve å åle seg fremover.

Er førstegangsmamma så har ikke noen erfaring med dette fra før!

Videoannonse
Annonse
Gjest nåharjeglystpåno3
Skrevet

Det er helt vanlilg tror jeg, det gjorde min også. De babler jo og snakker fra de er ganske så små. Og de letteste ordene og herming kommer tidlig, om enn "ubevisst" som herming.

Skrevet

Hehehe, så klart de prøver å "snakke". De prøver å gjøre alt det mennesker rundt dem gjør. Så alle lydene de lager er deres forsøk på å kommunisere. Slik øver de opp snakkmusklene. Og etterhvert får de bedre kontroll på dem, og de vil kunne klare å lage lyder helt kontrollert, som vil si å snakke.

Skrevet

Det er ikke tilfeldig at mamma og pappa heter nettopp det (eller noe som ligner veldig) på veldig mange språk. Det er lyder som er naturlig for babyen å lage tidlig.

Skrevet

Tror det er helt vanlig. De hermer så godt de kan etter våre lyder :) Jeg satt og filmet min sønn som pludret så fint (6,5 mnd) og sa til han "hei, heiaaa, heeeii" osv, plutselig "sier" han "eeiaa". Jeg skulle sende filmen til min mormor som bor på andre kanten av landet, og ikke har sett han så mye. Det var ekstra morsomt at han hermet så godt akkurat da :):P

Skrevet

Min datter sa mamma, pappa og navnet på storesøster da hun var 6 mnd.. Da hun var 9 mnd hadde hun ca 8-10 ord :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...