Gå til innhold

Dere som selger håndarbeid :-)


♥Madam Mim♥

Anbefalte innlegg

Bruker dere en slags formel eller noe slikt for å finne ut hvor mye dere skal ta for tingene, eller hvordan gjør dere det??

 

Har tidligere ikke solgt noe, men jeg er flink til å både brodere (korssting) og hekle. Strikker også en god del.

 

Tenkte nå at jeg kanskje kunne begynne å selge noen av arbeidene mine, men aner ikke hvilken pris som er ok.

 

F.eks heklet lue, hvor mye kan jeg ta for det? Ganske tykk lue beregnet til vinterbruk? Litt finere lue hvis man skal f.eks til byen :-)

 

Tenkte også å kanskje sy et par julekalendere som jeg kan selge. Disse vil koste meg ca 700kr i rene utgifter pluss masse arbeid. Hva ville dere tatt for disse?

 

Vet jeg ikke får gull og grønne skoger, men å tjene noen kroner er jo aldri å forakte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke solgt noe hjemmelagde greier selv, men har kjøpt strikka bunad og lue til den kommende babyen vår:) for det så betaler jeg 3x utgiften vedkommende har med å lage det:) altså 3xgarnpris e.l.

Tror det egentlig er ganske billig da:-/ er jo mye arbeid med sånne ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gitt opp.... i begynnelsen av graviditeten begynte jeg på ett heklet teppe til (min egen) baby. ville ha ett ordentlig ett, så jeg heklet bølgehekl med dobbel tråd, Merinoull. brukt masse masse timer på det.

 

en dag jeg satt på venteværelset kom ei dame bort og spurte hvor mye jeg ville ha for det? jeg fortalt henne at siden der var for nesten 1000 kr i garn i det, så var jo 1500 minimums pris (ville jo ikke selge allikavell så...) da snøftet hun og gikk.

 

veldig få mennesker som er villig til å betale for håndarbeid lengre, så jeg synes det er mye koseligere å gi bort ting jeg lager og få se det i bruk i steden for å sitte igjen med 5-10 kroner timen.

 

Anonym poster: 87c95882a77446241415e7839f149fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg var redd for at ikke folk var villig til å betale... Knapt nok hva man hadde brukt på det!!

 

Noen luer osv kan jeg jo gi bort selvsagt, men jeg elsker å brodedere og kan jo ikke beholde alt selv. Synes det blir litt for galt å gi bort/tape direkte penger på noe som er så dyrt og tar så lang tid!! Tenker da ikke på nær familie osv, men f.eks naboen borti gata gir ikke jeg bort 700 kr til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...