Gå til innhold

Litt inspirert ang. trening.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man kalle det å svømme trening? Svømmer 1-2km,2-3 dager i uka.

 

Kan jeg si jeg trener og tar vare på kroppen min?

Ellers så spiser jeg normalt sunnt og går turer me hunden..

 

Anonym poster: a33a3fe089fc977a3195a5963ae44dec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det som skiller trening og mosjon er at en ved trening har et mål om forbedring på en eller annen måte. Feks løpe/svømme/sykle raskere på en viss distanse eller løfte så og så mye vekter etc. Mosjon gjør en for aktivitetens skyld feks fjelltur. Hvis du svømmer mot klokka og tar deg ut, ville jeg kalt det trening ellers mosjon. Men er det egentlig viktig hva du kaller det? Svømming er jo flott uansett:)

 

Anonym poster: b7b53fc83f472819f8db655259c3d914

Skrevet

Ja, det kan man jo. Avhenger jo av farten du svømmer i om man kan kalle det høyintensivt, men trening er det jo. :)

 

Anonym poster: 1020a0fe13dc5d571a089361788f684a

Skrevet

Er du elitesvømmer kreves det mye styrke og ser du på kroppene til elitesvømmerne er de helt klart veldig veltrente.

 

Men om du svømmer frem og tilbake i moderat tempo blir det mosjon.

 

Mosjon er bra da! Vi trenger ikke alle være elitesvømmere, og kroppen vår trenger mosjon, ikke nødvendigvis beinhard trening flere ganger i uken.

 

Anonym poster: e25d3c1badbe0625b79031cf5412f59b

Skrevet

Det er vel egentlig ikke så nøye om det kalles trening eller mosjon. Jeg vil si at du trener når du svæmmer regelmessig, hadde overhodet ikke reagert på at noen andre keller det trening heller - mens det heller ikke feil å kalle det mosjon.

Uansett er trening helt supert for helsen, så det er jo bare å kjøre på og drite i hva det kalles.

 

Anonym poster: 92803ddd81a99621fdbcb174f37b3f4b

Skrevet

Når jeg går tur i motbakke, sånn at pulen øker, og jeg blir andpusten, og holder dette oppe over tid, kaller jeg det trening. Når jeg går tur rolig og uten å bli sliten, er det mosjon for meg. Mulig noen er uenige, men jeg ville sagt at hvis du blir sliten etter treningen og holder et raskt tempo, så er det trening uansett om du har en målsetting eller ikke.

 

Anonym poster: 7cb7af26998600409e52d05fa974ee44

Skrevet

Pulen, faktisk... Lese korrektur en vakker dag..

 

Anonym poster: 7cb7af26998600409e52d05fa974ee44

Skrevet

Mosjon eller trening ja...

 

Hvor mye tid bruker du til å svømme 1-2 km?

 

Anonym poster: be73de39cb98c8964b4cd8198a9e7140

Skrevet

Bruker ca 45min. :)

Takk for gode svar! Måtte bare spørre siden jeg har fått etpar komentarer på at dette ikke var noe jeg kunne kalle trening, for da skal svetten renne og det skulle være vondt :P

 

Anonym poster: a33a3fe089fc977a3195a5963ae44dec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...